האיחוד האירופי דורש: הבהרות על הבנייה ביו"ש - סרוגים

האיחוד האירופי דורש: הבהרות על הבנייה ביו"ש

על רקע אישורי אישורי יחידות הדיור ביהודה ושומרון, תוקף האיחוד האירופי את ישראל ודורש הבהרות בניין: "מפעל ההתנחלויות לא חוקי וחותר נגד פתרון שתי המדינות". ביו"ש מגיבים: הגוף שעובר על החוק מדי יום כאשר הוא מציב מבנים לא חוקיים - הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר ולומר לנו היכן ומתי לבנות

author-image
האיחוד האירופי דורש: הבהרות על הבנייה ביו"ש
באיחוד האירופי תקפו היום (רביעי) את ישראל, על רקע אישורי הבנייה הנתנים השבוע  ביישובים ביהודה ושמרון, על ידי עדת התכנון והבנייה  של המנהל האזרחי ובאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בהודעת הגינוי שהוציא האיחוד האירופי, קרא לישראל לשקול מחדש את אישור יחידות הדיור ביהודה ושומרון ודרש הבהרות בעניין אישורי הבנייה: "האיחוד עדיין רואה ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן שטחים כבושים שאינם חלק מגבולותיה המוכרים של ישראל"
עוד תקפו בחריפות כי "אנו רואים את מפעל ההתנחלויות כלא חוק ואת הצעד חותר תחת האפשרות להסכם שלום עתידי ופתרון שתי המדינות"

"דרשנו הבהרות מהרשויות בישראל והעברנו את המסר, לפיו: הציפיות שלנו הן שבישראל ישקלו מחדש את ההחלטות הללו, שהן גורליות עבור המאמצים להסכם שלום משמעותי", לשון המכתב.

המשך להודעת האיחוד האירופאי המגנה את הבניה ביו"ש אומר סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי: "השיקול היחיד שצריך לעמוד לנגד עינינו הוא לא האם לבנות, אלא כמה לבנות, ואני אומר כמה שיותר! עלינו להמשיך לבנות בהתנחלויות במטרה לחזק את ההתיישבות. זו זכותנו, רצוננו ומעל הכל חובתנו!"

שי אלון ראש מועצת בית אל, שם אושרו אתמול  300 יחידות דיור לבנייה, יוצא נגד האיחוד, ואומר: "האיחוד האירופי הוא הגוף האחרון שיכול להטיף לנו מוסר ולומר לנו היכן ומתי לבנות, הרי מדובר בגוף שעובר על החוק מדי יום כאשר הוא מציב מבנים לא חוקיים בעוטף מעלה אדומים לתושבי הפזורה הבדואית הנמצאת במקום שלא כחוק"

עוד הוסיף כי, "מדינת ישראל כולה נמצאת באותם המקומות שבהם דרכו אבות אבותינו לפני אלפי שנים, בבית אל נמצא אתר חלום יעקב שהינו הוכחה חד משמעית להיותנו בעלי הבית כאן. אנחנו נמצאים כאן מתוקף היותנו בנים ששבו לגבולם. נמשיך לבנות ולהיבנות בבית אל ובכל מקום אחר ביהודה ושומרון עם חותמת של האיחוד האירופי וגם בלעדיה"

אתמול,  אישרה הוועדה, בשלל ישובים ביהודה ושמרון תכניות לבנייה באחד משלבי ההליך: בנגוהות אושרו בתנאים להפקדה תכנית להקמת 59 יחידות דיור והסדרת 43 יח"ד שכבר בנויות, באבני חפץ  129 יחידות דיור, מתוכן 90 שכבר בנויות, אושרו גם הן להפקדה.

במרכז היום אושר הייישוב רחלים שם ניתן היתר ל- 61 יח"ד בנויות, וקבלו תוספת של 36 יח"ד חדשות.

כמו כן, בנוקדים אושרו 146 יחידות דיור סופית, בבית אריה, תכנית לבניית 8 יחידות דיור אושרה להפקדה ומשכיות ותומר שבבקעת הירדן ניתן אישור להפקדה בכפוף לתנאים.

ביום ראשון, העניקה הועדה היתרי בנייה ל- 31 יחידות דיור חדשות ברובע חזקיה בחברון

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זו אשמתנו
שטח | 18-10-2017 16:35
משך עשורים הראינו להם שאנו רועדים מכל גינוי ומצפים לאישורם כמו ילד כאפות - אז הם מחלקים לנו כאפות. פשוט להמשיך בבניה ולא פחות חשוב - בהרס המבנים שהם ממנים. או, מה שעדיף עשרות מונים, חילוטם לאחר השלמתם לטובת יהודים בלבד. לא מוצא חן בעיניהם? שיפנו להאג ויתלוננו על גניבה. לגבי הגינויים - פשוט להתעלם. לא לצאת בהצהרות מתריסות או מתרפסות והיה ויגיע מי מהם לכאן ויצהיר זאת כאן - יש להגיד לו שהוא מוזמן להתנדב לקחת את הפלסטינים לארצו, שכן אנו השבנו לעצמנו את הגזל הירדני ובתלונות - שיפנה לממלכה ההאשמית ושיילך לעזאזל ה"שלום" איתם.