ח"כ סמוטריץ' ליועמ"ש": החמר באכיפת חוק הכשרות - סרוגים

ח"כ סמוטריץ' ליועמ"ש": החמר באכיפת חוק הכשרות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר הבוקר מכתב ליועמ"ש מנדבליט בו הוא טוען כי מאז שדחה בג"ץ את ביטול חוק איסור הונאה בכשרות, ישנם גורמים שמבזים את מערכת אכיפת החוק ומנפיקים עבור מסעדות שונות תעודת הצהרה שקרית. על כן הוא מבקש, "להורות על טיפול מחמיר בנושא"

ח"כ סמוטריץ' ליועמ"ש": החמר באכיפת חוק הכשרות
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

על רקע דחיית בג"ץ את העתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה בשיתוף עם בעלי מסעדות בירושלים לביטול חוק איסור הונאה בכשרות שיגר הבוקר (ראשון) חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הקורא לו להורות על טיפול מחמיר בנושא של גורמי האכיפה השונים, לרבות בדיקת הגשת בקשה לפירוק עמותות העוברות לדבריו על החוק, ומפרסמות "תעודת כשרות" שקרית.

בפסק דין שניתן בהרכב מורחב של שבעה שופטים, נדחתה על ידי בג"ץ  עתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה בשיתוף עם בעלי מסעדות בירושלים לביטול חוק איסור הונאה בכשרות. זאת ועוד כי  מלבד דחיית העתירה אפשר ע"ב דעת הרוב להציג ע"י בעל העסק מצג אמת של הנעשה בבית העסק, "יכול חנווני להעיד על מרכולתו" כלשון הנשיאה, ובנוסף בפס"ד אף הובאה דוגמא מעשית כגון:" מוגשים רק דגים עם סנפיר וקשקשת". אולם בגג"ץ אסר בתכלית להציג מצג כשרותי כלשהו לרבות "תעודת כשרות אלטרנטיבית", או לציין את הביטוי : " על פי כללי ההלכה" נכתב בפסק הדין.

אלא טוען ח"כ סמוטריץ', שמאז שניתן פסק הדין, "ישנם גורמים שמבזים את מערכת אכיפת החוק ומנפיקים עבור מסעדות שונות תעודת הצהרה המתייחסת לכשרות המזון במקום, ובסוף ההצהרה אף מחתימים רב שמאשר את ההצהרה ואת הפיקוח עליה ע"י צוות שהוכשר ע"י לשם כך".

עוד הוסיף, למותר לציין כי מצג זה הינו מצג כשרותי לכל דבר ועניין, וככל שתעודות ההצהרה מונפקות ע"י עמותה פרטית או עסק פרטי לכשרות אלטרנטיבית הנה בניגוד גמור לחוק איסור הונאה בכשרות ואף לפסק דין בדנג"ץ גיני שמתיר רק לבעל העסק להציג הצהרה על מצג האמת שבבית העסק.

מציאות בה יש דריכה ברגל גסה על החוק ועל פס"ד של בג"ץ הינה מצב בלתי נסבל במדינת חוק, אומר סמוטריץ' ודורש מהיועמ"ש מנדבליט  להורות על טיפול מחמיר בנושא של גורמי האכיפה השונים, לרבות בדיקת הגשת בקשה לפירוק עמותות העוברות על החוק.

עוד ציין סמוטריץ' כי במכתב ששלח ליועמ"ש לפני כשמונה חודשים  בנוגע להגשת כתבי אישום כנגד עברייני כשרות, טרם הוסדר ולא נענה נושא הגשת כתבי אישום כנגד עברייני כשרות בין אם על ידי פרקליטות המדינה או מיקור חוץ, "דבר המייצר מציאות לא חוקתית ולא שוויונית", דברי חבר הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו