נשאר בכלא: ריבלין דחה את בקשת החנינה של אזריה - סרוגים

נשאר בכלא: ריבלין דחה את בקשת החנינה של אזריה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט היום (ראשון) לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה. הטענה: "שחרורו יפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל"

נשאר בכלא: ריבלין דחה את בקשת החנינה של אזריה
  אזריה בבית הדין (צילום: im Hollander/POOL)

חרף חוות הדעת המקלה של הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט יחד עם המלצת שר הביטחון אביגדור ליברמן לשחרר את אזריה בהקדם, החליט נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היום (ראשון) לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. הטענה: "שחרורו יפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל".

בתשובה שיצאה מבית הנשיא לאלאור אזריה, נמסר, ״נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה".

עוד נכתב, "מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין".

כמו כן, "בספטמבר 2017 מצא לנכון הרמטכ"ל להוסיף ולהקל בעונשך ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליך וזאת משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".

מתוך כך סבר הנשיא כי במכלול השיקולים ולאור האמור לעיל, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. לדבריו, "ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

קראו את מכתבו המלא של הנשיא ⇐בקשת חנינה אלאור אזריה

בהחלטת הנשיא הובאה בחשבון העובדה כי אזריה צפוי לעמוד בפני הועדה לעיון בעונש שתשקול את שחרורו בעוד כשלושה חודשים.

אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד

בתחילת החודש שעבר, פנה שר הביטחון אביגדור ליברמן לנשיא המדינה בהמלצה להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה: "יש לשים קץ לפרשה שטלטלה את החברה הישראלית ולנהוג בעת הזו עם החייל במידת החסד והרחמים", אמר השר.

לטענתו, "הייתי מקרב הרבים שסברו כי נוכח הנסיבות אין מקום להעמיד לדין פלילי את החייל. מדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג. אולם משעה שעמד למשפט, ומשעה שפסק בית הדין את פסיקתו, עמדתי לצידה של מערכת המשפט הצבאית ועל אף ביקורת חריפה שהוטחה בי הצהרתי כי במדינת חוק אנו חיים ויש לכבד את פסיקות בית הדין הצבאי".

"אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד בהתמודדות עם משפטו של אלאור ובחשיפה ציבורית ארוכה וחסרת תקדים, שדומה כי אף תבעה מהם מחיר בריאותי קשה", אמר ליברמן.

בדברי ההסבר כתב, "יש לשקול במקרה ייחודי זה גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על אזרחי המדינה ועל חיילי צה"ל נוכח פני האויב.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נשיא חרא, שמאלןןן
חייל | 19-11-2017 17:41
עכשיו יותר מתמיד , באישור הממסד מפקירים אותנו החיילים, זורעים פחד בילדים קטנים , וכל זה במגמה אחת, לפגוע בחוסנה של המדינה, על ידי אותם יפי נפש מזויייפים. היום הכל מובן למה נתניהו עשה כמעט הכל כדי למנוע מריבלין להגיע למלוכה
לחייל מתגובה 1: למה כתבת בכותרת של תגובתך מילה כל
אוראור | 06-03-2018 19:10
כך גסה - כלומר שמאלן? חחחחחחחחחחחחחחחח - סתם בדיחה..
2
צריך להודות שביבי ידע טוב מאד למה
דודי אמדורוביץ | 19-11-2017 17:48
הוא לא רוצה אותו כנשיא. שוב הליכוד מפספס במינויים ע"ע מנדלבליט.....
3
מר ריבלין טעית
| 19-11-2017 18:27
נשיא נכבד.קראתי את החלטתך ונותר לי רק להיצטער עליה.חבל שאינך קרואי לחלקים גדולים בעם שרואים עול בכניסתו לכלא של הלאור.יכלת לתקן טעית כבוד הנשיא וההפך החלטה זו תהיה מסמר נוסף באי גיבוי חילי צהל .ההפך מהסברך.חבל מר ריבלין!
4
מה יפית ראובן
| 19-11-2017 22:35