גם בקורס קצינים: 40% מהמסיימים - סרוגים - סרוגים

גם בקורס קצינים: 40% מהמסיימים – סרוגים

אחרי המספרים המרשימים בקורס טיס, גם בקורס קצינים שהסתיים היום במצפה רמון, 6% מהמסיימים שעמדו על מגרש המסדרים הם תלמידי ישיבות הסדר בשירות פעיל

גם בקורס קצינים: 40% מהמסיימים - סרוגים
  (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

ושוב כבוד למגזר. אחרי שבמוצאי שבת דיווחנו כי בקורס הטיס האחרון אחד מכל שבעה בוגרים הוא בוגר ישיבת הסדר, היום מפרסם צה"ל נתונים על קורס קציני היבשה וגם שם תלמידי ישיבות ההסדר מככבים הרבה מעבר לחלקם היחסי.

היום (ד') התקיים בבית הספר לקצינים בה"ד 1, טקס סיום קורס קציני יבשה מחזור 48, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, מפקד בית הספר לקצינים אלוף-משנה יניב אלאלוף ואורחים נוספים.

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי ראש המטה הכללי. החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

בסך הכל סיימו את הקורס 392 צוערים, מתוכם 27 צוערות. הנתון הבולט: 40% מהמסיימים הגדירו את עצמם דתיים, 6% מהמסיימים הם לוחמים הנמצאים במסלול ישיבות ההסדר, נתון מעניין נוסף מלמד כי 5% מהקצינים החדשים נשואים. בצה"ל לא פרטו על מספר הסרוגים מבין המסיימים, או נתונים שיכולים היו ללמד על המספר כמו אחוז המסיימים בוגרי מכינות קדם צבאיות דתיות, או בוגרי התיכונים הדתיים. יש לציין כי הצבא ואיגוד ישיבות ההסדר מטילים מכסה על מספר חיילי ההסדר שיוצאים לקצונה.

נתונים נוספים שמפרסם דובר צה"ל: 73% מהצוערים לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות. 12% מהצוערים לא נולדו בישראל והערים המובילות במספר הקצינים במחזור זה הן ירושלים, חיפה, מודיעין, פתח תקווה ורחובות.

איזנקוט: הניצחון במערכה הבאה ישען על איכות המפקדים

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר בטקס: "בתחילת שנה זו אירע פיגוע טרור חמור בארמון הנציב בירושלים, בו נפלו שלושה צוערי בה"ד 1- סג"ם ארז אורבך זכרונו לברכה, סג"ם שירה צור זכרונה לברכה, סגן שיר חג'אג' זכרונה לברכה וקצינת החינוך סגן יעל יקותיאל זכרונה לברכה. בחיבור המתאר את תפיסת בפיקוד שלה, כתבה יעל ז"ל: 'אני מאמינה כי צריך אנשים טובים בתפקידי מפתח בצה"ל, צריך אנשים אכפתיים בעלי רצון לשנות'.

דרגות הקצונה שאתם מקבלים מסמלות מעל הכל את האחריות הפיקודית שתישאו החל מהיום- האחריות לבצע את המשימה לאור המטרה ולעשות מאמץ עליון כדי להחזיר את פקודיכם הביתה בריאים ושלמים; האחריות להכשיר את פקודיכם כלוחמים מקצועיים ונחושים הפועלים על פי רוח צה"ל, היא אחת המשימות המרכזיות שלכם.

עליכם חלה החובה ליזום, להפגין עצמאות מחשבתית ולפעול תוך מעורבות, הפעלת שיקול דעת מעמיק ונחישות. האתגרים הביטחוניים שמולם עומדת מדינת ישראל, מחייבים אותנו לבסס את החוד הלוחם של צה"ל ככשיר, חד ועוצמתי. התוספת היום של 392 צוערים וצוערות היא תוספת משמעותית לעוצמה ולחדשנות של צה"ל. הניצחון במערכה הבאה ישען על איכות המפקדים העומדים כאן- ועל מוכנותם ליום פקודה. מתוך הבנה זו הגדלנו את היקף האימונים ואנו פועלים כל העת כדי לשפר את האיכות והדריכות של צה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חסרים שופטים דתיים בעליון ובמחוזי, חבר'ה לכו על משפטים
חרדי | 28-06-2017 21:14
אני קורה לציבור הדתי לאומי תתאמצו להכנס לבתי המשפט המרכזיים בארץ, חסרים שם מאוד אנשים ימנים ודתיים.
2
תבדקו היטב אם הנתון של ההסדר בא מדובר
יוסי קיפצוביץ | 28-06-2017 23:46
צה"ל או מאיגוד הישיבות. יש לי תחושה שזה לא מהדובר.
3
תפסיקו עם זה
ד"ר | 29-06-2017 6:55
די כבר, מתי נתבגר ונפסיק עם ידיעות בסגנון של "כבוד למגזר"? זה ילדותי, מיותר ועושה נזק. זה בהחלט כבוד למסיימי הקורס, להוריהם ולמחנכים שלהם אבל למה זה "כבוד למגזר"?
לך יש בעיה
קצין | 29-06-2017 14:25
של רגשי נחיתות ! במטכ"ל ממזמן היו צריכים לשבת 50% דתיים ! - רק הם נבלמים ע"י השמאל הקיצוני שמשפיע על המערכת