איילת שקד: "אם יוגש כתב אישום נתניהו לא צריך להתפטר"

איילת שקד: "אם יוגש כתב אישום נתניהו לא צריך להתפטר"

שרת המשפטים התייחסה לחקירות נגד ראש הממשלה ואמרה כי עוד מוקדם לדעת האם הן יבשילו לכדי כתב אישום וסבורה כי "הממשלה הזאת תחזיק מעמד עד 2019"

"אם יוגש כתב אישום נתניהו לא צריך להתפטר"
  (צילום: Isaac Harari/FLASH90)

שרת המשפטים איילת שקד סבורה שראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להמשיך לכהן עד סוף הכהונה הנוכחית גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

בראיון לערוץ 2 התייחסה שקד לחקירות נגד נתניהו ואמרה כי הם לא ישפיעו על מועד הבחירות הבאות: "תמיד אמרתי שהממשלה הזאת היא ממשלה טובה והומוגנית. לולא כל העניינים האלה, אם יתברר שהם לא יבשילו לכדי כתב אישום, אני חושבת שהממשלה הזאת תחזיק מעמד עד 2019".

ממשלה מחליפים בקלפי לא בחקירות

"בדמוקרטיה נורמלית וחזקה מחליפים ממשלה בקלפי ולא בחקירות", הוסיפה. "צריך לדעת למה המחוקק קבע התפטרות רק בהרשעה. חקירה יכולה להיות כלי לחיסול פוליטי, צריך לדעת את זה. אני מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם נגיע למצב שיוגש כתב אישום יישבו מפלגות הקואליציה ויחשבו מה לעשות בהתאם למה שנלמד. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה".

לדברי שרת המשפטים, "נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום. מצד החוק, אם יוגש כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר", הסבירה שקד. "יש את הצד הערכי, וזאת שאלה שמפלגות הקואליציה יצטרכו לשאול את עצמן אם נגיד ליום הזה, אבל אנחנו לא נמצאים שם. יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע ואחר כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה".

לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות

גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס להתפתחויות בחקירות ראש הממשלה, ואמר כי "יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט אותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מלחמת אחים בפתח!!
אורי | 06-08-2017 10:21
הנסיונות של השמאל הקיצוני להוביל למהפך לא רצוני בשלטונות המדינה,כנגד רצון הרוב,שהוא ימין,וזאת בתמיכה מסיבית של התקשורת השמאלנית,ובעיקר בתמיכה גבית חזקה של בג"צ בעל האג'נדה השמאלנית הטהורה,בנוסף אמירות ראשי צבא המכוונות נגד הימין (רוחות נאצ....),בכלל ,ובעיקר נגד המיגזר הדתי,אמירות בתקשורת פוסט ציוניוניות במהותן,על זכותנו בארץ,על "הדתה",על מיפעל ההתנחלויות,על כל מה שהציונות דגלה במאה וחמישים השנה האחרונות,מובילים לצערי הרב, למילחמת אחים בלתי נמנעת !!!.מזכיר מאד את האוירה המתוארת בספרים ערב חורבן בית שני.
2
גם אם יורשע הוא לא צריך להתפטר. וגם אם יישב בכלא
דוד | 21-12-2017 16:41
גם אם יורשע הוא לא צריך להתפטר. וגם אם יישב בכלא או יוצא להורג, גם אז הוא לא צריך להתפטר.