משה פייגלין: למה לא השתתפתי בקבלת הפנים לגלן בק
כל עוד גלן בק וחבריו - אוהדים את העניין הישראלי משם, מבינים שעמך עמך ועמי עמי, מבינים שא-לוהיך א-לוהייך וא-לוהיי א-לוהי, אזי הכל בסדר ונכון וחשוב לשתף עמם פעולה בכל דרך. אולם כשהמטרה ההולכת ומתבררת היא שבסך הכל יש כאן את האמונה הנוצרית המוכרת ב'ישראל החדש' המחליף את ישראל שחטא – אמונה שמבקשת להביא לכאן גלי עליה נוצרית ולהשתמש בתחייה העברית כקרש קפיצה לתחייה הנוצרית - במקום הזה חשתי שעלי לעצור ולא להוסיף את הלגיטימציה של מנהיגות יהודית לעניין.

ביום שני האחרון הייתי אמור להיות בשעות הערב בין המאושרים שמשתתפים בקבלת פנים חגיגית לכבודו של גלן בק.
בק נחשב היום – ובמידה רבה של צדק – כמסביר המוצלח ביותר של ישראל בכלל והימין הישראלי בפרט. כשצופים באמריקני מעונב, דעתן ורב השפעה, המרתק מיליוני צופים להסברים שהימין בישראל כבר התייאש מהם – חשים מיד שמחה וגאווה גדולה. גלן בק הוא ללא ספק אוהד גדול של העניין הישראלי.
אולם בצהרי יום ב' נאם בק בוועדת העלייה של הכנסת. הנאום שפע אהדה בלתי מסויגת לישראל וכלל משפטים שנראו כאילו הוקראו הישר מהעדכון השבועי של מנהיגות יהודית. אלא שאז אמר בק את המילים הבאות: "אני מזמין אתכם להצטרף אלינו…" – "עמך עמי וא-לוהיך א-לוהי".
כיון שגלן בק אינו נמצא בהליכי גיור, וכיון שיש לנו כבר ניסיון עם נוצרים אוהבי ישראל – הבנו שאת הציטוט הזה ממגילת רות, אין להבין במשמעו המקורי כ 'אני מצטרף אליכם' – משמעותם האמיתית של המילים היא ככל הנראה – 'אני מחליף אתכם'.
המפשפש בנאומיו של גלן בק שלא בפני קהל ישראלי, כמו גם הלומד את קורות חייו – מבין שמדובר בנוצרי מאמין – מורמוני – הפועל מתוך הכרה דתית עמוקה מאוד. הוא מתלהב מהר הבית משום ששם הפך אותו האיש את שולחנות החלפנים היהודיים ששרתו את עולי הרגלים ויצר בכך את אחד האתוסים הנוצריים האנטישמיים המובהקים ביותר (וגם הוליד את יסודות הקומוניזם שרואה בממון הפרטי את תמצית הרוע).
אין ספק שמדובר באדם טוב, המאמין במה שהוא עושה. אולם כל ראשי הציבור הדתי והימני הנוהים אחריו, נותנים מבלי משים את ידם לסוג מאוד מעודן ומלבב של מסע צלב מודרני.
עמך לא עמי וא-לוהיך לא א-לוהי
כל עוד גלן בק וחבריו – אוהדים את העניין הישראלי משם, מבינים שעמך עמך ועמי עמי, מבינים שא-לוהיך א-לוהייך וא-לוהיי א-לוהי, אזי הכל בסדר ונכון וחשוב לשתף עמם פעולה בכל דרך. אולם כשהמטרה ההולכת ומתבררת היא שבסך הכל יש כאן את האמונה הנוצרית המוכרת ב'ישראל החדש' המחליף את ישראל שחטא – אמונה שמבקשת להביא לכאן גלי עליה נוצרית ולהשתמש בתחייה העברית כקרש קפיצה לתחייה הנוצרית – במקום הזה חשתי שעלי לעצור ולא להוסיף את הלגיטימציה של מנהיגות יהודית לעניין.
אז נוותר על בעל ברית מדהימה שכזו?
"חסד לאומים חטאת". את ההסברה שגלן בק יודע לעשות בצורה כל כך טובה, עלינו לעשות בעצמנו. מובן שחייבים לשתף פעולה עם כל מי שניתן. גם עם כאלו שאוהדים אותנו פחות מגלן בק.
אבל קו הגבול צריך להיות מאוד ברור – אתם שם, אנחנו כאן (ורק אנחנו) כאן – ובמקום בו יש לנו אינטרסים וערכים משותפים, בואו ונשתף פעולה. לא זו המציאות ההולכת ומתבררת בעניינו של גלן בק.
הר הבית אינו אתר נוצרי. וודאי שלא מוסלמי. גלן בק מדבר הרבה על החובה לומר את האמת – ובכן בוא ואמור את האמת. הר הבית הוא מקום מקדשם של היהודים בלבד.
כל הגויים שמבינים זאת מוזמנים לבוא אליו (עד לתחום המותר להם) ולהתפלל לריבונו של עולם, א-לוהי אברהם יצחק ויעקב. לעשיו ולישמעאל יש את מקומותיהם המקודשים – משכו ידיכם מקודשי ישראל.
==
משה פייגלין הוא ראש 'חזית יהודית' בליכוד. המאמר לקוח מתוך הניוזלטר השבועי שלו.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו