מטריד: ההודאה המלחיצה של גוגל - סרוגים

מטריד: ההודאה המלחיצה של גוגל

מחקר חדש חושף כי ענקית הטכנולוגיה גוגל אוספת נתונים על מיקומם של המשתמשים במכשירי אנדרואיד- גם כאשר רכיב ה-GPS של המכשיר כבוי. איסוף המידע נעשה באופן חשאי ונקבע על פי חיבורי האינטרנט הזמינים. בגוגל אישרו את הפרטים, אך טוענים שהנתונים נמחקו

מטריד: ההודאה המלחיצה של גוגל
  משרדי גוגל בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים באנדרואיד? היזהרו: תחקיר חדש של אתר הטכנולוגיה Quartz חושף שחברת גוגל עוקבת אחרי המיקום של המשתמשים במכשירים עם מערכת ההפעלה של החברה- גם כאשר רכיב הGPS בטלפון אינו דולק. הטלפונים אוספים מידע על בסיס האנטנות הסלולריות שאליהן המכשיר מתחבר- ושולחים את המידע הזה ישירות לגוגל באופן חשאי ומבלי שהמשתמש ידע על כך או יוכל לעצור את זה.

על פי האתר, גוגל החלה לאסוף מידע בצורה כזו בתחילת השנה האחרונה, והיא משתמשת בטכנולוגיה הזהה לזו שמאפשרת למכשיר לקבל הודעות SMS. גם אם המכשיר לא כולל כרטיס סים, הוא ישלח לגוגל מידע אם הוא יתחבר לרשת WiFi אלחוטית. בתחקיר טוענים כי כל מכשיר אנדרואיד "מודרני" אוסף את המידע על מקום המשתמשים- וכתוצאה, יש מספר רב של משתמשים הנמצאים תחת מעקב ללא ידיעתם.

בגוגל מיהרו לאשר את הפרטים המוזכרים בתחקיר. לטענת החברה, הם השתמשו בנתונים כדי לשפר את המהירות והביצועים במערכת, וכן כדי לשפר את הדרך שבה הודעות יעשו את דרכן למשתמש. עם זאת, בחברה טוענים שהמידע מועבר באופן מוצפן שאינו ניתן לפריצה חיצונית, ושכל המידע שהתקבל אצלה לא מאוחסן בשרתי החברה.

"בינואר השנה, התחלנו לבחון אפשרות להשתמש בקוד מידע מזהה בתור אות נוסף לשיפור המהירות והניהול של משלוח הודעות" נכתב בהצהרה שפרסמה גוגל. "עם זאת, מעולם לא שילבנו את קוד המידע המזהה במערכת סנכרון הרשת שלנו- כך שהנתונים נמחקו באופן מידי". בחברה סירבו להגיד מדוע הם לא יידעו את המשתמשים בהליך איסוף הנתונים החדש והבעייתי.

דובר מטעם החברה הוסיף כי מתחילת החודש הבא יופסק השימוש באיסוף המידע. "מכשירי אנדרואיד לא ישלחו יותר מידע על מיקום המשתמש באמצעות אנטנות הסלולר, לפחות בהקשר הזה בו המשתמש לא יכול לבטל את האופציה" נאמר. כעת נשאר לראות: האם הציבור יאמין לדבריו או לא? כך או כך, אם אתם לא מרגישים בנוח עם הרעיון שבגוגל יעקבו אחריכם- אולי כדאי לכם לקנות מכשיר אייפון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צריך להיות תמים כדי לחשוב שלא אוספים מידע על משתמשים...
המרובע | 23-11-2017 16:22
(לא רק מיקום)