ביטול מתווה הכותל: ניצחון ענק לאורי אריאל - סרוגים

ביטול מתווה הכותל: ניצחון ענק לאורי אריאל

לפני שנה וחצי הם יצאו למאבק שנראה אבוד מראש. ביום הזה של ביטול מתווה הכותל, יכולים אורי אריאל וארגון ליב"ה לרשום לעצמם את אחד ההישגים החשובים בתחום דת ומדינה בשנים האחרונות

author-image
ביטול מתווה הכותל: ניצחון ענק לאורי אריאל
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

מתווה הכותל, או כפי שכונה מתווה 'הכותל הרפורמי' נקבר היום סופית בהחלטת הממשלה, שהקפיאה אותו עד לאישורו מחדש. מי שיכול לרשום לעצמו וי גדול ליד השם הוא שר החקלאות אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, שהיה הראשון והיחיד שיצא למאבק נגד מתווה הכותל.

למי ששכח, לפני שנה וחצי נזכיר כי מפחד בג"צ הממשלה אישרה את 'מתווה הכותל' אותו רקם מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט בהסכמת רב הכותל ובשתיקת השרים החרדים. המטרה הייתה ברורה, הצעת פשרה בין החרדים לרפורמים, לפיה הם יעזבו את רחבת הכותל המרכזית ויקבלו את ניהולה של הרחבה הצדדית שמדרום לשער המוגרבים. החרדים כמובן התנגדו, ההחלטה עברה וכולם היו מרוצים. הרפורמים קיבלו רחבה, החרדים שמרו על הכותל והפרובוקציות של 'נשות הכותל' היו אמורות להיפסק.

הראשון לזעוק – אורי אריאל

אלא שאז החל אורי אריאל להתנגד למהלך. במאבק כמעט סזיפי הוא התחיל לזעוק על ההחלטה המופקרת שלראשונה בהיסטוריה של העם היהודי, נותנת לגופים רפורמים לנהל חלק מרחבת הכותל. הזעקה שלו ושל רבנים נוספים מהציונות הדתית, ברובם מהחוג של ישיבת הר המור (המכונים 'הקו'), החלה את המאבק, בתמיכת ארגון ליב"ה – זרוע ההסברה שפשוט הראתה נתונים על הסכנה במתן דריסת רגל לרפורמים בכותל.

העיתונות החרדית המודפסת כמו הח"כים החרדים עוד בלעו את הצפרדע, אך העיתונות הבלתי תלויה, בעיקר אתרי החדשות החרדים, בהם גם עמיתנו מ'כיכר השבת', החלו לצאת בכותרות על הפקרת הכותל לידיים רפורמיות. בקמפיין תקשורתי הביאו החרדים בכל יום כותרת אחרת של רב התוקף את המפלגות החרדיות על הפקרת הכותל. בליב"ה פעלו במישור הסרוג, ושיתוף הפעולה הפך אט-אט את הקערה על פיה.

החרדים שהיו מוכנים להשלים עם התבוסה, עשו חישוב מחדש, וגלגלי הפוליטיקה שלהם החלו לפעול, כדי להפוך את ההחלטה, עד כדי איום במשבר קואליציוני. נתניהו יודע שבלי חרדים אין לו ממשלה, אך בלי רפורמים הוא יוכל להסתדר, והבין שהפשרה הייתה מקרית, ולכן הסכים לוותר, בתקווה שבג"צ יציל אותו, כמו בכל סוגיות דת ומדינה.

ביום הזה של ביטול המתווה, יכולים אורי אריאל וארגון ליב"ה לרשום לעצמם את אחד ההישגים החשובים בתחום דת ומדינה, בשנים האחרונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מפלגה בראשות מרן הרב צבי טאו
אוהד | 25-06-2017 17:29
אורי עזור את הבית היהודי ,בוא נבנה את המחנה הדתי לואומי באמת ,בראשותו של מרן הרב צבי טאו
2
טמבלים
גו | 25-06-2017 19:02
אתם כ"כ טמבלים. נצחון פירוס. תתחרטו לפני שיהיה מאוחר. האבנים הללו של כולם. מחאת 2011 כסף קטן, לעומת מה שיהיה, וביבי יזגזג אתכם בפעם ה-1000 ולא תלמדו, למה כי אתם טמבלים
3
מפלגה לאור מרן הרב צבי טאו
אוהד | 25-06-2017 19:10
השר אריאל הגיע הזמן שתעזוב את מפלגת הבית היהודי ותקומה תחזור לראשיתה והפעם לאור מרן הרב צבי טאו .
4
יישר כוח לאורי אריאל ולרבנים הלאומיים
ידידיה שילה | 25-06-2017 22:47
שכבוד ישראל ותורתו יקרים להם, ולא נתנו לתת דריסת רגל לרפורמים שמנסים לנעוץ את טלפיהם בין אבני הכותל. מחר הם יבקשו בית מקדש רפורמי על הר הבית.
5
וכל הכבוד לישיבת הר המור
אריק | 25-06-2017 23:51
כל הכבוד לישיבת הר המור שהגיעו והתפללו ונאבקו למען הכותל, בפעם הבאה שיגידו שהם נמצאים רק בבית המדרש ולא עושים תזכרו את מתווה הכותל
6
זה ניצחון ענק לתורת ישראל
אלון | 26-06-2017 9:02