בריטניה המומה: סוכל ניסיון התנקשות בראש הממשלה - סרוגים

בריטניה המומה: סוכל ניסיון התנקשות בראש הממשלה

סוכנות הביון הבריטית חשפה כי שני צעירים נעצרו בשבוע שעבר בחשד שתכננו להתנקש בחיי ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. השניים תכננו להניח מטען חבלה מחוץ לביתה ולנצל את המהומה שתיווצר כדי להיכנס ולרצוח את ראש הממשלה

בריטניה המומה: סוכל ניסיון התנקשות בראש הממשלה
  סוכל ניסיון התנקשות בחייה. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי (צילום: שאטרסטוק)

בריטניה בהלם: כלי התקשורת המקומיים דיווחו הבוקר כי סכנות הביון הבריטית סיכלה תכנית של ארגון דאעש להתנקש בחייה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז", פעילי ארגון הטרור תכננו להפעיל מטען חבלה מאולתר מחוץ לבית ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10, ואז לנצל את המהומה שתיווצר כדי להיכנס למבנה ולרצוח את המנהיגה הבריטית.

במשטרת סקוטלנד יארד הודיעו כי הם חקרו את תכנון ניסיון ההתנקשות במשך כמה שבועות. בשבוע שעבר נערך מבצע משותף של שירותי הביטחון הבריטיים, במסגרתו נעצרו שני חשודים בארגון הפיגוע: מוחמד אביכ אימרמאן, בן 21 מבירמינגהאם, ונאימור זכריה רחמן, בן 21 המתגורר בצפון לונדון. השניים הואשמו ב"ארגון וכוונה לבצע פעולות טרור", ויופיעו היום בפני בית המשפט המקומי.

פרטי הרצח המתוכנן נחשפו אמש בפני חברי הקבינט הבריטי בתדרוך שערך ראש סוכנות הביון אנדרו פארקר. "המתקפה הנוכחית היא האחרונה מתוך סדרה של תכניות למתקפות טרור שסוכלו" אמר פארקר במהלך התדרוך. עוד חשף פארקר כי בשנה האחרונה סוכנות הביון סיכלה 9 פיגועי טרור שתוכננו בשנה האחרונה, הכוללים בין השאר סיכול תכנית להפעלת מטען נפץ בתחנת רכבת תחתית בבירת הממלכה הבריטית בספטמבר האחרון.

למרות סיכולי סוכנות הביון, האירוע הנוכחי ממשיך את גל אירועי הטרור שבוצעו בבריטניה בחודשים האחרונים. כזכור, במרץ האחרון מחבל דרס למוות חמישה אנשים על גשר ווסטמיניסטר ודקר מאבטח בכניסה לבניין הפרלמנט, ובמאי נהרגו 22 אנשים כאשר מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במהלך הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה בעיר מנצ'סטר. ביוני 11 אנשים נהרגו לאחר שמחבלים דקרו ודרסו עוברי אורח בגשר לונדון, וכשבוע לאחר מכן נהרג אדם בפיגוע נוסף שהתרחש מחוץ למסגד בצפון לונדון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אחים (תרתי משמע) יקרים
אורי | 06-12-2017 11:54
מה שאנו סובלים מזה 100 שנה,הולך להתפוצץ לכם בפנים בשנים הקרובות,תרתי משמע.אצל החבר מקרון זה כנראה יתפוצץ מהר יותר.צרפת מוצפת במהגרים שרק מחכים להזדמנות להפוך את אירופה למוסלמית כבעבר.
2
בפגישה עם ביבי היא אמרה שהיא מאד מודאגת מההתנחלויות הלא חוקיות...
חחחחח | 07-12-2017 6:16
בפגישה עם ביבי היא אמרה שהיא מאד מודאגת מההתנחלויות הלא חוקיות...