הרב יצחק יוסף לדיינים שפרשו: "אל תתערבו" - סרוגים

הרב יצחק יוסף לדיינים שפרשו: "אל תתערבו"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, מתח בקורת חריפה על דיינים שפרשו לגמלאות ועדיין ממשיכים לייעץ לדיינים צעירים בפסקי דין שונים, וביקש מהם להפסיק לעשות זאת

הרב יצחק יוסף לדיינים שפרשו: "אל תתערבו"
  (צילום: ישראל גנוט)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, מתח היום (שלישי) בקורת חריפה על דיינים שפרשו לגמלאות ועדיין ממשיכים לייעץ לדיינים צעירים בפסקי דין שונים, וביקש מהם להפסיק לעשות זאת.

בטקס חנוכת בית הדין החדש בחיפה, הדגיש הרב יוסף את חשיבות כוחא דהיתרא בכל עת שאפשר. הראשון לציון הדגיש כי אין המשמעות כי כל דבר מותר, אבל צריך להתאמץ להקל.

לדבריו: "כשהדבר אסור – אז אסור. אסור לפסוק בניגוד לשולחן ערוך ולדרך הפסיקה". בנוסף, הראשון לציון תקף דיינים בפנסיה המספקים חוות דעת הלכתיות המוגשות בדיונים בבתי הדין הרבניים: "ישנם דיינים גדולים בתורה שיצאו לפנסיה והם כותבים חוות דעת, ועם זה באים המתדיינים לבית הדין. הם מגיעים עם פסק או חוות דעת של דיינים, חלקם כיהנו בבית הדין הרבני הגדול ויוצרים מצב כאילו הם בית הלל ואחרים בית שמאי. זה מזיק. הסיבה היא שאותם דיינים שלא ישבו על המדוכה מטבע הדברים לא נחשפים לכל המידע".

הרב יוסף סיפר כי "הביאו לפניי מקרה שבו דיין בגמלאות פסק להתיר, כאשר לא היו מולו הנתונים המלאים. אני חקרתי את העדים ונתגלו פרטים רבים שלא היו ידועים לדיין. כשמוציאים פסק דין לאחד המתדיינים והדיין לא מסכים עם חוות הדעת שהוגשה הוא אוטומטית בית שמאי. דיינים לא צריכים לפחד אלא לעשות מה שהם מבינים ולהשתדל שזה יהיה פה אחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא יזיק לו ללמוד קצת מהמנוסים
אישיהודי | 31-10-2017 20:53
דרך אגב, כך אמר לו אביו
2
צדק הגאון מרן הרב הראשי נר''ו. כל דרכיו הם דרכי רבשכבה''ג זיע''אץ
עמוס | 29-03-2018 19:18
אוי לנו שיש דיינים המנסים לפגוע בכבודו