צאו לראות: אלחנן בן אורי מציג בשחור ולבן - סרוגים

צאו לראות: אלחנן בן אורי מציג בשחור ולבן

במוצאי שבת האחרונה במועדון 'הגולה' בפתח תקווה נפתחה תערוכת קריקטורות של האמן והקריקטוריסט אלחנן בן אורי, המסכמת חמש שנות קריקטורה בעיתון שביעי

צאו לראות: אלחנן בן אורי מציג בשחור ולבן
  אלחנן בשחור לבן בגולה

במוצאי שבת האחרונה במועדון 'הגולה' בפתח תקווה נפתחה תערוכת קריקטורות של האמן והקריקטוריסט אלחנן בן אורי.

התערוכה ששמה הוא "אלחנן בשחור לבן" מציגה קריקטורות מחמש השנים האחרונות שפורסמו בעיתון 'שביעי' וחלקן פורסם גם באתר חדשות סרוגים. בעוד בעיתון ובאתר הוצגו הקריקטורות בצבע מלא, בתערוכה מוצגים שלבי הסקיצה והדיו המקוריים של שלושים ושש קריקטורות שנבחרו ע"י אוצר התערוכה, הפרסומאי אור רייכרט.

בין הבאים שנצפו בפתיחת התערוכה: הילה ניסן פרידמן עורכת העלון 'שביעי', רובי לוזון מו"ל 'שביעי', אושיית הרשת והסטנדאפיסט אמיר מויאל, מנהל 'הגולה' יונתן דובוב, יו"ר בצדק אמציה סמ'אי, ח"כ לשעבר הרב יוסף בא-גד, המאייר רותם חדד-הלוי מאיר פריילכמן מ'שביעי' ועוד.

ממבשרי הרנסנס הדתי לאומי באמנותן

הילה ניסן פרידמן, עורכת שביעי אמרה בדברי הפתיחה: "אלחנן הוא אחד מהיוצרים המשמעותיים יותר לא רק בזכות הכשרון הגרפי שלו אלא בגלל חדות המחשבה והמסרים הנוקבים. הוא חלק מההתעוררות שעוברת התקשורת הדתית לאומית בשנים האחרונות בזכות האומץ וכנפי הרוח".

אוצר התערוכה אור רייכרט בעצמו קריקטוריסט הוסיף: "אלחנן הוא ממבשרי הרנסנס הדתי לאומי באמנות. ביקורת חדה ומושחזת שלעניות דעתי באה בעוצמה חזקה על פני הקונטרסט של הדיו השחור על גבי הנייר הלבן."

חתן השמחה אלחנן בן אורי, שתוך כדי נאומו צייר קריקטורות להמחשת הדברים ברך את הבאים ואמר: "הייתה לי תקופה קשה כקריקטוריסט בעיתון. כל פעם צריך לחפש את הסערה הבאה ואת האירוע הבא שדורש ביקורת. עד שיום אחד הבנתי שאת התפקיד של הקריקטוריסט אני צריך לתפוס אחרת – לצחוק על המציאות".

בהקשר לפרשת השבוע הוסיף: "כמו שרה אימנו שכאשר התבשרה בבשורה סוריאליסטית היא פשוט צחקה ולא התנגדה או התאכזבה. המציאות היא אכן שחור ולבן. יש אמת ויש שקר, יש רע ויש טוב. וזוהי מקומה של הקריקטורה אצלי במקומות רבים: לצחוק על הרע והשקר בשם הטוב והאמת.

  

התערוכה תוצג במועדון 'הגולה' במשך כחודש ימים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו