11 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע באפגניסטן - סרוגים

11 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע באפגניסטן

לפחות 11 בני אדם נהרגו היום בפיגוע התאבדות שהתרחש באולם אירועים בעיר הבירה קאבול. המחבל ניסה להיכנס לאולם עצמו, אך נעצר על ידי מאבטחים והפעיל את מטען החבלה מחוץ לאולם. בדאעש לקחו אחריות על הפיגוע

author-image
11 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע באפגניסטן
  זירת הפיגוע באפגניסטן (צילום מסך מערוץ Wochit News)

טרור באפגניסטן: לפחות 11 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו לאחר שמחבל מתאבד פוצץ מטען מחוץ לאולם אירועים בעיר הבירה קאבול.

האירוע התרחש בזמן עצרת תמיכה במושל המחוז המקומי אתא מוחמד נור. דובר המשטרה באשיר מוג'אהיד אמר כי המחבל ניסה להיכנס לתוך אולם האירועים המלא, אך נעצר על ידי שוטרים לבדיקה ביטחונית. מפקד היחידה סעיד בשאם הבחין בחגורת הנפץ, ומיד כרך את ידיו סביב המחבל- שהפעיל את מטען החבלה. בשאם ו-7 שוטרים נוספים מהיחידה נהרגו בפיצוץ, ו-3 עוברי אורח נהרגו גם כן. 16 אנשים נוספים שהיו באזור נפצעו ונלקחו לבית החולים המקומי במצב קשה.

בהנהלת המשטרה שיבחו את ההתנהגות האמיצה של מפקד היחידה. "הוא גיבור, הוא הציל כל כך הרבה אנשים" אמר מוג'אהיד. "כל השוטרים היו גיבורים, אבל הוא הגיבור העיקרי. תחשבו מה היה קורה אם הוא היה נכנס לאולם, מה היה קורה- אי אפשר לדמיין את גודל האסון".

לטענת המשטרה, אולם האירועים היה מלא באלפי תומכים של המושל נור, הנמצא במשבר פוליטי עם ראש ממשלת אפגניסטן אשרף גהאני. בשלב זה לא ברור עם נור עצמו היה נוכח באירוע.

דקות לאחר הפיגוע, ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על הפיגוע בדיווח שפורסם בערוץ החדשות של הארגון. הפיגוע הנוכחי הוא האחרון בסדרה ארוכה של פיגועים באפגניסטן, אשר הובילו למותם של מאות אנשים בשנה האחרונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו