דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות - סרוגים

דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות

למרות הביקור הידידותי בישראל, בארה"ב מדווחים כי הנשיא דונלד טראמפ צפוי לחתום על הצו הדוחה את העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים

דיווח: טראמפ ידחה את העברת השגרירות
  (צילום: קובי גדעון/לע"ם)

סאגת שגרירות ארה"ב בישראל. למרות הביקור החם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בעיתונות האמריקנית מדווחים כי הוא אינו מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים כפי שהבטיח במסע הבחירות שלו.

רשת CNN מצטטת גורמי ממשל בוושינגטון האומרים כי טראמפ צפוי לחתום בקרוב על הצו המעכב את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. כזכור הקונגרס האמריקני העביר חוק המחייב את העברת השגרירות לירושלים, אך נשיאי ארה"ב חותמים בכל חצי שנה על הצו הנשיאותי המעכב את החלת החוק.

יש לציין כי טראמפ שהבטיח מפורשות להעביר את השגרירות לירושלים במהלך קמפיין הבחירות, אינו היחיד, גם אובמה ובוש לפניו התחייבו על כך ושכחו את ההבטחה לאחר הבחירות. עם זאת גורם בכיר בממשל האמריקני מצוטט כי טראמפ עדיין תומך במהלך אך מאמין שכעת – כאשר קיים סיכוי לשלום בין הישראלים לפלסטינים – מוטב לא לעורר זעם בקרב הפלסטינים.

"הנשיא תומך בהעברת השגרירות, ותמך בכך לאורך קמפיין הבחירות", אמר אחד הגורמים, "אם יחתום על הצו השבוע, המשמעות אינה שינוי בעמדתו. זה רק עניין של תזמון – מתי זה יקרה, לא אם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו