ליברמן פנה לנשיא: "הענק חנינה לאלאור אזריה" - סרוגים

ליברמן פנה לנשיא: "הענק חנינה לאלאור אזריה"

שר הביטחון ליברמן, פנה לנשיא המדינה בהמלצה להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה: "יש לשים קץ לפרשה שטלטלה את החברה הישראלית ולנהוג בעת הזו עם החייל במידת החסד והרחמים"

ליברמן פנה לנשיא: "הענק חנינה לאלאור אזריה"
  אזריה במשפטו (צילום: Jim Hollander/POOL)

השר ליברמן שלח הבוקר (א') לנשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין,  את המלצתו לגבי בקשת החנינה שהגיש החייל אלאור אזריה. במכתבו לנשיא כותב שר הביטחון: "אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד".

בפתח דבריו כתב ליברמן, "אדוני הנשיא, מעטות הן הפרשות בהן עניינו של אדם בודד הופכת להיות מראה של החברה הישראלית כולה,  כמו הפרשה שלפנינו. החברה הישראלית עמדה בפרשה זו למבחן אשר המחיש, אפשר שיותר מכל אירוע בשנים האחרונות, את השסעים והמחלוקות בקרבה".

לטענתו, "הייתי מקרב הרבים שסברו כי נוכח הנסיבות אין מקום להעמיד לדין פלילי את החייל. מדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג. אולם משעה שעמד למשפט, ומשעה שפסק בית הדין את פסיקתו, עמדתי לצידה של מערכת המשפט הצבאית ועל אף ביקורת חריפה שהוטחה בי הצהרתי כי במדינת חוק אנו חיים ויש לכבד את פסיקות בית הדין הצבאי".

"אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד בהתמודדות עם משפטו של אלאור ובחשיפה ציבורית ארוכה וחסרת תקדים, שדומה כי אף תבעה מהם מחיר בריאותי קשה", אמר ליברמן.

בדברי ההסבר כתב, "יש לשקול במקרה ייחודי זה גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על אזרחי המדינה ועל חיילי צה"ל נוכח פני האויב.

לשים קץ לפרשה שטלטלה את החברה הישראלית

"אנו שולחים את בנותינו ובנינו להגן כלוחמים על ביטחון המדינה ועל שלום הציבור, מעמידים אותם בסיטואציות מורכבות שאין דומה להן בעולם כולו, ודורשים מהם- ונוסיף לדרוש-  כי יפעלו באומץ, בנחישות, במקצועיות ובמוסריות. אני סבור כי חנינתו של אלאור אזריה לא תגרע מדרישות אלה ותאזן נכונה בין חשיבותו הרבה של שלטון החוק לבין השיקולים הציבוריים והאישיים הנוגעים לעניין", דברי שר הביטחון.

לסיכום אמר, "לאור כל אלה, ואף לאור היותנו חודשים ספורים לפני יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, אני סבור כי יש לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית, לנהוג בעת הזו עם החייל ועם משפחתו במידת החסד והרחמים ולהיעתר בחיוב לבקשת החנינה של אלאור אזריה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ריבלין ייתן חנינה לאלאור בניגוד לעמדת השמאל והתקשורת?
מאן דאמר | 05-11-2017 13:34
נו בחייאת... אל תצחיקו אותי - זה עצוב מאוד אבל מריבלין אין לצפות לשום דבר שאיננו בא משמאל.
2
ריבלין לא נתן לו - ואייזנקוץ לא נתן לו
אוראור | 06-11-2017 19:26
ומשני אלו אנחנו מצפים שייקחו את ההגה לידיים - ממש כמו לתת לחתול לשמור על השמנת - כנראה שאין גבול לתמימות ולנאיביות שלנו - והמבין יבין. באמת שכבר אין מה להוסיף.