עוצר יציאות וביטול קיזוזים; באופוזיציה יוצאים למלחמה על "חוק ההמלצות" - סרוגים

עוצר יציאות וביטול קיזוזים; באופוזיציה יוצאים למלחמה על "חוק ההמלצות"

באופוזיציה יוצאים למלחמה על "חוק ההמלצות": "נעשה הכל כדי להילחם בחוק הזה", אומרים במפלגת המחנה הציוני. לשם כך, הכריז יושב ראש הסיעה יואל חסון על עוצר יציאות וביטול קיזוזים

עוצר יציאות וביטול קיזוזים; באופוזיציה יוצאים למלחמה על "חוק ההמלצות"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

באופוזיציה יוצאים למלחמה על "חוק ההמלצות": "נעשה הכל כדי להילחם בחוק הזה", אומרים היום (רביעי) במפלגת המחנה הציוני. לשם כך, הכריז יושב ראש הסיעה יואל חסון על עוצר יציאות וביטול קיזוזים.

בזמן שבליכוד דוחפים את "חוק ההמלצות" בזריזות לקראת ההצבעה הצפויה לעלות ביום שני הקרוב במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. באופוזיציה, מפעילים חברי הכנסת את מרב הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותם בכדי לעכב או להפיל את החוק, זאת חרף הביקורות שנשמעו כלפיהם לאחרונה לאחר ש- 17 חברי האופוזיציה בחרו שלא להגיע להצבעה על החוק בקריאה ראשונה.

בהתאם לכך, דחה חסון את הצעתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן להזיז בשבוע את ההצבעה על "חוק ההמלצות" בתמורה להסכמה עם האופוזיציה על הגבלת זמן הדיון בחוק. לדברי חסון: "האופוזיציה לא תסכים לשום הסדר דיון על החוק הרעיל והלא לגיטימי הזה שנתפר למידותיו של אדם אחד-בנימין נתניהו, ונוגד את אינטרס הציבור".

מאות הסתייגויות ודיונים של עשרות שעות

בהמשך הסביר חסון את אופן פעילותם שיתבטא: בהגשת מאות הסתייגויות והשתתפות מכוונת בדיונים, שיימשכו בפועל עשרות שעות.  כמו כן, התבקשו החכי"ם לבטל את נסיעותיהם לחו"ל במידה ונפלו על זמן ההצבעה ונאסר עליהם להתקזז ביניהם בהצבעה מה שמחייב את כולם להגיע למליאה.

אך לקואליציה יש גם נשק משלה. במידת הצורך, יכול יושב ראש הקואליציה דוד ביטן להשתמש בתקנה 98 לתקנון הכנסת, שמשמעותה זירוז הליכים בשעת חירום. לאחרונה השתמשו בתקנה זו סביב העברתו של חוק ההסדרה והקמתו של תאגיד השידור החדש- כאן.

בנוסף, קמפיין רשת שעלה היום מצד יושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי כנגד השרים משה כחלון ונפתלי בנט מנסה להפעיל על השניים לחץ לפועל נגד העברתו של החוק. בחשבון הפייסבוק שלו כתב גבאי: "עדיין לא מאוחר. הציבור מסתכל עליכם, גם המצביעים שלכם".

"הם לא בחרו בכם לשבש את פעילות המשטרה ומערכות האכיפה. כשייכתבו דברי הימים של הממשלה הזו, החוק המביש הזה, אם יעבור, יתנוסס מעליהם. תנו יד לשלטון החוק ואל תהיו בצד הלא נכון של ההיסטוריה", דברי יושב ראש המפלגה.

נציין כי בתחילה התנגדה מפלגת "כולנו" לחקיקה, אך לאחר שהליכוד הפעילו לחץ על כחלון ואף איימו כי הם מוכנים ללכת לבחירות בנושא, הושגה פשרה על החוק והוא כאמור עבר בקריאה ראשונה.

לא נפל פגם בהליך חקיקתו של  "חוק ההמלצות"

אמש, שיגרו מספר חכי"ם פנייה דחופה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויועמ"ש הכנסת אייל ינון בבקשה שימנעו חקיקת בזק של "חוק ההמלצות". אולם, זמן קצר לאחר מכך כבר הדף ינון את טענותיהם ואמר: "הליך החקיקה לא נפגם".

לטענות בדבר קיום שלוש ישיבות בטווח של פחות משבוע, מסכים ינון כי אכן מדובר בהליך חקיקה מזורז, אך  מסביר כי "אין זה נדיר שמסיבות שונות, לאו דווקא אובייקטיביות, יושבי ראש הוועדות מחליטים לקיים הליך חקיקה מזורז. ולכן אין בעצם קביעתן של שלוש ישיבות בטווח קצר יחסית כדי לפגום בהליך החקיקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו