דיווח: ביטן צפוי להתפטר; אלה המועמדים להחליפו - סרוגים

דיווח: ביטן צפוי להתפטר; אלה המועמדים להחליפו

חבר הכנסת דוד ביטן צפוי להודיע בימים הקרובים על התפטרותו מתפקיד יו"ר הקואליציה בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בתחילת השבוע. המועמדים להחליפו: חברי הכנסת חזן וזוהר

דיווח: ביטן צפוי להתפטר; אלה המועמדים להחליפו
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חבר הכנסת דוד ביטן צפוי להודיע בימים הקרובים על התפטרותו מתפקיד יו"ר הקואליציה בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בתחילת השבוע, כך דווח בערוץ 20. בין השמות שעלו כמועמדים להחליף את ביטן הם סגנו, חבר הכנסת אורן חזן, וחבר הכנסת מיקי זוהר.

אתמול (שני) הגיע ביטן למשכן הכנסת, נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בארבע עיניים  ושידר עסקים כרגיל, כאשר בפומבי הוא מצהיר כי אין בכוונתו להתפטר. ביטן עזב את משכן הכנסת מוקדם מהרגיל וזאת בכדי להפגש עם עורך דינו כדי להיערך לחקירה נוספת שצפויה לו בימים הקרובים.

אשת הח"כ הבכיר שנחקרה- חגית ביטן

מוקדם יותר הותר לפרסום כי חגית ביטן, אשתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, היא אשת הח"כ הבכיר שנחקרה ביומיים האחרונים במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, ביטן נחקרה בחשד שידעה על הכספים שהועברו לחשבון המשותף שלה ושל ח"כ ביטן.

ביטן נשלחה למעצר בית בבית אחותה עד ליום חמישי, ונאסר עליה לשוחח עם בעלה מחשש לתיאום גרסאות. במקביל, הלילה והבוקר עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים בפרשה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות הלילה עוכב לחקירה באזהרה מעורב נוסף שבסיום חקירתו נעצר. היום בשעות הבוקר המוקדמות עוכבו לחקירה באזהרה ארבעה מעורבים נוספים". שניים מהם קשורים לארגון פשיעה ואחד מהם הוא מקורב לביטן. מלבד אשתו, נחקרה בימים האחרונים גם מקורבת אחרת שלו.

במהלך חקירתה הוצגו לביטן תדפיסי חשבון מהתקופה שבה על פי החשד פעל בעלה לכיסוי חובותיו, שמוערכים במיליונים, לשוק האפור. בתדפיסים הופיעו הפקדות של כ-2 מיליון שקלים שהופיעו בתאריכים שונים לפני כ-8-7 שנים.

"אתם מכפישים את בעלי"

ביטן דחתה את גרסאות השוטרים ואמרה כי "מי שניהל את החשבון זה בעלי והוא העביר את הכספים. לי אין מושג מה קרה בחשבון". עוד הוסיפה ביטן לשוטרים: "אתם סתם מכפישים את בעלי. כבר נחקרנו בעבר והתיק נסגר".

פרקליטה של ביטן, עו"ד צדוק חוגי, אמר כי "אין לה יד ורגל בחשדות. המשטרה החליטה לנקום בח"כ ביטן רגע לפני שיעביר את חוק ההמלצות. מדוע התעוררו לחקור פרשיות משנת 2010 שנסגרו?". גורם בכיר במשטרה אמר כי "יו"ר הקואליציה הוא ציר מרכזי בפרשה. אנחנו מגובים בראיות טובות שמתבססות על טכנולוגיה מתקדמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מן הפח
| 05-12-2017 9:09
אל הפחת..