חוטובלי יצאה נגד יהודי ארה"ב; נתניהו גינה - סרוגים

חוטובלי יצאה נגד יהודי ארה"ב; נתניהו גינה

לאחר שח"כ ציפי חוטובלי טענה כי "יהודי ארה"ב חיים חיי נוחות והם לא מבינים את המציאות בישראל", גינה הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריה, וכינה אותם "פוגעניים"

author-image
חוטובלי יצאה נגד יהודי ארה"ב; נתניהו גינה
  (צילום: פלאש 90)

לאחר שח"כ ציפי חוטובלי טענה כי "יהודי ארה"ב חיים חיי נוחות והם לא מבינים את המציאות בישראל", גינה הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריה, וכינה אותם "פוגעניים".

מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית".

לדבריו, "יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל".

בראיון לגל"צ עלתה הבוקר חוטובלי להסביר את דבריה, "אין כאן שום בעיה מבחינת המשפט. ישראל וארה"ב הן שתי ציביליזציות שונות בהתנהלות בחיי היום יום שלהם".

ביום רביעי האחרון סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אמרה בראיון לערוץ I24 ניוז בין היתר כי יהודי ארה"ב חיים חיי נוחות, אין להם ילדים שמשרתים כחיילים והם אינם יודעים כיצד זה לחיות תחת מתקפת רקטות. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר את מה שהוגדר "דבריה הפוגעניים כלפי יהדות ארצות הברית".

כמו כן, היא הטיחה בהם כי רחבת עזרת ישראל ליד הכותל עומדת ריקה רוב הזמן כיוון שליהודי ארה"ב אין כלל עניין ללכת לכותל, וכי הממשלה הציעה להם תפילה שיוויונית, אך הם לא רצו אותה כי כל מה שרצו היה לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל.

בתשובה לשאלה האם היא מבינה את יהודי ארה"ב על כך שאין להם יותר קשר לישראל בכל רמה, השיבה חוטובלי: "אני לא מבינה את זה כי הם אולי צעירים מדי לזכור איך זה להיות יהודי בלי מדינה יהודית. הזיכרון קצר מדי. לפני 70 שנה העם היהודי עבר שואה נוראית כי לא הייתה מדינת לאום יהודי ללכת אליה. זהו ביתם של כל היהודים מכל הזרמים וכולם מוזמנים להשפיע".

"יש עוד נושא והוא לא להבין את המורכבות של האזור", הוסיפה חוטובלי. "אנשים שמעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם על הארץ. לרוב היהודים אין ילדים שמשרתים כחיילים. הם לא שולחים את ילדיהם למארינס באפגניסטן או בעיראק. לרובם יש חיים נוחים. הם לא יודעים איך זה להיות מותקפים ברקטות. חלק מזה זה להרגיש איך ישראל מרגישה בחיי היום יום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ציפי מה קורה
רחמיאל מבית אל | 23-11-2017 10:23
גם ציפי לא מבינה את המציאות בעם ישראל