המשבר הבא? ישראל ביתנו נגד החוק של החרדים - סרוגים

המשבר הבא? ישראל ביתנו נגד החוק של החרדים

סיעת ישראל ביתנו שיגרה הערב מכתב ליו"ר הקואליציה ביטן, בו הצהירה על התנגדותה ל"חוק המרכולים" של השר דרעי. ברקע: הסכם הפשרה של המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

המשבר הבא? ישראל ביתנו נגד החוק של החרדים
  גפני מצד אחד וליברמן מהצד השני (פלאש 90)

המשבר הקואליציוני הבא כבר כאן? חרף ההסכמות עם המפלגות החרדיות,  סיעת ישראל ביתנו משגרת הערב (רביעי) מכתב ליושב ראש הקואליציה דוד ביטן בו מצהירה כי היא מתנגדת ל"חוק המרכולים" של השר דרעי. בנוסף דרשו שלא להעלות את ההצעה במליאת הכנסת. על המכתב חתום יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב.

 

כלשונם, סיעת "ישראל ביתנו" מתנגדת להצעת חוק "המרכולים" ודורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת".

עוד כתבו במכתב כי במידה והצעת החוק כן תעלה להצבעה, חברי סיעת "ישראל ביתנו" יצביעו נגד הצעת החוק ושרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדוור, תצא מהמליאה בזמן ההצבעה.

הצעת "חוק המרכולים" הממשלתית שיזם שר הפנים אריה דרעי צפויה לעלות ביום ראשון בוועדת שרים לענייני חקיקה כחלק מהסכם הפשרה של המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שגובש ביום שני האחרון סביב משבר עבודות בשבת והתפטרותו של השר יעקב ליצמן.

בין השאר הצדדים סיכמו ביניהם כי יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו. לאחר מכן ברך דרעי ואמר: "הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ", דברי דרעי.

עוד הוסיף: "השבת חשובה לנו מאוד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו