נתניהו בפרסית לאיראנים: "אתם לא האויב שלנו" - סרוגים

נתניהו בפרסית לאיראנים: "אתם לא האויב שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בעצרת הכללית של האו"ם. הסוגייה המרכזית- האיום האיראני: "כל עוד אירן מחפשת את השמדתנו, היא לא תתמודד עם אויב נחוש יותר". צפו: נאומו המלא של רה"מ באו"ם

נתניהו בפרסית לאיראנים: "אתם לא האויב שלנו"
  נתניהו בנאומו מעל בימת האו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שעון ישראל) בעצרת הכללית של האו"ם. נתניהו  תקף את המשטר באירן: "עלינו לומר את האמת על אירן: היא נשבעה להשמיד את מדינתי. היא מנהלת קמפיין כיבוש במזרח התיכון והיא מפתחת טילים בליסטיים לאיים על העולם כולו".

נצח ישראל לא ישקר

נתניהו התייחס בהרחבה לאיום האיראני ולהסכם הנחתם עימם: "אני זוכר את השיחות בהן רבים האמינו שההסכם יהפוך את אירן לחברה אחראית בקהילה הבינלאומית. אני התנגדתי בתוקף. טענתי שכשהסנקציות יוסרו אירן תתנהג כמו נמר רעב ששוחרר ולא תצטרף לאומות, אלא תטרוף אותן אחת אחרי השניה, וזה מה שהיא עושה. אירן מפזרת וילון עריצות וטרור בעירק ולבנון, והיא נשבעת לכבות את אורה של ישראל. אז יש לי מסר לחמינאי – האור של ישראל לעולם לא יכבה. נצח ישראל לא ישקר".

אתם לא האויב שלנו, אתם חברינו

בסיום, פנה ראש הממשלה ישירות לעם האיראני ואמר בפרסית: "אתם לא האויב שלנו, אתם חברינו". יום אחד תשתחררו מהמשטר האכזר שנכפה עליכם. כשיבוא יום שחרורכם, הידידות בין עמינו העתיקים תשגשג פעם נוספת. ישראל יודעת שבהתמודדות עם האיום האירני אנחנו לא לבד. אנחנו ניצבים כתף אל כתף עם מדינות ערביות. עשינו שלום אמיץ עם מצרים וירדן, אני מעריך את נכונותו של א-סיסי לשלום ואני מצפה לעבוד עם מנהיגים נוספים באזור. אנחנו מעוניים ליצור שלום עם כל שכנותי

מוקדם יותר נאם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לראשונה בעצרת באו"ם ותקף בחריפות את אירן, ואת הסכם הגרעין אותו כינה לא פעם בעבר "עסקה גרועה ביותר": "הגיע הזמן שאומות העולם יתעמתו עם המשטר העוין, שמדבר על רצח המוני, מוות לאמריקה והרס לישראל ולהרבה אומות בחדר הזה – הממשל האירני", אמר טראמפ. "הוא הפך מדינה עשירה עם עבר עשיר והיסטוריה, למדינה עם כלכלה כושלת, עם שפיכות דמים וכאוס. במקום להשתמש במשאבים שלהם, משאבי הנפט שלהם הולכים לחיזבאללה ולקבוצות טרור שהורגות מוסלמים חפים מפשע ותוקפות את שכניהם ואת ישראל. מאסד בסוריה, דרך תימן ועד ערעור השלום בכל המזה"ת".

ההסכם עם איראן- חד צדדי וגרוע

טראמפ חזר בשנית על טענתו כי ההסכם עם אירן היה הסכם חד צדדי וגרוע: "אנחנו לא יכולים לתת למשטר רצחני להמשיך עם ערעור היציבות תוך פיתוח טילים מסוכנים, ואנחנו לא יכולים להסכים להסכם שמספק הגנה לבנייה של כור גרעיני", אמר. "ההסכם הזה הוא מבוכה לארה"ב. הגיע הזמן שהעולם יצטרף אלינו, הגיע הזמן שהמשטר ישחרר אמריקנים ואזרחים אחרים שהם מחזיקים שלא כחוק. ומעל הכל הממשלה האירנית צריכה להפסיק לתמוך בטרור, להתחיל לשרת את אזרחיה ולכבד את הזכויות הריבוניות של שכנותיה".

צפו בנאום המלא.

הצטרפו בשידור חי לנאומי בעצרת הכללית של האו״ם. שתפו >>Join the live broadcast of my speech to the UN General Assembly. Please share.

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו