כבוד למגזר: 7 מעשרת המקומות הראשונים של מובילי הגיוס - ישיבות תיכוניות

כבוד למגזר: 7 מעשרת המקומות הראשונים של מובילי הגיוס - ישיבות תיכוניות

שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים של בתי הספר מובילי הגיוס שייכים למגזר הסרוג. במקום הראשון הישיבה התיכונית בסוסיא ש-97% מבוגריה התגייסו לקרבי

author-image
7 מעשרת בתי הספר מובילי גיוס - ישיבות תיכוניות
  לוחמים דתיים בתפילה בגבול עזה (צילום ארכיון: יעקב נעומי/פלאש90)

כבוד למגזר. 7 מתוך עשרת המקומות הראשונים של בתי הספר מובילי הגיוס שייכים למגזר הסרוג.

על פי הדירוג, שנקבע לפי ניקוד עבור שיעור הגיוס (50%), שיעור המיצוי לקצונה (25%) ושיעור המתגייסים ליחידות לוחמות (25%) עולה כי  במקום הראשון עומדת ישיבת בני עקיבא סוסיא עם שיעור גיוס של 92.5%, כש-97% מבוגרי הישיבה התגייסו לשירות קרבי. כרבע מהבוגרים המשיכו לקצונה.

במקום השני הישיבת בני עקיבא תקוות יעקב בשדה יעקב עם 100% גיוס אך עם שיעור גיוס לקרבי של 82% וכרבע מהבוגרים המשיכו לקצונה. נתונים כמעט זהים יש לבית הספר הסרוג בקיבוץ שדה אליהו. את החמישייה הראשונה סוגרות ישיבת אמי"ת נחשון במושב נחם (ליד בית שמש) וישיבת בני עקיבא אור עציון במרכז שפירא.

תלמידי ישיבות ההסדר מתגייסים בשירה וריקודים (ארכיון)

10 בתי הספר מובילי הגיוס

בית הספר החילוני הראשון שנכנס לעשירייה הראשונה הוא רק במקום ה-6, כשבית הספר הרב תחומי בעין חרוד עם 100% גיוס אך "רק" 75% גיוס לקרבי. במקום השביעי שוב נציגות סרוגה – עם התיכון הדתי של קיבוץ יבנה, שמקדים את הנציגות החילונית השנייה – בית הספר הריאלי בחיפה. במקום התשיעי שוב סרוגים, ישיבת בני עקיבא נר תמיד בחשמונאים, ואת הרשימה סוגר התיכון האזורי בבית ברל.

מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט ברך על הנתונים שמציבים 4 ישיבות שלו בעשירייה הראשונה: "אנו מחנכים באמצעות המורים לאהבת העם והמדינה. אנחנו מחנכים לעשות את הכל מתוך עולם של תורה ושליחות, כשתלמידנו מתגייסים הם רואים בכך זכות ולא רק חובה. מבחינתנו זוהי זכות לגדל ולחנך נוער כזה נפלא"

גבעת שמואל במקום הראשון

מבין הערים, המעוז הסרוג במרכז – גבעת שמואל, נמצאת במקום הראשון עם שיעור גיוס כללי של 89.4% ויותר ממחצית המתגייסים לשירות קרבי, נתון שמדיח את מודיעים-מכבים-רעות שהוביל בשנה שעברה, למקום השני. את החמישייה הראשונה משלימות ראש העין, נס ציונה והוד השרון.

גיוס בנות דתיות – עדיין הרחק מאחור

בנתוני גיוס הבנות, למרות הקמפיין המשומן לעידוד גיוס בנות דתיות, בתי הספר הסרוגים עדיין הרחק מאחור. לצורך העניין, במקום העשירי הכללי נמצא התיכון ע"ש רבין במודיעין עם 98 אחוזי גיוס של בנות מתוכן 9% המשיכו לקצונה. במקום הראשון של התיכונים הדתיים נמצא התיכון של קיבוץ יבנה עם 71% גיוס ו-22% מהמתגייסות המשיכו לקצונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
צריך לחלק את המספר ב 2
חשבון פשוט | 04-12-2017 21:32
מכיוון שבישבות ההסדר משרתים בצבא רק חצי מהזמן
נורא
| 05-12-2017 8:08
צר עין על בני תורה
2
בדיקה
| 05-12-2017 12:20
בידקה
3
יהודי שלא מתגייס הוא טפיל ומחלל הד'.
| 05-12-2017 18:45