"עם כל הכבוד, בנט לא יכול להכריח אותי להתמודד" - סרוגים

"עם כל הכבוד, בנט לא יכול להכריח אותי להתמודד"

יו"ר האיחוד הלאומי מבהיר כי אינו מתכוון להתמודד בפריימריז גם במחיר של פירוק השותפות עם בנט, ותוקף את הליכוד: "הם עושים מה שטוב לפריימריז לא לעם היהודי"

"עם כל הכבוד, בנט לא יכול להכריח אותי להתמודד"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר האיחוד הלאומי- תקומה, שר החקלאות אורי אריאל, סבור שבנט לא פעל מספיק בנושא השבת בכדי לבדל את הבית היהודי ממפלגתו, מקווה בכל מאודו לריצה משותפת נוספת, תוקף את הליכוד ואת נתניהו ולא חושש ממעמדו הפופולרי של בצלאל סמוטריץ'.

בראיון ליוחאי דנינו בעיתון 'יום ליום', שעסק גם בנושאים מקיפים הקשורים לענייני משרדו כמו מהפכת השמיטה, רפורמות בחקלאות ומאבק השבת, מבהיר אריאל כי הוא וחבריו עושים מאמצים גדולים לשמור על המתכונת הנוכחית ולרוץ יחד עם הבית היהודי.

עושים מאמצים גדולים

"אנחנו עושים מאמצים גדולים, ששתי המפלגות תהיינה ביחד בסיעה אחת בכנסת ואנחנו לא מרפים, כי האחדות היא ערך חשוב וגם במבחן האלקטוראלי, זה דבר שנותן תוצאות טובות יותר".

אריאל נשאל גם על התרחיש שמלווה את בנט מאז שהוא נכנס לחיים הפוליטיים לפיו בבוא היום הבית היהודי תצטרף לליכוד. אריאל מבהיר בדיוק מה הוא יעשה ביום שזה יקרה: "אני באיחוד הלאומי, אנחנו לא ליכוד. כיום בליכוד עושים מעשה שלא ייעשה, לא בענייני ארץ ישראל שעושים הקפאה ולא בעניינים אחרים כמו השבת".

אריאל עולה למתקפה נגד הליכוד ואומר כי "בכל מערכת בחירות, בליכוד מציגים את עצמם כמפלגה עם הרבה דתיים, ששומרים על המסורת ולא מפלגה חילונית. אבל כשיש שרים בליכוד יחד עם ראש הממשלה שלא פועלים להפסיק את המשחקים שאינם בגדר פיקוח נפש בשבת, אז זו בעיה".

בליכוד עושים מה שטוב לפריימריז לא מה שטוב לעם ישראל

שר החקלאות מתייחס גם לעבודות הרכבת, שהפכו את יום השבת ל'יום התשתיות הלאומי': "הצענו שיהיה רב מטעם הרבנות הראשית, אחד כזה שמבין עניין ומבין את ההתפתחות והצרכים המודרניים והוא זה שיגדיר מה הוא פיקוח נפש אבל הם לא הסכימו. הם בודקים מה טוב לפריימריז שלהם, מה טוב לליכוד במקום לבדוק מה טוב לעם היהודי ומה שטוב לו, זה לשמור את השבת בוודאי בכל הנוגע לפהרסיא".

אחד הנושאים העיקריים, כאמור, בהם עוסק אריאל בחודשים האחרונים הוא שימור האחדות ומתכונת הריצה המשותפת עם הבית היהודי. בעוד בנט לא מראה שזה מהלך שהוא מתכוון לשכב על הגדר בשבילו, אריאל מבין את החשיבות. עם זאת, הוא מבהיר, אין לבנט את הסמכות להכריח אותו להתמודד בפריימריז.

פריימריז זה דבר מושחת

"אני חושב שפריימריז זה דבר מושחת", הוא אומר ל'יום ליום'. "רוב המפלגות לא עובדות לפי פריימריז. לא ש"ס, לא יהדות התורה גם לא התנועה וכמובן, לא לפיד וליברמן וגם לא אנחנו ב'איחוד הלאומי- תקומה'. אני כמובן לא אומר לאחרים מה לעשות, אבל שלא יגידו לנו מה לעשות".

אריאל מבהיר באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים כי "אני נגד פריימריז בצורה הכי ברורה, זה דבר מושחת ומשחית ועם כל הכבוד לשר בנט, הוא לא יכול לחייב אותי להתמודד בפריימריז. אנחנו מדברים על ריצה משותפת של שתי סיעות במפלגה אחת וכל אחד בוחר את נציגיו כפי שבוחר, על פי חוקת המפלגה שלו".

"אנחנו לא חייבים לרוץ בסיעה אחת. אם השר בנט לא רוצה וכנראה שהוא לא רוצה, אז כל אחד ירוץ לבד ואולי אחרי הבחירות נתאחד". עם זאת מציין השר אריאל: "מבחינתנו הדבר הנכון ביותר, הוא לרוץ בבית היהודי וכרגע אין שום דיבורים על ריצה עם מישהו אחר".

חושש רק מהקב"ה

נקודה נוספת אליה מתייחס אריאל היא הנסיקה של הכוכב בצלאל סמוטריץ' בשמי הפוליטיקה הישראלית. על אף שרבים רואים בסמוטריץ' כמחליפו של אריאל, השר הוותיק לא חושש ממנו: "אני ממש לא חושש ואני אפילו שמח שהוא איתי. הוא פעלתן גם בחוקים משמעותיים ולא מוציא מילה מאיזה חוק וזהו, אלא יוזם חוקים משמעותיים כמו חוק ההסדרה. בצלאל עושה עבודה מצויינת ואני ברוך השם לא חושש מאף אחד, חוץ מהקב"ה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
אורי סחטן מקצועי מפעיל פרוטקשן על בנט יודע שהוא יתקפל בסוף
רחל לוריה | 08-12-2017 10:04
ובנט חלש ויתקפל
2
אורי אלוף יש לו מעט תומכים אבל תמיד יודע לאיים
שלום רחמים | 08-12-2017 10:06
ולסחוט ובנט מנהיג אחראי לא רוצה מריבות
3
אריאל ובנט מתאימים אחד לשני לשניהם אין עקרונות ומענין אותם להיות שרים
שלמה | 08-12-2017 10:12
מתי שמעתם תנאי שהוא קו אדום אידאולוגי של מי מהם לא ארץ ישראל לא שבת לא כשרות במידה ויתנו להם שיריון הכל יסתדר
4
תרוצו עם אלי ישי וברוך מרזל!
הגיעה השעה | 08-12-2017 11:35
זה הזמן למפלגה דתית וציונית אמיתית ולא מתרפסת. מחללת שבת בבית היהודי בתפקיד שרה ? בושה וחרפה
נכוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווון!!!!!
פלוני | 12-12-2017 18:45
וגם עם פייגלין
5
פריימריז זה דבר מושחת? מה עדיף? דיקטטורה??
איש אמת | 08-12-2017 11:43
אורי אריאל, אמנם אני מעדיף איחוד לאומי על פני הבית היהודי, אבל מה שאמרת זה דמגוגיה של אנשים שמפחדים להפסיד
6
אריאל מעולם לא התמודד במפלגה
מוני | 08-12-2017 12:11
תמיד המושחת הזה, כלומניק מארץ הכלומניקים, הצטרף למפלגה, ושרד. הלוואי והוא ויפתח מפלגה חדשה, נראה אותו עובר את אחוז החסימה. שילך לעזזל
7
בקיצור, הוא פוחד מהפריימריז
מיקי | 08-12-2017 12:22
מעדיף להיכשל ולשרוף קולות ברשימה נפרדת מאשר להיכשל בפריימריז
8
בנט חייב להפסיק לחשוב שזורחת לו...
חבר הבית היהודי | 09-12-2017 21:16
רק בגלל השחצנות של בנט יהיה שוב פילוג הוא חושב שמישהו חייב לו משהו אם האיחוד הלאומי יתמודדו לבד בפירוש הצביע להם
9
אורי אריאל מדבר לעניין
יעקב | 09-12-2017 21:19
2 מפלגות עם דעות שונות לא צריכות להיבלע אחת בשניה. מה מונע לרוץ בבלוק משותף?
10
כל הכבוד לאורי ולאיחוד הלאומי
יוסי פרץ | 09-12-2017 21:27
סוף סוף יש סמן ימני במדינה
11
קח איתך את הפודל סמוטריץ ותקימו מפלגה לעצמכם
יעל | 09-12-2017 21:29
אם חסר לכם מניין תבקש מאנשי תקומה שיחפשו לכם
12
אורי אריאל חזק ואמץ!
יוסי | 09-12-2017 21:34
אורי מנהיג משכמו ומעלה, שרק בזכותו הציבור הדתי לאומי עוד משמר את מעמדו בשלטון. לא נכנע ללחצים, ולא מנסה להתייפייף מול אף אחד. לא סתם בנט רץ איתו יחד, הוא יודע היטב למי הציבור הדתי לאומי יצביע במקרה של היפרדות.
13
ועוד דיבורים
תומר | 10-12-2017 6:16
הייתי שמח לדעת מה עושה אריאל שמגיעה לו הזכות לשבת כשר? בכל המפלגות שהוא מנה, נבחרים בשיטת הסניוריטה. האם הוא לא התנגד לשיטה הרעה הזאת הץכשהיה מדובר בשופטים? בקיצור, אריאל דבוק לכיסא,הוא חושש מכל התמודדות(לא משנה איך ובאיזו צורה), ומעדיף לירות על כולם. מעולה.
14
מקווה שתהיה מפלגה שאפשר לבחור
יפה יוסף | 10-12-2017 16:07
בה בלי ספקות. תודה לאל שיש עוד זמן רב לבחירות.
15
צריך ועדות מסדרות מקצועיות ולא פריימריס מושחתים.
רמץ | 10-12-2017 17:44
פריימריז זה דבר מושחת. מה לא הבנת. אנשים נבחרים בשל כמות הנקניקיות שהאמא של המועמדים מבשלת. הבחירות בפריימריז בדרך כלל לא משקפות פעילות של ארבע שנים כמחוקקים או פעילות ציבורית. מי שפימפם לציבור שפריימריז זו בחירה דמוקרטית הוא אדיוט גמור.
16
סמוטריץ ואריאל לא מצליחים לארגן מניין בוחרים
דוד שיר | 11-12-2017 11:23
ויש להם את החוצפה לשחק אותה מבוקשים אדון אריאל תקח איתך את הנוד נפוח שלך סמוטריץ ותקימו בבקשה ממש בבקשה מפלגה לעצמכם לא רוצים אותכם איתנו גם ככה אתם רק מרחיקים בוחרים מתונים