צפו: נאום ההבטחה של סגן נשיא ארה"ב לישראל - סרוגים

צפו: נאום ההבטחה של סגן נשיא ארה"ב לישראל

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נשא אתמול נאום במסגרת חגיגות 70 שנים להצבעת כ"ט בנובמבר. בנאומו הבטיח פנס כי ארה"ב תמשיך לעמוד לצידה של ישראל בכל החזיתות, וציין כי הממשל האמריקני בוחן איך ומתי להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים

צפו: נאום ההבטחה של סגן נשיא ארה"ב לישראל
  סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בנאומו (צילום מסך)

 

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, השתתף אמש באירוע לציון 70 שנה להחלטת החלוקה של האו"ם בכ"ט בנובמבר. פנס היה אורח הכבוד והנואם המרכזי באירוע, שאורגן על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון ונערך באותו האולם בו התקבל ההחלטה.

https://www.youtube.com/watch?v=RZoTA98cCd4&t=343s

צפו בנאום המלא של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס באירוע לציון 70 שנה להחלטת כ"ט בנובמבר

בנאומו פנס הבטיח שארה"ב תמשיך לתמוך ולשמר את היחסים הטובים בין ארה"ב וישראל. "זכותה של ישראל להתקיים היא מובנת מאליה, והיא לא מוגבלת בזמן. ישראל לא הייתה צריכה החלטה כדי להתקיים" אמר פנס בנאומו. "הנשיא שלח אותי לכאן עם המסר הבא: תחת הממשל שלנו, ארה"ב תמיד תעמוד לצידה של ישראל- וכל העולם יודע זאת היטב. אמריקה עומדת לצד ישראל כי הערכים שלה הם הערכים שלנו, המטרה שלה היא המטרה שלנו, והמאבקים שלה הם המאבקים שלנו".

פנס ציין גם את נושא העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, וטען שהנושא נמצא על סדר היום הציבורי. "לא שכחנו את נושא השגרירות" הבטיח פנס. "הקונגרס והממשל הביעו את רצונם להעביר את השגרירות. בזמן שאנו מדברים, הנשיא בוחן איך ומתי להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים". בסוף השבוע הקרוב טראמפ אמור להחליט האם לחתום על צו נוסף הדוחה את העברת השגרירות, או לסרב ולהתחיל את תהליך ההעברה.

סגן הנשיא הזכיר בדבריו את ביקורו הצפוי בישראל בחודש הבא. "הנשיא טראמפ הנחה אותנו להעמיק את הקשר. הוא ביקר בישראל כדי להדגיש זאת. בחודש הבא אני אגיע לישראל, ואבקר בעיר אותה בנה דוד המלך" אמר.

בדבריו פנס התייחס גם ליחס של האו"ם כלפי ישראל, וטען שארה"ב תמשיך לתמוך ללא סייג בישראל במועצת האו"ם וכן בארגון אונסק"ו. "עם הנהגתו של טראמפ והכוח של שגרירת ארה"ב ניקי היילי הימים שבהם ישראל נפגעה מהאו"ם הסתיימו" הצהיר פנס. "אנחנו נשים סוף לרשימות השחורות ולחרם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו