תגידו מזל טוב: מטוס האדיר הפך למבצעי - סרוגים

תגידו מזל טוב: מטוס האדיר הפך למבצעי

תגידו מזל טוב לחיל האוויר ולמדינת ישראל, כשנה לאחר הגעת המטוס הראשון, היום (ד') סיימו מטוסי ה"אדיר" את תקופת הקליטה וההכשרה לשימוש מבצעי בחיל האוויר

author-image
תגידו מזל טוב: מטוס האדיר הפך למבצעי
  (צילום: דובר צה"ל)

תגידו מזל טוב לחיל האוויר ולמדינת ישראל, היום (ד') מטוסי ה"אדיר" סיימו את תקופת הקליטה וההכשרה לשימוש מבצעי בחיל האוויר.

כניסתם של מטוסי ה"אדיר" לשימוש מבצעי מסכמת תהליך קליטה ארוך ומשמעותי אשר החל עם נחיתת המטוסים הראשונים בדצמבר 2016 ופתיחת טייסת "נשר הזהב" (140). תהליך קליטת ה"אדיר" בוצע באמצעות צוותי הקמה בעלי הכשרה ייעודית אשר קלטו תשעה מטוסים לאורך השנה החולפת.

חיל האוויר הישראלי הינו החיל הראשון בעולם, מחוץ לארצות הברית, אשר יפעיל מבצעית את מטוסי ה"אדיר". זהו ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה ולקשר האסטרטגי המיוחד וארוך השנים בין ישראל וארה"ב.

בצה"ל אומרים כי "קליטת מטוסי ה"אדיר" היא נדבך נוסף במאמצי הפעלת הכוח ובנייתו, והתאמתו של צה״ל לאתגרי העתיד כפי שבאה לידי ביטוי בתר״ש גדעון וממומש גם בהיבטי כוח אדם, טכנולוגיה, תשתיות, אמצעי לחימה, הכשרות, לוגיסטיקה ועוד."

באיגרת ששלח מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לאנשי חיל האוויר כתב: ״ההכרזה על כשירותה המבצעית של הטייסת מתרחשת בתקופה בה חיל האוויר פועל מבצעית בהיקף נרחב במספר חזיתות, בתוך מזרח תיכון משתנה ומתעצב. האתגר המבצעי ההופך מורכב מדי יום – זוכה למענה אווירי איכותי ומקצועי. המבצעיות של האדיר מוסיפה נדבך משמעותי ליכולתו של החיל בעת הנוכחית.״

כשירות המטוסים מעצימה את יכולותיו המבצעיות והאסטרטגיות של צה"ל ומשפרת את מוכנותו במגוון רחב של תרחישים ואיומים בזירות השונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו