90 שניות על פרשת חוקת עם הרב חגי לונדין - סרוגים

90 שניות על פרשת חוקת עם הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר של 90 שניות לפרשת השבוע. והשבת פרשת חוקת, על מצוות שאין להם הסבר ועל המימד העתדיני שלעולם לא ממוצה

author-image
90 שניות על פרשת חוקת עם הרב חגי לונדין

90 שניות לפרשת חוקת.

גזרת מלך

פרשת חקת מתחילה בציווי על 'פרה אדומה'. ישנם הסברים עמוקים ורבים ביחס לפרה אדומה אולם חז"ל העמידו את המצווה הזו כאבטיפוס של 'חוק' ללא הבנה אנושית באמת. 'חוקה חקקתי גזרה גזרתי ואי אתה רשאי להרהר אחריה'. במקום אחר חז"ל מכנים את פרה אדומה כ'גזירת מלך'.

הרעיון מאחורי 'החוק' אינו ליצור תחושות של ניכור וחוסר שייכות בין התורה ובין עולמנו האנושי, אלא לפתוח את חיינו לממד שהוא מעלינו. ישנה 'גזירת מלך', עולם של מלכות שהוא עמוק ונישא יותר מכל מה שנוכל אי פעם להבין. דווקא ההכרה בכך שישנם עולמות רחבים יותר מהעולם המוכר לנו היא המאפשרת את השמחה והחיוניות במערכות החיים המוכרות לנו. בכל מערכת יחסים – בין אדם לחברו; בין בעל ואישה; בין אדם לעולמו הפנימי- חייב להיות ממד של מסתורין, ממד שהוא לא ממוצה עדיין. ודווקא הוא נותן את המרץ והעונג לחיים העכשוויים.

גם ביחסנו אל העתיד ישנו ממד כזה. הוא מכונה בלשון חכמים 'עולם הבא'. כלומר 'עולם ההולך ובא'. מימד עתידני שלעולם לא ממוצה. תמיד בציפייה. והוא הנותן לנו את המיצוי בעולם הזה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה צריך לגלול את האתר כדי להגיע לשיעור תורה באתר יהודי
| 30-06-2017 12:55