ליברמן בסיור ביו"ש: "מה שקובע זה מי נמצא בשטח" - סרוגים

ליברמן בסיור ביו"ש: "מה שקובע זה מי נמצא בשטח"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בהובלת מועצת יש"ע במועצה האזורית מגילות ים המלח: "ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חומת המגן של מדינת ישראל"

author-image
ליברמן בסיור ביו"ש: "מה שקובע זה מי נמצא בשטח"
  (צילום: מרים צחי)

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (א') עם ראשי מועצת יש"ע במועצה האזורית מגילות ים המלח. השר הגיע ליישוב קדם הערבה, שההתיישבות בו התחדשה לפני פחות משנה, שם שוחח עם התושבים ואף ביקר באחד הבתים במקום. לאחר מכן, התקיימה ישיבה קצרה עם התושבים במקום ועם ראשי מועצת יש"ע, בה נפרשו בפני השר ליברמן הצמיחה המשמעותית ביישובי מגילות בשנים האחרונות, לצד האתגר שבהתיישבות בגבול ים המלח והצרכים של התושבים.

משם המשיך השר, מלווה בראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן, למושב ורד יריחו, שם חיכו לו ילדי המושב עם שי – תצלום של ים המלח. כהן הודה לשר ליברמן על הביקור החשוב והשר נזכר בימי נעוריו כסטודנט באוניברסיטה, אז הגיע לורד יריחו כמתנדב.

באירוע נכחו: יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, מזכ"ל אמנה זאב זמביש חבר, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות קובי אלירז, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דויד אלחייני, ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצה מקומית בית אל שי אלון, ראש מועצה מקומית אלקנה אסף מינצר, ראש מועצה מקומית קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דלמוני והספונסר של הנח"ל החרדי איש העסקים האמריקני דייויד הגר.

סופו של האירוע היה בהרמת הכוסית לרגל השנה החדשה עם ראשי מועצת יש"ע ביישוב ורד יריחו.

מדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן: "מבחינתי ברור שההתיישבות ביהודה ושומרון, וגם פה באזור יריחו, ים המלח – זו חומת המגן האמתית של מדינת ישראל וככה צריך להתייחס לזה, כחומת המגן של מדינת ישראל. גם בעידן הסייבר וגם בעידן הטילים, בסופו של דבר מה שקובע זה מי נמצא בשטח, וההתיישבות תמיד הייתה קודם כל החלוץ של הביטחון. דבר לא השתנה מאז 'חומה ומגדל', גם כיום הוויכוח הוא קודם כל על השטח. אני בהחלט מקווה שאנחנו נמשיך בשנה הבאה בעשייה. שתהיה לנו שנה טובה.

ליברמן עם ראשי מועצת יש"ע (מירי צחי)

ליברמן עם הספונסר של הנח"ל החרדי דיוייד הגר (באדיבות המצלם)

אתם תצטרכו לעבוד

"אנחנו בעיצומו של גיבוש תפיסת ביטחון, תוכנית ביטחון, לכל יהודה ושומרון. זה כולל הרבה מאוד מרכיבים. מ'קשת יהונתן' של פיקוד המרכז וכבישים עוקפים ועוד תאורה ועוד אוטובוסים ממוגנים. אנחנו נסיים את הטיוטה באמצע נובמבר, אחרי שנראה את הטיוטה נשב גם עם האנשים פה, ואחר כך תצטרכו לעבוד. תצטרכו גם לעבוד כי כסף במשרד הביטחון לזה אין. אנחנו יכולים לגבש תכנית כוללת שנותנת פתרון אולטימטיבי להרבה מאוד שנים קדימה, אבל אנחנו לא נוכל להביא את הכסף".

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה אמר: "לכבוד הוא לנו בערב ראש השנה לארח את שר הביטחון שאחראי גם על ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו ההזדמנות גם לומר תודה לאנשי הצוות של השר שעובדים ימים ולילות כדי לענות על השאלות שלנו ועל הבקשות שלנו. ראינו את ההתיישבות המתחדשת של קדם הערבה שגדלה ופורחת ואני חושב שנושא ההתיישבות צריך להיות אחד מהמשימות הלאומיות של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו