רגב נמצאת במדינה עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים - סרוגים

רגב נמצאת במדינה עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים

שרת התרבות והספורט, מירי רגב יצאה בתחילת השבוע לביקור פרטי נדיר בקובה, עמה ישראל לא מקיימת יחסים דיפלומטיים מאז 1973. מלשכתה נמסר: "מדובר בנסיעה פרטית"

רגב נמצאת במדינה עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים
  (צילום: Emil Salman/POOL)

שרת התרבות והספורט, מירי רגב (הליכוד) יצאה בתחילת השבוע לביקור פרטי נדיר בקובה, כך דווח ב'הארץ'. על פי הדיווח, פקידים בכירים בירושלים ציינו כי מדובר בפעם הראשונה מזה שנים רבות בה שר או שרה מכהנים מבקרים במדינה, עמה ישראל לא מקיימת יחסים דיפלומטיים מאז 1973.

מלשכתה של רגב נמסר כי היא נסעה לטיול משפחתי פרטי בקובה, וכי לא מתוכננות לה פגישות מקצועיות או רשמיות בנסיעה. בכירים במשרד החוץ עודכנו בפרטי נסיעתה של רגב, וגם בפניהם הודגש כי מדובר בביקור פרטי. רגב עדכנה את מזכירות הממשלה על נסיעתה, לפי הנוהל המקובל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו לא עודכן באופן ספציפי על נסיעתה של רגב.

כאמור, לישראל אין נציגות דיפלומטית בקובה, ושגרירות קנדה בהוואנה היא זו שמייצגת את האינטרסים של ישראל במדינה ומטפלת מפעם לפעם בתיירים ישראלים שנקלעים למצוקה. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי על אף שמדובר בנסיעה פרטית, ביקורה של רגב הינו חריג ונדיר מאוד, כיוון שמאז הקמת המדינה ובמיוחד מאז ניתוק היחסים בין המדינות, כמעט אף שר ישראלי מכהן לא ביקר בקובה – לא באופן רשמי וגם לא באופן פרטי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו