תכירו: הטייסת הראשונה שתטיס את נתניהו - סרוגים

תכירו: הטייסת הראשונה שתטיס את נתניהו

ראש הממשלה ימריא היום ליוון לעוד טיסה שגרתית, אך הסטוריה לא קטנה תירשם בתא הטייס, או הטייסת, כאשר טייסת חרדית היא זו שתטיס אותו

תכירו: הטייסת הראשונה שתטיס את נתניהו
  נחמה שפיגל- נובק (מתוך ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום (רביעי) ליוון לפסגה משולשת בה יטלו חלק גם מנהיגי יוון וקפריסין. על פניו זו נראית כמו עוד טיסה שגרתית של ראש ממשלה למדינה עמה הוא מנהל קשרים דיפלומטיים, אלא שבטיסה הזו תירשם הסטוריה דווקא בתא הטייס, או יותר נכון תא הטייסת.

על פי הפרסום הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות', מי שתטיס את נתניהו ליוון היא הטייסת הקצינה החרדית נחמה שפיגל- נובק.

שפיגל גדלה כחרדיה לכל דבר, היא התחנכה במוסדות בית יעקב בירושלים, היא נשואה ואמא לארבעה ילדים ומתגוררת ביישוב חרדי באזור ירושלים. בגיל 20 היא החליטה שהיא רוצה ךהיות טייסת וטסה לארצות הברית בכדי להגשים את חלומה. בארה"ב עשתה שפיגל חיל וקיבלה רשיון טיסה, לאחר מכן היא חזרה לארץ וניסתה להתקבל לקורס הטיס של חברת התעופה הישראלית 'אל על'. בשנים האחרונות היא עברה את דרישות הסף, אך מאחר שלא שירתה בחיל האוויר, נפלה על סעיף היעדר שעות טיסה מספיקות.

אבל שפיגל נובק לא ויתרה, והקפידה לטוס לארה"ב בכל שנה כדי להשתלם בטיסה ולצבור שעות. לאחר שעברה את כל הדרישות והמבדקים, קיבלה ב-2015 את ההודעה שהתקבלה לקורס הטייסים של אל על שנפתח באוקטובר. במהלך הקורס ילדה, ולאחר חופשת לידה חזרה לקורס והשלימה אותו.

שפיגל, שגדלה כאמור במגזר שבו טייסת דתייה אינו דבר שבקונצנזוס מספרת ש"חלום חייה היה מאז ומתמיד להיות טייסת פעילה, ובעלי מאוד עוזר לי בזה", אף שהמשמעות של עבודה כטייסת היא היעדרות רבה מהארץ ועבודה בשעות לא שגרתיות. גם משפחתה מפרגנת לה על בחירתה.

שפיגל נובק היא לא פורצת הדרך היחידה שיצאה ממוסדות בית יעקב: חברה קרובה שלה היא יעל גולד זמיר, הראשונה בבוגרות בית ספר והסמינר החרדי האדוק בית יעקב, שסיימה לאחרונה לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא פעילה חברתית למען קידומם של סטודנטים חרדים ומרכזת את תחום הסטודנטים החרדים לרפואה בישראל. היא מרצה לסיעוד וחברה בפורום משרד הבריאות לצמצום פערים במתן שירותי בריאות.

אם זה לא מספיק, שפיגל נובק היא חברה של עוד פורצת דרך אחת: רבקי רביץ, ראש הסגל של נשיא המדינה ראובן ריבלין, אימא ל-11 ילדים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
יפה
אני | 14-06-2017 11:26
גם אני פורץ דרך אני גם ד"ר עיניים גם עו"ד גם רואה חשבון גם אדריכל וגם פרופ' למתמטיקה אז מה אני צריך לפרסם את זה כדי שייקחו אותי בעין
2
אם זה מפורסם באינטרנט סימן שזה נגד..
דניאל | 14-06-2017 11:46
היהדות. הרי אם היה כדרך התורה לא היה מפורסם, למה אינטרס החילוני לשטוף את המוח.
3
כל הכבוד לנובק.חרדית לא מפסיקה את
| 14-06-2017 12:02
הילודה.
4
אם יש לה 2 שמות משפחה זה אומר ששהיא לא בדיוק חרדית
יעל | 14-06-2017 12:21
5
אולי די כבר?
חרדי | 15-06-2017 0:40
כל מי שרוצה צומי והיה לו איזה קשר לחרדים קורא לעצמו חרדי כדי לקבל הכרה. חרדים זה אידיאולוגיה, וחרדים זה נגד אישה טייסת, לכן טייסת חרדית זו סתירה מיניה וביה. תפסיקו את השטויות האלו על טייסת חרדית, ודוגמנית חרדית וכל ההבלים הללו.
6
איך אתם נסחפים אחרי
| 15-06-2017 14:08
הלך הרוח הכללי בעניינים האלה... אישה לא מצליחה כי היא עושה טוב מה שגברים עושים. לא צריך למדוד אישה לפי מדד הצלחה של גברים! יפה מאוד, היא גם טייס עכשיו. אז היא גבר גבר