בת 14 עם שיתוק מוחין עשתה סיום ללימוד ספר המצוות לרמב"ם - סרוגים

בת 14 עם שיתוק מוחין עשתה סיום ללימוד ספר המצוות לרמב"ם

תלמידת אולפנא בת 14 מהשומרון הסובלת משיתוק מוחין עשתה סיום מרגש של לימוד ספר המצוות לרמב"ם בהשתתפות אלפי בנות שהצדיעו לה: "שייכות לעם ורצון להעניק מלימוד התורה"

בת 14 עם שיתוק מוחין עשתה סיום ללימוד ספר המצוות לרמב"ם

במהלך מעמד אירוע סיום ספר המצוות של הרמב"ם היומי בשיתוף החמ"ד, עלתה לבמה נערה בלתי שגרתית שהפתיעה את משתתפות האירוע שהתרגשו מאוד מהתמדתה בלימוד ובתגובה הצדיעו לה על השקעתה.

מדובר בנועה אריה, נערה בת 14 וחצי, תושבת הישוב רבבה שבשומרון, תלמידת כיתה ט' באולפנת צביה בישוב במקום מגוריה. נועה נערה מלאת קסם, נולדה במשקל של 500 גר' ובעקבות כך היא סובלת משיתוק מוחין, לקות שמיעה, מחלת האפילפסיה ולקויות למידה מורכבות.

אורית, אמה של נועה, מספרת כיצד הצליחה להגיע למעמד המכובד ולזכות בכבוד שקיבלה: "בתחילת לימודיה באולפנה בכיתה ז' התוודעה נועה ללימוד היומי של הלכות ספר המצוות לרמב"ם והיא הצטרפה מיד ומאז היא משתתפת בו בקביעות. מדובר בשיעור הנערך בהפסקת עשר ומועבר ע"י רב האולפנה לתלמידות המעוניינות בלימוד תורה נוסף. למרות הקשיים של נועה, השקיעה בלימודה יום יום עד להצלחתה בסיום לימוד הספר. כששאלנו אותה מה נותן לה את הכוחות להתמיד בלימוד ולוותר על ההפסקה היא ציינה שני דברים עיקריים הראשון – שייכות לעם שלנו, בידיעה שיהודים מכל העולם לומדים יחד את אותו הלימוד והדבר השני – זה הרצון לתת לעם ישראל מלימוד התורה שלה ולהחזיר לעם ישראל על כל מה שהיא מקבלת ממנו".

עוד מוסיפה האם אורית: "בשל הסיום המרגש וסיפורה הבלתי שגרתי הוחלט להוקיר את התמדתה של נועה במעמד אלפי לומדות בטקס סיום הרמב"ם היומי בהיכל ארנה. בכנס הוקרן סרט על נועה ואחריו היא עלתה לבמה וקיבלה פרס מיוחד במעמד ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ לקול תשואות רמות של אלפי בנות שעודדו וחיזקו אותה. בסיום האירוע בנות רבות ניגשו אליה וביקשו להצטלם איתה, שמענו כי שר החינוך נפתלי בנט וצוות לשכתו התעניינו בסיפורה".

לסיכום אומרת האם אורית: "שמעתי מהרב ד"ר אברהם ליפשיץ את המשפט שמאוד נגע בי: "ברצון – שם נמצא האדם", זה משפט שמלווה אותנו באופן יומיומי ובכנס אמרתי כי הרצון להתקדם הוא זה שמוביל אותנו למקומות חדשים ולהצלחות והמעמד הזה מוכיח יותר מכל את כוחו של הרצון. אל תטעו, יום לאחר הסיום, נועה ניגשה שוב בהפסקה והחלה ללמוד עם חברותיה את המחזור החדש. קיבלנו פניות מרגשות של ילדים ומבוגרים שאנחנו לא מכירים, שהחליטו ללמוד רמב"ם בעקבות הסיפור של נועה,  כי אם נועה יכולה, אין לאף אחד תירוצים. אגב, את שמה של נועה, בחר הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ראשי תיבות של "ניסים ונפלאות עשה ה'" וכך הוא עושה לנו יום יום", חתמה האם.

מנכ"ל "הרמב"ם היומי" זיו הדזל אמר: "לראות בנות לומדות בהפסקות רמב"ם זה מרגש בפני עצמו. להיות שותף בכנס ענק סביב סיום לימוד הרמב"ם של התלמידות זה פי כמה מרגש. לראות את סיפור חייה של נועה, לשמוע על ההתאמצות שלה בלימוד הרמב"ם זה פי כמה וכמה מרגש ומחזק. מחזק אותנו להמשיך במפעל לימוד התורה ומחזק את הלומדות בכל רחבי הארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו