כמו חללית: אפל ינציחו את סטיב ג'ובס בבניין משרדים חדש ומטורף

כמו חללית: אפל ינציחו את סטיב ג'ובס בבניין משרדים חדש ומטורף

ענקית הטכנולוגיה, אפל נמצאת כרגע בשלבי סיום לקראת מעבר אל בניין משרדים חדש ומטורף במיוחד, המקווה להגשים את חלומו של המנכ"ל הראשון של אפל סטיב ג'ובס המנוח שחלם שעובדיו יכולו ליהנות מ''בניין המשרדים הטוב בעולם'' • אז מה צפוי להיות בבניין שנראה כמו חללית? ואיפה יונצח ג'ובס? צפו עכשיו

author-image
מיליוני דולרים וחללית: כך אפל ינציחו את סטיב ג'ובס

אל בניין המשרדים העצום שנמצא כרגע בשלבי סיום בקליפורניה, צפויים להיכנס במהלך השנה עובדי חברת אפל המרכזית בעולם. הבניין העצום שנבנה כדמוי חללית ממוקם על כ-700 דונמים שהיו בעבר משרדי HP בהם התחיל כנער את עבודתו סטיב ג'ובס שלימים הפך להיות לאחד ממייסדי אפל והמנכ"ל הראשון שלה.

ב2011 כמה חודשים לפני פטירתו ממחלת הסרטן נאם ג'ובס בפני מועצת העיירה קופרטינו בנושא הרחבת בנייני המשרדים שלו "כוח העבודה שלי מפוזר ביותר ממאה מבנים, ואני רוצה להקים להם בית חדש, שיאכלס את כל 12,000 העובדים שלי…ואני רוצה שזה יהיה בניין המשרדים הטוב ביותר בעולם". שנים לאחר מכן אפל החליטה לבנות את בניין המשרדים העצום והחדשני, המקווה להיות בניין המשרדים הטוב בעולם ולהנציח את חלומו של ג'ובס המנוח.

עבור בנייתו של בניין המשרדים העצום, נשכר צוות האדריכלים עטור הפרסים של נורמן פוסטר, שהתבקש לתכנן את הבניין בצורה שתעניק לעובדים תחושה של צעידה בטבע עם משב רוח משלל הכיוונים במשרדים.

הבניין עוצב כטבעת עגולה שנראת מעיין חללית, ובמרכזה גן יפיפה. וממש כמו שמייצרים אייפון כל הבניין הוא מלאכת מחשבת של זכוכית ומתכת בעיצובו של סמנכ"ל העיצוב של החברה סר ג'ונתן אייב.

כל פרט בבניין מתוכנן, החל מלוחות הזכוכית בקירות המשרדים שיעניקו לבניין אור טבעי עד כמה שניתן ועד לתכנון בסיס הבניין לרעידות אדמה, שיהיה עשוי מתכת שתאפשר לבניין לנוע כמטר וחצי בכל כיוון בזמן רעידת אדמה, ותאפשר לעובדים להמשיך לפעול כרגיל.

בבניין הזה לא יצטרכו מזגן

הבניין החדשני, צפוי להיות ככל הנראה בניין המשרדים הגדול ביותר בעולם שמופעל כולו על אנרגיה מתחדשת, רובה תופק מהלוחות הסולאריים שיותקנו על הגג. מעבר לכך כתחליף שפוי למיזוג אוויר לבניין עצום שכזה, הבניין תוכן בצורה שבכולו יהיו פתחי אוורור, שבעזרת חיישנים מזהים את כיוון הרוח ומזרימים אותה אל תוך הבניין, כך שברוב ימות השנה, לא יהיה צורך במיזוג אוויר.

לעובדים עצמם לא תהיה שליטה על הטמפרטורה במבנה. חלקם יוכלו לשחק עם הטמפרטורה בחללי העבודה באופן אישי, אבל במגבלה של בין 20 ל-25 מעלות. אגב אחלה פתרון למלחמות המזגן המוכרות במשרדים.

4 קומות קפטריה ואנדרטה לסטיב ג'ובס 

לאחר התלבטות באפל איך כדאי להנציח את המנכ"ל הראשון שלה, הוחלט להקים בתוך הבניינים החדשים אולם חדש שיקרא 'אולם ג'ובס', הכולל אלף מקומות ישיבה, ששם גם יוצגו המוצרים החדשים של החברה בעתיד. ללא ספק המקום שבו ג'ובס הרגיש הכי טבעי, ששלף את המוצר החדש להצגה ראשונה

סטיב ג'ובס המנוח מציג את האייפון (צילום: מתוך ויקפדיה)

מעבר לכך שכל עובד צפוי להנות מתא עבודה משוכלל, שנבנה בהקפדה עד הפרטים הקטנים, למשל תאורת LED הבנויה ישירות בתוך הקירות וניתנת לגיוון לפי המצבים של העובד- אור יום כחלחל כשרוצים לעבוד על פרויקט אל תוך הלילה, או גוונים צהובים רכים יותר, כשרוצים לתת מנוחה לעיניים מיום עבודה ארוך. יהינו גם העובדים מקפיטריה עצומה שממוקמת על 4 קומות של הבניין ותכלול מרפסת עצומה בה נבנו דלתות זכוכית שיפתחו חרישית כמובן, בגודל של 25 על 16 מטר, היושבות על מסגרות מתכת השוקלות  165 טון כל אחת ומשקלה הכולל של כל דלת הוא קרוב ל-200 טון.

מעבר לכך שהמרפסת תאפשר להם בימי הקיץ לאכול במרפסת, היא תהווה גם סוג של מפגש עם מעריצי אפל נלהבים מהסיבה שהקפטריה צפויה להיות אחד החללים היחידים שיהיו פתוחים לקהל, לצד מרכז מבקרים שצפוי לקום בבניין העצום.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו