הרב ולדמן על רבני הקו: "הכתרתו של הרב טאו כגדול הדור זו התנשאות"

הרב ולדמן על רבני הקו: "הכתרתו של הרב טאו כגדול הדור זו התנשאות"

הרב אליעזר ולדמן, מזקני רבני הציונות הדתית ותלמידו הקרוב של הרב צבי יהודה, מותח בקורת חריפה על התנהלותם והתנהגותם של רבני הקו: "אין להם שום סמכות עלינו"

"הכתרתו של הרב טאו כגדול הדור זו התנשאות"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הרב אליעזר ולדמן, מזקני רבני הציונות הדתית ותלמידו הקרוב של הרב צבי יהודה, מותח ביקורת חריפה על התנהלותם והתנהגותם של רבני הקו וטוען כי הכתרות של הרב צבי טאו כגדול הדור היא התנשאות.

בשיעור שהעביר לתלמידיו ותוכנו הובא בעיתון 'שביעי', אמר הרב ולדמן: "אנחנו מאחלים להם הצלחה בישיבות שהקימו, בלימוד התורה אך שלא יפסלו אחרי, שלא יעוררו אווירה שלילית שכל מי שלא בדעתם הוא פסול, שאין מקום לדעה של אחרים".

במהלך שיעור שנשא, שטח הרב ולדמן את הטענות ותקף בחריפות את התנהגותם של מנהיגי ישיבות הקו.

הרב ולדמן טען כי רבני הקו מדירים את רגליהם מאירועי משותפים של הציבור הדתי: "הם לא משתתפים באירועים כלל ישראליים. היה סיום הש"ס לפני כמה שנים, ועשינו אירוע גדול בבנייני האומה. הזמנו את הרבנים של 'הר המור', והם לא רצו לבוא, למעט אחד מהם. גם בהתכנסויות אחרות הם לא משתתפי. רבנו, הרב צבי יהודה, היה משתתף בכל עניין של כלל ישראל, בוודאי ביחס לארץ ישראל".

בשיעור שתוכנו פורסם בעיתון 'שביעי', התייחס הרב ולדמן לדברים של הרב יוסף קלנר שהתפרסמו לפני כחמישה חודשים לפיהם הרב צבי יהודה העריך רק תלמיד אחד: "לפעמים מופיעים רבנים שלהם, מהדור השני, החסידים של הדור הראשון. לפני חצי שנה הופיע אחד מהם באחד האתרים, והוא דיבר ואמר 'הרב צבי יהודה העריך רק רב אחד, הרב צבי טאו'. 'וכל הרבנים האחרים', הוא השתמש במילה כל כך זולה, 'הרב צבי יהודה לא ספר אותם'. הוא השתמש במילה של פושטק ברחוב. 'ורק רב אחד הולך בדרך של הרב צבי יהודה'. מאיפה הזכות הזאת, מאיפה הסמכות הזאת? אנחנו חונכנו הפוך מזה, אנחנו מכבדים אותם ולא מזלזלים בהם".

הרב ולדמן קשר גם את המחלוקת לגבי העליה להר הבית לאותה נקודה: "אותו דבר לגבי הר הבית, הם פוסלים את הדעה השניה. הם מרשים לעצמם לסלף את העובדות. זה נכון שיש רבנים גדולים ומכובדים שאוסרים את העליה להר הבית, אבל לא פחות מכך יש רבנים גדולים ומכובדים שתומכים ומתירים את העליה. הם מכניסים אפילו את הרב קוק זצ"ל לעניין. הוא לא שייך לזה בכלל, הוא לא התייחס למצב שאנחנו שולטים בהר הבית, מצב שאפשר לברר את גבולות ההר. זה לא הגון ולא אמת להכניס את הרב קוק לרשימת האוסרים
לעלות להר הבית".

בדבריו התייחס הרב ולדמן גם אל הכתרתו של הרב צבי טאו כ'גדול הדור': "זו התנשאות, זה יוצר אווירה לא נעימה בתוכנו, ואני אומר את זה בלשון המעטה. בסך הכל גדלנו ביחד עם הרבנים האלה, למדנו ביחד חברותות, אין להם שום סמכות עלינו. מחליטים מי גדול הדור ומי לא, אין שום סמכות לאף אחד לקבוע מי גדול הדור".

בסיום השיעור, ביקש הרב ולדמן מתלמידיו להיזהר מלנהוג בזלזול כלפי רבנים ותלמידים מישיבות הקו: "אני מזהיר שלא לזלזל ברבנים אחרים ולא לפסול. אפשר לדון בכבוד ובהקשבה, אבל לא להתווכח ולא לפסול. את המצב הזה צריך לתקן בעם ישראל. הפילוג הזה לא היה צריך להיעשות, והלוואי שהיה ניתן לאחד אותו מחדש".

מישיבת 'ניר' נמסר ל'סרוגים': "דרכו של הרב ולדמן וכך גם תביעתו מתלמידיו היא להתייחס בכבוד מוחלט לתלמידי חכמים על אף המחלוקות בנושאים שונים. ברצוננו להבהיר כי השיעור הינו חלק מסדרת שיעורים שבהם תלמידים מעלים שאלות בסוגיות שמעסיקות אותם והרב מתייחס לכל נושא על פי דרכו. מי שרוצה להעמיק בדרכו של הרב מוזמן להכנס לערוץ הישיבה ביוטיוב ולא להסתפק בכותרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
63 תגובות - 38 דיונים מיין לפי
1
רב אמיתי
| 23-11-2017 11:29
זה תלמיד של הרב צבי יהודה שינק ממנו את תורתו חזק וברוך הרב ולדמן
2
מזוקנים יקרים תמשיכו לתקוף אחד את השני
| 23-11-2017 11:30
על אגו וכבוד וחסה ותדעו שאתם רק מוסיפים דתל״שים במגזר.
אם אתה דתלש בגלל רבנים זה רדוד מאד!
ח | 23-11-2017 17:05
תחפש את האמת שלך. את הדרך שלך. בנוסף אצל הרב ולדמן דוקא אפשר למצוא אמת גדולה ומקום לכולם.
הרב ולדמן לא תוקף אף אחד!
ט | 23-11-2017 16:43
והכותרת באמת לא מתאימה לאישיותו של הרב ולדמן!! הרב ולדמן מקבל את כולם ומכבד את כולם. והוא תוקף את ההתנהגות המזלזלת של תלמידי הקו! אם היית מכיר אותו בחיים לא היית אומר הוא מוסיף דתלשים. אדם חילוני לגמרי שנפגש איתו רק פעם אחת בצבא אמר עליו שאם היו עוד 100 כאלה בטוח עמ"י היה מאוחד. מקבל. לא מזלזל.
3
דיי דיי
אברהם | 23-11-2017 11:35
תגיד כבוד הרב . אין לך משהו אחר לעשות בחיים חוץ מלרדת על הרב טאו?. מתי תבין שלרב טאו יש עשרת אלפים של תלמידים ההולכים בדרכו בעוד שלך יש 20 חברה בקושי בישיבה... המציאות מוכיחה שיש פה רב שיש לו דרך ברורה מאוד, שהיא אותה דרך של הרב קוק והרב צבי יהודה, שמושכת אליה כל מי שמחפש אמת בדרכו של הרב קוק, יש פה דרך שהיא היחידה כיום שמצליחה באמת לגדל תלמידי חכמים בנגלה ובנסתר ואת זה היא עושה בכמויות מסחריות... אז בבקשה תפסיקו להתבכיין ואם אתם לא מוכנים להתבטל לרב טאו, לפחות תהיו בשקט ואל תפריעו למהלך...תודה!.
מתבייש
קווניק | 10-04-2018 2:18
מדובר סהכ במחלוקת שיסודה הוא לשם שמים. דבריך הופכים אותה לזילות כזו לשיח פוליטי מגעיל שפשוט מבייש. עדיף לפרוש מדרך הרב טאו מדרך הרב צבי יהודה ומדרך הרב קוק ולשבת בבית המדרש מול הגמרא בלי להכנס לשום ויכוחים בהשקפה ואמונה אם כך יצאו. אני משתייך לזרם הלומד מתורת הרב טאו, ואני מתבייש בצורת השיח שהעלת. לא כך חינך הרציה להתיחס לתלמידי חכמים.
כדאי שתקרא את התגובה של משהי קטנה, הגיבה לך כדבעי
יצחק | 24-11-2017 13:28
ואת צודקת שמחוגי הר המור, כל הזמן מנסים לפרק כל דבר שמאחד את הציבור שלנו. תתעסקו בשלכם, ואל תפריעו לנו. לא חייב לתקוף את הישיבות הסדר בכל הזדמנות, ולא חייב לתקוף את בני עקיבא בכל הזדמנות, ולא חייב לתקוף את הלימוד תנ"ך בדרך אחרת בכל הזדמנות, ולא חייב לתקוף את העולם להר הבית בכל הזדמנות, ולא חייב לתקוף את הריקוד דגלים בכל שנה. לסיכום אל תפריעו, ותמשיכו להרביץ תורה, את זה אתם עושים כמו שצריך (באמת, לא בציניות). לסיום: "הצדיקים האמתיים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק"
אנשים כמוך גורמים לחורבן בעמ"י!
מישהי קטנה | 23-11-2017 16:39
הדבר האחרון שהרב אליעזר ולדמן עושה זה לרדת על הרב טאו. הרב אליעזר ולדמן עוסק בדברים גדולים. הרב אליעזר ולדמן הוא ממחדשי היישוב היהודי בחברון (וכתוצאה מכך ביהודה ושומרון בכלל) הרב אךיעזר ולדמן למד את תורת הרב צבי יהודה ומעביר אותה למתלמידיו ולרבים. וההוכחה שלך לפי הכמות זו הוכחה ממש ממש לא נכונה. קודם כל תכתוב בכבוד!! אתה לא למדת אצל הרב צבי יהודה וזה שאתה תלמיד של הרב צבי טאו לא אומר שאתה מבין יותר מאף אחד!!! בטח לא מהרב ולדמן שהוא רב ענק בתורה ובמעשים. רק שרואה תהליכים גדולים. רב של עם ששומע באמת ומקשיב באמת ומכבד באמת. והסיבה העיקרית שלרב טאו יש המון תלמידים היא שתלמידיו האחרים של הרב צבי יהודה הלכו לעסוק גם בענייני העם וארץ ישראל! הרב ולדמן, הרב דרוקמן, הרב מלמד. לא פחות גדולים מהרב טאו! ואני הקטנה לא יכולה להגיד אם יותר. אבל גם אתה הקטן לא יכול להגיד שפחות! די ךחשוב שאנחנו גדולי הדור שיכולים לדבר בצורה כזאת אל ועל רבנים!! הרב ולדמן מעביר מהלך ענק בעם ישראל! וגם אם אין לו כמויות תלמידים כמו של הרב טאו יש לו המון! ובעיקר יש לו אמת וכבוד. יש לו כבוד לכל אדם ובייחוד לתלמידי חכמים. מה שמאד חסר לך לפי התגובה שלך!! כדאי שתלך ללמוד קצת לפני הץגובות החצופות והמזלזלות שלך! ואם כבר מדברים על דרך צודקת אז אמנם ניראה לי שלדמתי פחות ממך ואני קטנה גם בגיל יותר ממך אבל אולי יש לי משהו להוסיף לך- רוב ההלכה נוהגת כבית הלל מהסיבה שהם הקדימו דברי בית שמאי לדבריהם. אז לפני אמת ודרך נכונה. תכבד! לפני מי יותר גדול ממי תהיה קצת עם ענוה. עם הבנה שלא הכל אתה מבין. ויש גודל ממך בעולם ויש דרכים רבות לאמת. ועד שיהיה משיח לא נדע מה בדיוק הנכון. והאמת. את הרב טאו מעולם לא שמעתי. רק שמעתי שאמרו בשמו. רק שמעתי שבשמו מקימים מוסדות והרסים מוסדות אחרים. אני לא יודעת אם באמת עושים את רצונו או מעוותים ולכן אני לא יכולה לאמר עליו כלום בודאי לא כשאני יודעת שהוא חכם בתורה ולמד אצל הרב צבי יהודה. אבל אני יכולה להגיד על תלמידיו (כמוך) שהם מעוותים את הדרך של הרב קוק! הרב קוק לא זלזל! הרב קוק אהב וקיבל גם את מי שלגמרי לא בדרך שלו! ואתם אפילו תלמידי חכמים לא מסוגלים לכבד! אז מה שווה כל התורה הזאת??!! כל האלפי תלמידים שהולכים בדרך עקומה של זלזול?? (שאני דוקא חושבת שזה מגיע יותר מהם ומהמידות שלהם מאשר מאמירותיו של הרב טאו שהם מקדשים בשם זה את הזלזול והמעשים ההורסים שלהם!.)
????
???? | 23-11-2017 14:23
????
התגובה של אברהם היא המראה של הר המור
ישראל | 23-11-2017 11:57
התגובה הזו היא ההוכחה הכי טובה איך נראים תלמידי הר המור מהיכן לקחת עשרת אלפים תלמידים לרב טאו שאלתי תלמיד מכינה והוא לא יודע אפילו מי הוא הרב טאו . המזל שלו הם הרבנים שטרנברג שהם גדולים בהלכה ממנו לא שומעים שום דבר הלכה אלא רק דקלוקים של הראי"ה ובנו. הרב וולדמן צודק יש כאן התנשאות וכתיבתו של אברהם יוכיחו
אני מקווה שכתבת בציניות
יצחק | 23-11-2017 11:43
כי גם בתור בדיחה זה לא מכובד. אבל אם התכוונת ברצינות אז אתה בבעיה קשה
4
צה הקשר בין הרב טאו לסרוגים? נראה לי שהציבור שלו קורא
אני רק שאלה | 23-11-2017 11:43
בעיקר באתרים חרדים
5
כבוד הרב- חזק וברוך!!!
אהרון | 23-11-2017 11:43
אמר את האמת הכואבת שיש לתלמידי חכמים אמיתיים בציבור לקחו רב שהוא תלמיד חכם אבל ממש רחוק שנות אור מלהיות גדול הדור והפכו אותו למנהיג... התלמיד חכם הזה עם מידותיו המקולקלות והמכוערות הצליח לזרוע מחלוקות ושנאה בתוך הציבור- ביזה את הרבנים הגאונים אברהם שפירא ושאול ישראלי זצוק"ל הרס את מרכז הרב (שלמרות גחמותיו ברוך ה' גדלה והולכת) מבזה תלמידי חכמים ענקיים שגדולים ממנו, פגע ברב שטרן שהוא לא הזמין אותו לחנוכת המוסד שלו בטענות שווא ומדוחים כאילו אינו בתורה הגואלת (והרב יצחק יוסף כמובן מהתורה הגואלת) פשוט בושה!!! האיש הרע הזה מעכיר את התורה ואת לומדיה- אוי לדור שהרב טאו בתוכו
הוא
דתי צוני | 28-10-2020 16:36
הוא גדול הדור. רואים שאתה בער. גם נראה לי שהרב שאול ישראלי נפטר לפני הפילוג וגם אם לא אז לא היה בעסק. פשוט אין מה להשוות בין הרב טאו לשאר הרבנים שגם הם גדולים אך הוא גדול מהם פי כמה וכמה. הרב טאו ממש לא ביזה את רב אברום. בזמן של הפילוג הרב טאו העביר שיעור ותלמיד אמר משהו ספק ספקא של ביזוי כבודו של רב אברום, הרב טאו הטיס אותו החוצה והעביר שעה שיעור על כבוד תלמידי חכמים. אתה פשוט בור ועם הארץ ואתה זה שיוצר את השנאה. פשוט אדם חצוף.
ליואב.הוא למד מרבותיו.בוכים על ה"פגיעה" ברב אברום. אבל
אמתמארץ | 24-11-2017 15:07
ימשיכו לעלות להר הבית בכל הכח. וכידוע כמה זעק על זה. אז לא פלא שגם התלמידים עושים פלגינן דיבוריה ולוקחים מה שבא להם טוב.
למה אתה לא קורא עד הסוף
יואב | 23-11-2017 13:45
אם אתה כל כך מקשיב לרב ולדמן אז גם תקשיב לסוף דבריו שאמר לא לזלזל באף אחד מהרבנים של הקו. אף אחד לא דרש ממך ללכת אחרי הרב טאו, אבל מכאן ועד לכתוב את מה שאתה כותב הדרך ארוכה. יש להזהר מאוד כאשר מדברים על תלמידי חכמים, במיוחד כשמדברים על תלמידי חכמים גדולים מאוד ואין ספק שהרב טאו הוא תלמיד חכם גדול. גם אם הוא לא הרב שלך.
6
צודק הרב ולדמן
יאיר | 23-11-2017 11:54
שקראתי את משמיע ישועה נפעמתי לראות שיש 20 סיפורים מהרב ולדמן ועוד כמה תמונות, בכל צומת אפשרית ובסרטונים רבים ראיתי את הסרטונים, כל מילה שלו ששמעתי ממנו למרות שלא זכיתי ללמוד בניר אלא בעברי למדתי במרכז הרב הוא מזכיר ומצטט את הרצי"ה, אין לי ספק שבחמישים שנה הוא מרביץ תורה ברבים ויש לו מאות אם לא אלפי תלמידים שינקו מתורתו. אשריך הרב ולדמן
7
לא חדש
אבי | 23-11-2017 12:05
זו דרכם של חלק מ"החרדים", והיום כבר רואים את תוצאותיה הקשות: שונאים ומחבלים בפונוביז', "הפלג" ועוד פלגים. זו דרך שמחריבה את עצמה. זה לוקח כמה שנים אז נא לא להפריע. תודה.
8
הגיע הזמן לנטוש דרך הרב קוק
מנדל | 23-11-2017 12:36
צריכים מנהיג חדש שלא מצטט רב קוק כל 4 שניות. התורה לא התחיל עם רב קוק. הדור החדש לא מתחבר לרב קוק ולא לכל השטויות של הר המור. זה שיש לרב טאו כת של תלמידים ששטף להם מוח אינו אומר שום דבר על דרך האמת. אני דווקא דואג שכת של רב טאו בדרך למקום מסוכן. הרב טאו מנסה לשלוט על התלמידים שליטה מליאה. כל מי שמבין יודע שכל שבוע מחליטים איזה הוראות לתת לכל ישבות הקו. מפחיד. . יוצר קבוצת רובוטים שחושבים (אם מוצר לחשוב) שרק דרך העקום שלהם נכון. הבעיה הכי גדולה שרב טאו עצמו אינו תלמיד חכם לפי ההגדרה הקלאסית. הוא פשוט איש מחשבה בעולם המחשבה שאין כללים. הוא לא איש גמרא ולא איש הלכה. אוי אם אלו נחשבים כגדולי הדור.
9
אם יש כמות מכובדת של תלמידי חכמים שהכתירוהו, אז עובדתית הוא
| 23-11-2017 12:36
גדול הדור .
10
אם ראית תלמיד חכם נוטר כנחש -חגרהו על מתניך
| 23-11-2017 12:43
אף רב לא אוהב להיות בין אלו שמוכיחים ואוסרים. מי שבקי באגרות הראיה יודע שגם הרב קוק מחה בתקיפות כנגד הרבה דברים. ממליץ לקרוא על הביגרפיה של הרב טאו ותיוכחו כמה אדם ענק ונטול פניות אותו צדיק
11
למדתי בישיבות הקו ואני מקבל את דבריו של הרב ולדמן
ישראלי | 23-11-2017 12:58
לקח לי 20 שנה לראות את זה. אכן בית הלל צודקים
12
מפתיע אותי שכך מתבטא הרב ולדמן
יהודי פשוט | 23-11-2017 16:00
מחילה מכ"ת בתור אחד שנקרא פעמים רבות להעביר שיעורים בישיבת שבי חברון, מדוע הוא טוען שהם פוסלים אותו? ממתי הולכים לשיעורים של מי שהוא פסול ומזולזל? בנוסף, בהייחסותו למושג 'קו', כמעט לא שמעתי מרבני הר-המור שמשתמשים במושג הזה, הוא נשמע בעיקר מתלמידים צעירים שמנסים לעשות לעצמם סדר בראש. זכותם של אנשים לתמוך במפלגה אחרת, באותה מידה אפשר לטעון כלפיכם שבזבזתם מנדטים בכך שהצבעתם לבית-היהודי.
שיעורי הרב טאו
יובל | 07-02-2018 20:52
ב23 שנותיי בשיעורי הרב טאו מעולם לא שמעתי ביקורת על תלמידי חכמים ולא שם מפורש של אחד מהם. כן שמעתי ביקורת וביאורים מעמיקים כדרכם של בית הילל האמיתית על השיטה של תלמידי חכמים אחרים בענווה וחוסר פניות. בניין הארץ לא חסר אצל תלמידי הרב מהעיר לוד דרך נצרת עילית עכו יישובי חבל לכיש ועוד.
בעיקר אצל שמיניסטים אולי. תלמידים צעירים בהר המור וכדומ
גב | 24-11-2017 15:03
לא משתמשים בזה. אולי כבדיחותא על השימוש במונח אצל העיתונאים
שבי חברון זה לא הר המור
אחד העם | 24-11-2017 11:26
והרב חנני זה לא הרב טאו לכן בשיעור בשבחר אינם ראיה
13
זו בדיוק הנקודה חושב שבגלל שהיו חברותא הם באותה
דרגה | 23-11-2017 18:29
אך זו טעות כי הרציה ראה את הרב טאו כממשיכו. באחרית ימיו היה מפנה את כולם לרב טאו. הרב ולדמן לא היה בישיבה באותה תקופה וכן הרב פילבר ועוד
המקרה הנורא בגולן
המקרה הנורא בגולן | 12-12-2017 21:05
עדיף שלא תדע
מה זה המקרה הנורא בגולן??
נען | 11-12-2017 16:10
.
כולם יצאו לבנות את התורה והרב טאו נשאר יחידי
נח | 24-11-2017 13:29
כשכל תלמידיו הגדולים של הרצי"ה [שהוא ראה בהם ממשייכיו וקרא להם "חברים מקשיבים"] יצאו לבנות את התורה ברחבי ארץ ישראל - הרב טאו נשאר בישיבה המבוגר היחידי , ואם נכון הדבר אין פלא שהתלמידים נשלחו אליו מפני שלא היה מישהו אחר. אין אפילו עדות אחת בכתב או בעל פה על יחס מיוחד של הרציה לרב צבי טאו - הכל קשקוש של חסידים שחלקם לא היו שם וחלקם בודים זאת מהרהורי לבם. על גדלותו של הרב טאו מלבד לדקלם קטעים מאורות, עין אי"ה ודברי הרצי"ה ולהסביר אותם אין מהרב טאו כל חידושי תורה שלו או דברי הלכה כולו רק "מחשבה". וזה לא מספיק להיות "גדול הדור".
"תורת הקו" ?
גדליה | 24-11-2017 13:03
לפני כמה זמן הייתי בחופש ונכנסתי להתפלל ערבית בישיבה מישיבות הקו. הסתכלתי בשולחן את הספרים שמחזיקים להפתעתי אני רואה בשולחן שישבתי לוח שעות של התלמיד בבוקר עיון וכו ואז אני רואה שביום מסויים בשעה מסויימת שיעור ב "תורת ישיבות הקו" האם המציאו תורה חדשה?
הטעות שלך
נחמן | 24-11-2017 12:59
הרצי"ה זצ,ל זרק את הרב טאו אחרי המקרה הנורא בגולן
14
הרב ולדמן צודק בכל מילה שלו. והלוואי וישמעו לו. כך
יואב לוין | 23-11-2017 19:48
מדבר ומתנהג רב תלמיד חכם שהוא גם ירא שמים באמת. ואינני מכיר אותו כלל וכלל.
15
ממש רמה גבוהה של דיבורים אחד על השני
כן | 23-11-2017 19:49
קידוש השם
16
הרב ולדמן ביטא בעדינות את מה שאני הקטן הייתי אומר בצורה
זאב שנקמן | 23-11-2017 21:52
הרב ולדמן ביטא בעדינות את מה שאני הקטן הייתי אומר בצורה בוטה יותר
17
זה לא עולה כסף
חוה | 23-11-2017 22:19
למי זה כואב שהוא גדול הדור מי שמקבל את מרותו זה טוב ומי שלא שיקבל על עמו רב מוסמך
18
להירגע ומהר.
שלומי | 24-11-2017 1:35
יראי שמיים אמתיים לא היו מדברים כמו שמדברים פה בתגובות, כלפי שני הצדדים! צריך למחוק אותם מהר. יש מחלוקת בין כרישים- אז סרדינים הביתה.
19
עצוב
יונתן | 24-11-2017 7:54
עצוב לשמוע דברים כאלה שלא בונים הרבה. א. הציבור הדתי לאומי איננו כלל ישראל. מרכז הרב לא היתה ישיבת בני קיא והרב צבי יהודה לא היה יו"ר ישיבות בני עקיבא. היוצא מכל זה, שגם אם לא הצבעת למפלגת הבית היהודי אין זה אומר שום דבר על הקפתך. ב. מדוע לרב ולדמן ולרב דרוקמן מותר להקים מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה? ג. גדול דור זה לא דבר שנקבע באיזה טקס הכתרה מלאכותי או משהו כזה. גם מושג כמו זקני רבני הציונות הדתית לא מעיד בהכרח על גדלות תורנית יותר מאחרים. גדול דור זה דבר נקבע לפי הגדלות. כנראה שתלמידים יודעים לזהות לאיפה ללכת. עי' ריטב"א מס' ע"ז. גדול במניין- לפי מספר התלמידים. ד. לא מדובר בתלמידים צעירים בישיבת הסדר כאותם היושבים בשיעור המצולם אלא בתלמידי חכמים ראשי ישיבות ועוד. ה. כמה אפשר לעוות את דעת הרב צבי יהודה והרב זצ"ל בעניין הר הבית? הדברים מפורשים מספיק ולכן זה עלבון לאינטלגנציה להגיד שכיום הם היו אומרים אחרת. כידוע הר הבית נכבש בזמנו של הרב צבי יהודה. ו. אף אחד לא פסל אחרים בניגוד לשיעור המצולם. מותר לחשוב אחרת. ז. אין זה סותר לרב צבי יהודה היה יחס מיחד אל הרב טאו. ה.
הבהרה לגבי הקמת מפלגות- למגיב ל'
יצחק | 27-11-2017 11:16
דיוק בעובדות היסטוריות לגבי הקמת מפלגות - הרב ולדמן היה ממקימי תנועת התחיה וח"כ מטעמה וואף אחרי פרישתה תמך בה עד לירידתה מבמת ההיסטוריה עקב אי מעבר אחוז החסימה (1992) הרב דרוקמן פרש מהמפד"ל והקים את מצ"ד ונבחר מטעמה בבחירות 1984. היא ל שרדה מעבר לכך. דומני שחזרה למפד"ל. בשני המקרים דומני שדווקא הרב טאו המשיך לתמוך במפד"ל. לא באתי להיכנס לדיון הענייני שלא כאן מקומו, לדעתי, אלא רק להעמיד דברים על דיוקם.
ל ל הם כן הקימו מפלגות
כדאי לבדוק לפני שמדברים | 27-11-2017 11:01
הרב ולדמן הקים את "התחיה" שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות 92 ויש אומרים שהיא אשמה בעליית רבין לשילטון ובהסכמי אוסלו והרב דרוקמן את "מורשה" ביחד עם פא"י, ואף היה חבר כנסת מטעמה לאחר בחירות 84
יונתן! אני לא יודעת מאיפה המצאת את ההקמת מפלגה.
ל | 25-11-2017 18:24
א. לא הבנתי מה אתה רוצה לומר. ב.הרב ולדמן והרב דרוקמן הם הרבנים הכי כלל ישראלים שאני מכירה! אף אחד מהם לא הקים מפלגה והם שניהם הולכים יחד עם הבית היהודי. בניגוד לרב טאו שהלך עם מפלגה שאכן לא עברה את אחוז החסימה. ג. יש פה זלזול ענק בגדולתו של הרב ולדמן. נכון ישיבת ניר לא גדולה כמו ישיבת הר המור. אבל בישיבת ניר יש אמת. ויש המוני בוגרים גדולים שמקשיבים היום לרב ולדמן. זה שבשיעור הזה הוא שיעור לבני הישיבה לא אומר שרק הם תלמידיו! ה. אתה מעולם לא שמעת את הרב צבי יהודה זצל! ולכן אין לך זכות דיבור בעניין! אף אחד לא מעוות. יש לאנשים גדולים ראיה גדולה וכללית. אולי תגיד דחובה ללכת עם פאות היום כי בגלות כך נהגו בעקבות כל מיני דברים. יש דברים שמשתנים עם הדור. לכן זאת תורת חיים. ולא אתה ולא אני יכולים להתווכח שעניינים כאלה לפני שלמדנו אותם לעומק. ולכן לרב טאו יש זכות להגיד את דעתו (אך לא לפסול) אבל אתה לא יכול להגיד מה הרב צבי יהודה והרב קוק היו עושים. ו. אף אחד לא פסל? אני שומעת ללא הפסקה אנשים מזלזלים ברבנים. אומרים שהרב טאו הוא הממשיך היחיד של הרב צבי יהודה! זה לא לפסול??? ז. אף אחד לא טוען שלא. היה לו גם יחס מיוחד לרב שפירא ולעוד המון.
20
חוץ מהכותרת אני חותם על כל מילה
סתם אחד | 24-11-2017 11:29
הכותרת לא משקפת את התוכן ואת הסגנון...
21
עצוב שהאתר מחפש כל הזמן לעורר מחלוקות. עיתונאות זולה ורכלנית
| 24-11-2017 11:42
ישיבות הקו זה בית חרושת לגידול תלמידי חכמים. קשה להתעלם מכך. גם לי קשה להסכים עם הכל, אבל אעפדר להתעלם מהתרומה העצומה שלהם לעם ישראל
22
אם יש פה תלמיד של הרב ולדמן שליט"א תראה לו את זה
ב | 24-11-2017 12:11
בניגוד לסטיגמה ששוטלים-רבני הר המור משתתפים הרבה בכנסים כלליים במיוחד ראשי הישיבה. הרב טאו ממעט להשתתף בכנסים זה עניין שלו. אף אחד לא יכריח חכם בגיל גבורות להשתתף בכל כנס. מה גם אמת, שהרבה פעמים מאחרוי הכנסים למיניהם יש כל מיני מטרות ומגמות שהרב המשתתף לא חייב לתמוך בהן. במקרה ההפוך נכון שבאים רבנים שלא תלמידים של הרב טאו, אבל לפעמים עדיף שיחרימו כמו בכנס האחרון שהתארח ראש ישיבה חשוב ודיבר נגד בעל הבית המארח.
23
שיהיו חרדים וזהו!
אחד שנשבר לו | 24-11-2017 12:28
אני מציע ל'הר המורניקים', שיהיו חרדים וזהו! הם הרי מתנהגים בדיוק כמותם. פוסלים את כל מי שלא חושב כמוהם, ובמקום דיון עניני, משתמשים בדמגוגיה זולה. דוגמה לכך ניתן למצוא בחוברת 'מורא מקדש' שמדברת נגד עלייה להר הבית. שם לא הובא כמעט שום טיעון עניני אחד לאיסור העלייה, אלא רק שהוא אסר והוא אסר. אם זאת הדרך, לקבוע דברים בגלל דעת הרוב, אם כך לכו ותהיו חרדים. הרי רוב הרבנים היום הם חרדים! נ. ב. איני מתכוון להכליל חלילה את כל ה'הר המורניקים', אלא אני מדבר על התופעה.
24
מי זה יוסף קלנר!?
| 25-11-2017 18:54
זה אני תלמידו של גדול הדור!
הרב יוסף קלנר | 26-11-2017 13:16
והעברתי שיעור על כך שהוא ממשיך דרכו של הרב צבי יהודה.מעניין שכל הרבנים בוגרי מרכז הרב ותלמידי הרב צבי יהודה שמעל גיל 70 לא מכירים אותי כמוך...
25
דרך מעניינת לומר כמה אחרים פוסלים..
דורון מזר | 25-11-2017 22:30
דרך מעניינת לומר כמה אחרים פוסלים ולפסול ולדבר באופן בוטה על רבני הקו כיצד רוצה הרב שתלמידיו לא עיעשו כך- כפי שביקש- אם בשיעור ניתנת דוגמא חיה לדרך השניה.
26
תפסיקו לחפש מחלוקות ולהעצים אותם די!
אלי | 26-11-2017 8:56
די! תפסיקו לחפש מחלוקות ולהעצים אותם !שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונו!!!
27
לא מבין
נועם | 26-11-2017 10:31
אם מותר לעלות למקומות מסויימים בהר הבית זה אומר שזה לא קדוש בקדושת בית המקדש, אז למה לבקר שם?
תשובה לשאלתך
הר הבית | 29-11-2017 22:55
שלום נועם! יש 3 קדושות: מחנה ישראל, מחנה לויה, ומחנה כהונה. אכן למחנה כהונה אסור להיכנס, אף לאחר טבילה. העולים להר כיום נכנסים למחנה לויה, שקדושתו גבוהה ממחנה ישראל, ולכן יש עניין להיכנס לשם.
28
החתם סופר וישיבות "הקו".
משה סופר | 26-11-2017 11:10
כך כתב החתם סופר בספרו תורת משה (ויצא): "אבל מכן יהיה המזבח מאבנים הרבה, שיעשו כולם אבן אחת על ידי בנין, לומר בניך הם בוניך מחוברים, אדוקים זה בזה. והפורש מן הציבור ליקח לו דרך לעצמו אפילו לשם שמים הוא המצבה מאבן (אחת) אשר שנא ה' יתברך" - האם יש דמיון או לא?
29
להיפך - סוף סוף פותחים את הנושא הזה בציבור ולא מטאטאים
אור מרגליות | 26-11-2017 13:59
הגיע הזמן לדון בפילוג הזה ברצינות ולקבל הכרעות. הגיע הזמן לא להבליג על פסילה של כל אחד ששונה מאיתנו.
30
איש שמאל ופעיל נגד כפיה דתית
דן הרברבן | 26-11-2017 14:34
הרבנים של 'הר החמור " הם גדולי הדור וראוי לרב וולדמן להתנצל אחרת יחטוף כרת מהקב"ה.
חוצפן!
מני | 28-11-2017 19:20
של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על אחד מגדולי ישראל, הרב אליעזר וולדמן.
31
כך היה הרצי"ה אומר
אפרים | 26-11-2017 18:28
על פסילת האחרים היה רגיל הרצי“ה לומר: "רשאי אדם להחמיר על עצמו ובלבד שלא יזלזל באחרים" ודבריו מקורם בירושלמי: (ברכות פ“ב ה“ט): ”כל הרוצה לעשות עצמו חבר עושה, תלמיד חכם עושה, ותבוא עליו ברכה ובלחוד דלא יבזה חורנין“ (אחרים).
32
בך היה הרב צבי יהודה אומר:
מנשה | 26-11-2017 18:31
על פסילת האחרים היה רגיל הרצי“ה לומר: "רשאי אדם להחמיר על עצמו ובלבד שלא יזלזל באחרים" ודבריו מקורם בירושלמי: (ברכות פ“ב ה“ט): ”כל הרוצה לעשות עצמו חבר עושה, תלמיד חכם עושה, ותבוא עליו ברכה ובלחוד דלא יבזה חורנין“ (אחרים). כל מי שפוסל אחרים אינו ממשיכו של הרב צבי יהודה
33
הרב טאו ופלגנותו
יהודיה | 26-11-2017 19:40
הרב טאו התחיל בדרך הפלגנות. הוא אינו עולה על הרב שפירא זצ"ל ועל תלמידי הרב קוק האחרים. הרב טאו מזדהה עם מפלגות חרדיות ולא עם מפלגת הציונות הדתית. האם החרדים מכבדים את הרב טאו ורבני הקו?: לדעתי לא. מאז הפילוג ממרכז הרב טאו ודרכו, רק הזיקו לציונות הדתית.
34
מרכז הרב והר המור
הרופא מקרית 4 | 27-11-2017 1:01
"אלו [=מרכז הרב] ואלו [=הר המור] ... נשרפין בבית הדשן". די נמאס מקשקושי יוצאי מרכז הרב והר המור. אותה גברת בשינוי האדרת. אולי תאמרו משהו חדש? כל דבר נפתח בציטוט של הרב קוק. אין שום חשיבה עצמאית. נמאס!
35
רבנים גדולי הדור הם אלו שיטפלו בבעית חיי המשפחה
יוסף | 30-11-2017 22:34
כיום בעיה זו הפכה לגזירה על כל עם ישראל: חרדים וחילונים, סרוגים וספרדים . כל מגזר יכול להגיד אנחנו חיים רע פחות מכם .. אבל האמת - כל עם ישראל שקוע בבעיה הנוראה הזו. רבנים - אתם ניקראים לדגל - תראו מי ראוי לתואר "גדול ישראל". קינאת סופרים תרבה חכמה.
36
מעריך את הדבקות של ישיבות הקו מתעב את הבדלנות
רובי | 09-12-2017 23:23
מתנתקים לגמרי מהציונות הדתית
37
פשוט מדהים
לוי | 07-02-2018 10:49
פעם חשבתי שרק בציבור החרדי האשכנזי, חושבים שלהם נינתה תורה בסיני. המציאות מוכיחה לי, שלא משנה סוג הכיפה, זה מדהים איך כל אחד אומר לשני, מדוע תתנשאו על קהל ד׳. זה פשוט מזעזע. כמה ענווה חש ממי שאנו אמורים ללמוד מהם. כמה אחדות יש אצל מי שמדברים אתנו על אחדו. וכמובן, גדולי ישראל, רק מצד אחד של סרגל הצבעים. אני יודע, זו נשמעת אמירה גזענית, אך לא היא. תתבוננו היטב במציאות ותראו מי הם הרבים, מי הם המודרים ןכמובן, מי הם גדולי יישראל. עצוב.
38
יסלח לי כבוד הרב
דתי ציוני | 28-10-2020 16:26
יסלח לי כבוד הרב. עלייה להר הבית הרציה בעצמו אמר, רוב מוחלט של גדולי הדור אמרו, חוץ מהרב ליאור. יש הבדל בין אחדות לאחידות בין אהבת ישראל לטשטוש זהויות. למה זו התנשאות? אני יודע שתלמידי הרציה הכי חכמים הכתירו את הרב טאו, זה כנראה אומר משהו- הרב עודד וולנסקי, הרב יוסף קלנר הרב שלמה אבינר, הרב אלי בזק, הרב יעקב לבנון, הרב מרדכי שטרנברג, הרב עמי שטרנברג, הרב צבי קוסטינר, הרב אלי סדן, הרב יגאל לוינשטיין (הרב יגאל לא תלמיד הרציה). כמובן אני מדבר רק על רבנים באמונה ויש עוד הרבה רבנים. וכן הם הכי חכמים תשמע שיעורים שלהם (אם כבוד הרב לא מתנשא והוא כזה ענו) תבין על איזה סדר גודל אנו מדברים.