בנט מבטיח: "בחודשים הקרובים נביא פיתרון לקיצור החופשות"

בנט מבטיח: "בחודשים הקרובים נביא פיתרון לקיצור החופשות"

בדיון בועדת החינוך של הכנסת הבטיח בנט פתרון להורים מול החופשות של הילדים: "אני עומד בקשר רציף עם שר האוצר בעניין הזה ומגלה רצון עז כדי לתת מזור להורים"

author-image
"בחודשים הקרובים נביא פיתרון לקיצור החופשות"
  צילום: (Yonatan Sindel/Flash90)

בוועדת החינוך של הכנסת התקיים היום (ד) דיון לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ח, בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב.

השר בנט פתח את הדיון ואמר: "יחד נמשיך בפיתוח המואץ של מערכת החינוך ובקידום רפורמות היסטוריות למען ילדינו".

בדיון נכחו הורים לילדים תלמידי החינוך המיוחד, שעדיין לא שובצו במסגרות מתאימות לשנת הלימודים הקרובה. במהלכו נשמעו צעקות רמות בין הורים לילדי חינוך מיוחד שצעקו על השר בנט וטענו כי הוא לא מטפל בבעיות. בעקבות כך הוצאו שתי נשים מהדיון. רויטל כהן, פעילה למען זכויות ילדים ואנשים עם מוגבלויות ואם לילד עם צרכים מיוחדים: "שנה אחרי שנה ואתם לא מקשיבים. ביקשנו פגישה ועד היום לא קיבלנו תשובה". יו"ר הוועדה, ח"כ מרגי התייחס לדבריה ואמר: "זו עסקנות פוליטית, זה מה שאת עושה. הפכת את הנושא הזה לזילות".

אחרי תחילת הלימודים – פתרון לקיצור החופשות

השר בנט הגיב לטענות: "אנחנו מחוייבים לתת פיתרון לכל ילד בחינוך המיוחד, ונתתי הוראה לעשות הכל, גם על חשבון דברים אחרים במשרד, כדי לתת לכל ילד את החינוך המיטבי"

מנכ״ל משרד החינוך שי אבואב הגיב גם הוא לטענות ההורים לגבי החנ"מ ואמר: "החינוך המיוחד מעסיק אותנו יומם וליל. הוספנו 3,000 שעות, השקענו 117 מליון ש״ח. נמשיך לפעול כדי לפתוח שנה עם מינימום בעיות".

בדיון התייחסו לסוגיות נוספות כמו קיצור החופשות, שם הכריז השר בנט: "אני עומד בקשר רציף עם שר האוצר בעניין הזה ומגלה רצון עז לתת פיתרון מסוים לקיצור ימי החופשה כדי לתת מזור להורים. אני עדיין לא יכול לבשר שהבנו את הפיצוח, אבל אני אומר דבר כזה: אני נחוש, כפי שהקטנו כיתות וכפי שהוספנו סייעת שנייה, בחודשים הקרובים נביא פיתרון. נתתי את מילתי ואני אעמוד בזה. נייטיב עם ההורים והציבור הישראלי מבלי לפגוע במורים".

אין הדתה יש ערכים

על סוגיית ההדתה המעוררת שיח רב אמר השר בנט: "אין הדתה, מה שיש זה מחויבות עזה לתת לכל ילד במדינת ישראל מטען ערכי. שהוא יכיר את המורשת המופלאה של העם שלנו ושל האומה שלנו – אלפי שנים אחורה וקדימה. שיידע מה זה קידוש, מה זה ליל הגשרים, מי זה טשרניחובסקי, מי זה הרמב"ם ומהי הבדלה. אני גאה בתוכנית הזו".

שר החינוך הוסיף: "אני מזמין כל חבר כנסת, כל בן אדם, לפתוח את הספרים. תקראו, זה מקסים. קשה לי להאמין שיש בן אדם אחד שלא יאהב את זה. התוכנית היא תוכנית מובנית שמועברת על ידי המורים במערכת החינוך שלנו, במערכת הציבורית. אנחנו ניתן את המענה הערכי לכל ילד שמתגייס לצבא כדי שיבין על מה הוא נלחם ולמה

על כך אמר ח"כ מרגי: "לחסידי הפלורליזים שברגע שהדברים מגיעים אליהם הם נחרדים".

"מדוע נזיר בודהיסטי שעומד ומתפלל לגשם זה בסדר אך תפילה לפי המסורת היהודית זה כבר הדתה? מדוע יש המבקשים למנוע מילדי ישראל להכיר את המסורת שלה?".

לגבי האוכלוסייה הערבית, ח"כ אחמד טיבי עורר בעיה שנובעת מהשטח לדברו, בעניין פרוטקציות ומינויים במערכת החינוך הערבי: "זה בעיה שמלווה את המערכת של החינוך הערבי ויש דעה מוצקה על זה ואתם חייבים לנפץ את הדעה הזאת ע"י מעשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו