הופשט בתחנה: תלמיד ישיבה תובע את המשטרה - סרוגים

הופשט בתחנה: תלמיד ישיבה תובע את המשטרה

תושב השומרון תובע את משטרת ישראל בגין מעצר שווא, כיוון שנעצר עם צו מעצר שבוטל מספר ימים לפני מעצרו. עו"ד מנשה יאדו מחוננו "פגיעה קשה בחירות ובכבוד האזרח"

author-image
הופשט בתחנה: תלמיד ישיבה תובע את המשטרה
  (צילום: שאטרסטוק)

תושב השומרון, בחור ישיבה, כבן 21, הגיש תביעה אזרחית כנגד משטרת ישראל על סך 30,000 ₪ בגין מעצר שווא אשר ביצעו על פי הנטען שוטרים מימ"ר ש"י כנגדו.

לא התייצב עקב מחלה

ראשית הסיפור לפני כשלושה חודשים, אז התקיים דיון באישום פלילי שתלוי ועומד כנגד התובע. התובע, אשר היה חולה לא התייצב לדיון והוצא כנגדו צו הבאה. לאחר מספר ימים הציג התובע לבית המשפט באמצעות עורך דינו אישור מחלה והתנצל על כך שלא התייצב. כתוצאה מכך ביטל בית המשפט את צו המעצר שיצא כנגדו.

למרות זאת, ארבעה ימים לאחר ביטול צו ההבאה, נעצר התובע במחסום חיזמה ע"י בלשים מימ"ר ש"י מכוח אותו צו מעצר שהתבטל, אך לתובע לא נמסרה הסיבה עד הגיעו לתחנת המשטרה.

עם הכנסתו לתחנה, עבר התובע חיפוש בהפשטה, כאשר השוטרים משאירים על גופו את תחתוניו בלבד. לאחר מכן הבהירה המשטרה לתובע וכן לעורך דין נתי רום מארגון חוננו שהגיע למקום לסייע לבחור כי אם לא יציג אישור שהצו בוטל, ייעצר ללילה עד שיתקיים דיון בעניינו למחרת.

עו"ד רום יצר קשר עם עורך הדין אולשה שמייצג את התובע בהליך הפלילי. הלה המציא לידיהם את ההחלטה שמבטלת את צו ההבאה ורק אז שוחרר התובע לאחר מספר שעות בתחנת המשטרה.

פגיעה קשה בחירות האדם

"מדובר במקרה נוסף בו המשטרה אינה מעודכנת או שגורמי השטח אינם מעודכנים על ביטול צווי מעצר ועושים עקב כך מעצרי שווא, הגורם לפגיעה קשה בחירות ובכבוד האדם" – אומר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמייצג את התובע בהליך האזרחי.

בכתב התביעה מופנית אצבע מאשימה כלפי המשטרה בשל התרשלות: בכך שלא נקבע מנגנון לעדכון ביטול צווי הבאה, לא נקבע מנגנון לווידוא שהביטול התקבל, לא נקבע מנגנון ממוחשב מסודר או אחר לעדכון על ביטול צווים.

בתביעה מפרט עו"ד יאדו את הנזקים הממוניים בגין בטלת זמן ואת הנזקים הלא-ממוניים בגין פגיעה בחירות ובצנעת הפרט על הצער והעוגמת נפש שנגרמו לו על סך 20,000 ₪, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי הדין, סך הכל 30,000 ₪.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו