הרב לאו מחזק את ליצמן: "קידוש שם שמים" - סרוגים

הרב לאו מחזק את ליצמן: "קידוש שם שמים"

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו התקשר לשר המתפטר ליצמן וחיזק אותו: "השבת היא "יום מנוחה וקדושה", לצערנו 'הקדושה' מוגרה בחלק מן המקומות וכעת מנסים גם למגר את ה'מנוחה'."

author-image
הרב לאו מחזק את ליצמן: "קידוש שם שמים"
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שוחח לפני זמן קצר (א')עם השר המתפטר יעקב ליצמן וברך אותו על הצעד אותו כינה "למען כבודה של השבת".

מוקדם יותר פרסמנו בסרוגים, כי יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן מסר את מכתב ההתפטרות שלו מהממשלה על רקע חילולי השבת בעבודות הרכבת.

הרב הראשי הרב לאו אמר לליצמן: "השבת היא "יום מנוחה וקדושה", לצערנו 'הקדושה' מוגרה בחלק מן המקומות וכעת מנסים גם למגר את ה'מנוחה'." הרב הראשי ציין עוד בשיחתו כי ההתפטרות שנעשתה בציות להוראת רבותיו, מהווה קידוש שם שמים.

מתפטר בראש מורם

במכתב ההתפטרות כתב ליצמן: "הנני להודיעך כי בהמשך להודעתי אליך, הריני מתפטר מן הממשלה בה כיהנתי בתפקיד שר הבריאות. החלטה זו באה בעקבות ביצוע עבודות בשבת בפרהסיה בידי רכבת ישראל.

לאורך כל הדורות שמר עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: "ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם" (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. משכך, איני יכול לקחת אחריות על חילולי שבת הפוגעים בערכי מסורת ישראל, מנוגדים לסטטוס קוו ומהווים קו אדום מבחינתי.

כידוע לך, ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת.

אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית. אני שמח על הזכות שהיתה לי לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במהלכים ורפורמות חשובות לטובת אזרחי ישראל מכלל האוכלוסיות והמגזרים. אמשיך לפעול למען הציבור בכל דרך ובכל מקום."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תעודת עניות לנציגי המגזר הסרוג
דידי | 26-11-2017 13:54
שהשבת אינה בראש מעייניהם ולא רק שלא מאיימים להתפטר בשל חילול השבת אלא אף קולם לא נשמע. חמש יחידות במתימטיקה יותר חשוב בעיניהם...