הרב ערוסי על הנס של משי-זהב: סיכון מיותר ואסור - סרוגים

הרב ערוסי על הנס של משי-זהב: סיכון מיותר ואסור

ביקור בספארי זה לא דבר חיוני. זה דבר שיכול לרענן את האדם לענג אותו, לשעשע אותו, שזה דבר לא מבוטל. יש בני אדם שזקוקים לשעשועים הללו. אבל להיכנס לאיזה שהוא ספק של סכנה, בוודאי שאסור

הרב ערוסי על הנס של משי-זהב: סיכון מיותר ואסור
  (צילום באדיבות זק"א)

על רקע מותו הטרגי של דביר פיינה ז"ל בטיול סנפלינג והפרסומים אודות פציעתו של איש זק"א יהודה משי-זהב במהלך טיול עם אריות באפריקה קובע רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רצון ערוסי בפינת ההלכה היומית באתר נצח ישראל כי קדושת החיים היא ערך עליון ביהדות וחל איסור מוחלט לטייל במסגרות טיולים מעין אלו "על פי התורה אסור לאדם לסכן את עצמו לצורך שעשוע".

בתשובה אומר הרב ערוסי: "כל ספארי אשר בעליו או מארגניו אומרים שקיים חשש שהחיה בשלב מסויים לא תתנהל בדרך תרבותית אלא בדרך מסכנת, ונותנים להם הנחיות כיצד לפעול, כיצד להתגונן, דומה שלפי ההלכה, אסור לבקר במקומות כאלה. פעם בעלי החיים היו בגן חיות בכלובים, ועכשיו עשו מעין ספארי, שבו נכנסים למרחב הפתוח ושם בעלי חיים שהם בגדר חיות טורפות משוטטות ויש דרכי התנהגות איך להתנהל. אבל, אין אפשרות להבטיח שלעיתים לא יקרה שבעל חיים או חיה טורפת תתנהל לא כמצופה."

(צילום: באדיבות דוברות זק"א)

ולכן, כאמור השאלה האם מותר לבקר מקומות כאלה או לא, לעניות דעתנו לא.

וכאן השואל ישאל, מדוע?והתשובה, כי אסור לאדם לסכן את חייו. חייו הם פיקדון מאת ה' יתברך, ואסור לו לסכן את חייו.

ישאל השואל, אם ככה אסור לנסוע בדרכים. אסור אפילו ללכת בדרכים, לא רק לנסוע, שהרי התאונות מצויות והיאך אנחנו עושים זאת?והתשובה, לא הרי פעילות חיונית שאי אפשר בלעדיה. אי אפשר בלעדי עבודה ופרנסה, ולכן אדם עובד בתי חרושת למרות שיש איזה שהיא אפשרות של סיכון. וגם פועל הבניין מטפס למעלה, למעלה למרות שיש אפשרות של סיכון, כי סוף סוף זו הפרנסה. וכן, היציאה, הנסיעה ממקום למקום אי אפשר בלעדי זה. ולכן, גם אם יש סיכון, כל שמתנהלים לפי הכללים, אף שבכל כלל יש יוצא מן הכלל צריך להתפלל לקדוש ברוך הוא. להיות זהירים ולהתפלל לקדוש ברוך הוא, כי אלה הם דברים חיוניים.

מה שאין כן ביקור בספארי זה לא דבר חיוני. זה דבר שיכול לרענן את האדם לענג אותו, לשעשע אותו, שזה דבר לא מבוטל. יש בני אדם שזקוקים לשעשועים הללו. אבל להיכנס לאיזה שהוא ספק של סכנה, בוודאי שאסור, כי תארו לעצמכם המארגנים נותנים הנחיות מה קורה עם. לא כל אדם, אפילו ששמע את ההנחיות יש לו את התושייה ואת התבונה, ואת המיומנות לפעול ובמידי, כי יש פעמים אתה שאדם רק מסתכל על האימה של החיה הטורפת זה כבר גמרנו, הוא נאלם, משתתק ואז הוא יכול להיות מאכל וטרף לאותה חיה.

כך שאי אפשר לבנות על בסיס ההנחיות, על בסיס זה. אלא אם כן יש מדריכים מלווים צמוד, אלה אשר יודעים ממש, ממש לטפל בהם. זה משהו אחר. אבל כל שאין מדריך צמוד, אלא יש מדריכים מסתובבים יש שומרים מסתובבים, אבל לא צמודים. נראה שמקום של חיות טורפות כמו אריות וכו', אין היתר, כך נראה לעניות דעתי. עם כל הכבוד שרוצים להשתעשע והשעשוע הוא דבר חשוב, אבל לא במקום שיש סיכון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תתוודדהה
אוהד | 21-11-2017 4:05
איזה יופי שהאתר מביא חדשות אמיתיות , דברי אלוהים חיים , ולקיים מצוות ולדבקה בו , להדבק בת"ח , ממש מרתק לשמוע רב מיוחד מיוחד שמדבר אקטואלייה הלכתית בנחת ודעת ללא משוא פנים ובשפה ברורה ונעימה למשמע אוזן . תודה לכתב לאתר ולכל המסייעים .
2
לא מובן. האם הלביאה מאולפת או שהיא כמו
| 30-11-2017 23:19
הלביאות בספארי ברמת גן. ברמת גן נכנסים רק עם רכב תודה לאל. אם הלביאה לא מאולפת ודאי שאסור.