מקפיאים ליהודים; מאשרים לערבים אלפי יח"ד בשטח C - סרוגים

מקפיאים ליהודים; מאשרים לערבים אלפי יח"ד בשטח C

במחשכים: הדרג המדיני אישר 14,000 יחידות דיור על שטחים באחריות ישראלית מלאה (C) לקלקיליה. פי 7 מאישורי הבנייה ל 24 הרשויות ביו"ש. יוסי דגן: "הממשלה איבדה את הבלמים"

מקפיאים ליהודים; מאשרים לערבים אלפי יח"ד בשטח C
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הקפאת הבנייה ביו"ש. לא פחות מ 14,000 יח"ד, עבור 50,000 תושבים פלסטינים אושרו להפקדה באזור C שבאחריות ישראלית מלאה עבור העיר קלקיליה. תוכנית שתכפיל את העיר, הנמצאת בשטח A על חשבון שטח C המיועד לפיתוח ההתיישבות הישראלית, ותצמצם מאד את המרחק בין העיר הפלסטינית לישוב הישראלי צופים, שלמעשה יכותר ע"י השכונות המתוכננות החדשות של קלקיליה.

זאת בזמן שעבור כלל ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, המונה כ 450,000 נפש אושרו ע"י הממשלה לפני כשבוע כ 2,000 יח"ד בלבד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בתוכנית שהובאה ע״י שר הביטחון בשנה שעברה ואושרה ע״י הקבינט. מאז אושרו לתכנון ולבנייה מעל 10,000 יחידות דיור להתיישבות היהודית, ולכן הטענה אינה נכונה ואף אבסורדית."

יוסי דגן ראש המועצנה האזורית שומרון: "מדובר בשערורייה. בזמן שמתחשבנים איתנו כאן על כל יחידת דיור. בזמן שאושרו לכל מועצה אזורית שומרון בוועדת התכנון בעליונה רק 66 יח"ד מחליט הדרג המדיני להעניק לעיר הטרור קלקיליה את פרס הטרור האולטימטיבי: הכפלת השטח והכפלת האוכלוסייה. ואני שואל האם הממשלה הזו איבדה את הבלמים? האם השתגענו לגמרי? האם אין גבול לחוסר האמינות? אי אפשר להמשיך לדבר בשני קולות. לטעון בבוקר שאנחנו עושים הכל למען ההתיישבות ובערב לעצור בנייה בהתיישבות ולקדם בנייה ערבית. אנחנו לא נוכל לאפשר לממשלה להמשיך עם אחיזת העיניים הזו".

תנועת רגבים, המייצגת משפטית את היישוב צופים, שההרחבה המתוכננת של העיר קלקיליה אמורה להגיע עד סמוך מאוד לשטח היישוב, הגישה התנגדות משפטית כנגד אישור התכנית.

"התכנית המוצעת תפגע קשות ביישוב צופים, שיכותר הלכה למעשה על ידי העיר הפלשתינית", אומרים ברגבים. "ההצעה הפלשתינית היא אסון תכנוני. במקום לאשר מקסימום בניה אורבנית לגובה על בסיס התכנית הקיימת, היא מאפשרת בניה נמוכה על פני שטח עצום ומבזבזת משאבי קרקע באופן חסר היגיון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
להפיל ממשלה על זה!
| 14-06-2017 20:30
2
שערוריה !!!
| 14-06-2017 20:43
בושה וחרפה לביבי, לבנט ולכל הממשלה עאלק ימנית הזאתי
3
תמשיכו להצביע לביבי... וגם להתלונן
| 15-06-2017 0:33