טראמפ לא יכריז על העברת השגרירות - סרוגים

טראמפ לא יכריז על העברת השגרירות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יכריז על העברת השגרירות מתל אביב לישראל אלא רק על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל. הפגנות בעולם הערבי

author-image
טראמפ לא יכריז על העברת השגרירות
  ירושלים- בירת ישראל. טראמפ בכותל (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צפוי לשאת הערב (רביעי) נאום בו יכריז על ירושלים כבירתה הנצחית של מדינת ישראל. בניגוד לדיווחים על העברת השגרירות מתל אביב לירושלים, טראמפ יסתפק הערב בנאומו רק בהכרזה על בירשת ישראל.

מוקדם יותר היום אמרו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה כי טראמפ הצהיר בשיחות שקיים איתם היום כי בכוונתו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. עם זאת, ההערכה כאמור היא שצעד של העברת השגרירות לא יתבצע בזמן הקרוב.

ב'ניו יורק טיימס' צוטטו גורמים אמריקנים שאמרו כי בשל בעיות לוגיסיטיות, העברת השגרירות לא תתבצע במהלך חצי השנה הקרובה. עם זאת, הגורמים אישרו כי טראמפ יכריז על ירושלים כבירת מדינת ישראל.

שרה האקבי סנדרס, דוברת הבית הלבן, אמרה בתדרוך לכתבים כי "בסופו של דבר הנשיא טראמפ יעשה את ההחלטה שבעיניו הכי טובה לארצות הברית. הוא דיבר עם חמישה מנהיגים, וימשיך לנהל שיחות עם מנהיגים שונים מסביב לעולם".

עוד קודם ההצהרה הרשמית, ה"פלסטינים" כבר מביעים זעם על ההכרה הצפויה בירושלים כבירת ישראל. במקביל להפגנות בבית לחם במהלכן הוצתה תמונתו של טראמפ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מקיים בשעות האחרונות מרתון שיחות עם מנהיגים בעולם בניסיון לעצור את ההכרה בעיר. בחמאס הודיעו על יום זעם ביום שישי הקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו