לא תאמינו מה אפשר למצוא מטר מהמלון - סרוגים

לא תאמינו מה אפשר למצוא מטר מהמלון

אז באמת חשבתם שזוהי כל החופשה? בריכה בבוקר, אוכל בצהריים ובילוי בערב? אז חשבו שוב – כי אם תעזבו לרגע את המזגן, תגלו שם בחוץ עולם חדש שגדוש במסלולי טיולים קלים ויפים שמתאימים במיוחד למשפחות

לא תאמינו מה אפשר למצוא מטר מהמלון
  הצילומים באדיבות אשת טורס

מסתבר שיש משהו מחוץ ללובי. גם מחוץ לבריכה, למועדון הפעוטות ולחדר האוכל. אתם בטוחים שיש שם משהו. קיבלתם לכך רמז כאשר הבטתם ממרפסת החדר שלכם שבקומה ה-10. כן, לדבר הזה קוראים "טבע".

במיוחד עבורכם, קיבצנו כאן 6 מסלולי טיול משפחתיים מדליקים וקלים הקרובים לכמה מאתרי התיירות המרכזיים בישראל. כמה קלים? יותר ממה שאתם חושבים.

לנופשים באילת: אלמוגים או קניון מדברי?

אנחנו יודעים, לעזוב את המלון באילת בקיץ זו באמת משימה לא פשוטה, לכן הפעם נחרוג ממנהגנו ונספק שתי אופציות לטיולים, כאשר אחת מהן קלילה באופן מפונק במיוחד.

הגרסה הקלילה היא פשוט לטייל בשמורת האלמוגים. מסלולי הטיול בשמורה הזו עוצרי נשימה במובן המילולי של המילה: הם פשוט נערכים בתוך המים.

לכן, תצטרכו להביא עמכם מסכה ושנורקל (או לשכור במקום). אחרי שתכניסו את הראש פנימה, אל המים הכחולים והקרים של הים האדום, יש מצב שתיפלט מכם צווחת הפתעה תת-ימית. עושר האלמוגים והדגים הצבעוניים שמגיעים לבחון אתכם מקרוב – פשוט בלתי נתפס.

כך או אחרת, אל כל הטוב הזה מובילים שני גשרי עץ ארוכים, וביניהם חבל מיוחד שמיועד למי שרוצים לנוח מעט מהציפה המתמדת. זה כל כך ממכר שאי אפשר לצאת מהמים. לובי? בריכה? הצחקתם אותנו.

איך להגיע: שמורת הטבע נמצאת מול בית ספר שדה אילת, על הכביש המוביל לטאבה. הכניסה בתשלום.

אופציה נוספת, למטיילי הקיץ האמיצים, מצויה במרחק לא גדול מאילת. זהו הקניון האדום (נחל שני), מסלול טיול יפהפה הנערך בחלקו בקניון סלעי לצד הרי אילת. אורכו כ-5 ק"מ ורמת הקושי שלו בינונית. בימים חמים, יש לערוך אותו מוקדם מאוד בבוקר, ובשום אופן לא בשעות הצהריים. כמו כן, יש להצטייד במפה רלוונטית.

אם צלחתם את כל האזהרות האלו, זכיתם במסלול הגדוש בצבעי מדבר כובשים, וגם אתגרים נחמדים של טיפוס וירידה ביתדות ברזל – מה שתמיד מלהיב ילדים. מתחילים במסלול המסומן בשחור, פונים בירוק וחוזרים לרכב אחרי שעתיים-שלוש. מכאן גם חוזרים ללובי מעט מאובקים, וגורמים לכל העצלנים לקנא.

איך להגיע: עולים על כביש 12 מאילת, ומספר קילומטרים אחרי מעבר הגבול "נטפים" פונים ימינה עם השילוט.

נופים ציוריים. ליפתא.

לנופשים בירושלים: מעיין, מחילה וכפר נטוש בליפתא

מתחת לאף של ירושלים ושל כביש 1, מסתתר מעיין נהדר, שמתאים במיוחד לטבילות קיץ מרעננות. הבריכה שלו עמוקה יחסית, רחבה יחסית ומהנה באופן לא יחסי אלא מוחלט.
אבל המעיין הזה הוא רק חלק מהעניין: הוא מצוי בלבו של הכפר הנטוש ליפתא (המזוהה עם היישוב המקראי מי נפתוח), שנעזב לאחר מלחמת העצמאות. מה שנותר כאן הם בתי מגורים רבים, שבחלקם אף נותרו רצפות מצוירות, מרפסות אבן הפונות אל הנוף והמון הפתעות נוספות. פשוט לכו לאורך השביל המסומן וגלו בעצמכם.

הנוף הכל כך ציורי / סוריאליסטי / מעורר השראה (אל תמחקו את המיותר) של ליפתא, משך ומושך אליה לא רק טובלי מעיינות מושבעים אלא גם אמנים, מתבודדים ולא מעט טיפוסי שוליים. כאן אפילו צולמו סצנות מרגשות במיוחד בסרט "מישהו לרוץ איתו".

הכפר הנטוש ליפתא.

כל מקרה, אל תשכחו להביא עצמכם פנס. הסיבה: לפני או אחרי שאתם טובלים במעיין, כנסו אל נקבת המעיין. היא צרה להחריד אבל גם גבוהה יחסית כך שלא צריך לזחול בה. הולכים בחושך כמה עשרות מטרים ומגיעים אל מקור הנביעה. מרגש? חכו לדבר הבא: מרימים ראש, מאירים בפנס מעלה ומגלים שורשי עצים שנטועים גבוה מעליכם, מעל פני האדמה. הילדים יעופו על זה!

איך להגיע: הירידה אל ליפתא נערכת למרגלות גשר הולכי הרגל המצוי לצד כביש 1, בכניסה לירושלים. הדרך הכי טובה היא לכתוב בווייז "רחוב מי נפתוח, ירושלים". מגיעים, מחנים ויורדים לכיוון הכפר בשביל מסומן.

לנופשים בטבריה: בריכות המים וחורשות האקליפטוס ליד הירדן הדרומי

הנופשים בטבריה נשלפים מהלובי בזכות הכנרת, שגם בימים עמוסים, ניתן למצוא בה פינות שקטות יחסית. בעיקר בצדה המזרחי, הדורש נסיעה לא קצרה מהעיר. אך לא חייבים לטבול כדי להתענג על טיול קטן, אינטימי ומקסים של שני ק"מ בלבד. והוא אפילו מוצל ברובו.

בית המוטור. מבנה משאבות נושן ששימש את החלוצים לשאיבת מים והשקיה.

מדובר במרחב הירוק-כחול של בריכות המים וחורשות האקליפטוס ליד "בית המוטור", מבנה משאבות נושן ששימש את החלוצים לשאיבת מים והשקיה. הטיול גם מתחיל ליד בית המוטור, ומומלץ מאוד לקרוא בעיון אודותיו, באמצעות השילוט הנמצא לצדו. מכאן ממשיכים צפונה בשביל רחב החולף בלב חורשות אקליפטוסים, ומגיעים אל בריכות מים גדולות, שבעבר שימשו לגידול דגים. למים אי אפשר להיכנס אבל כדאי לדעת שלעיתים, בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים, מעופפים מעליהם המוני בעלי כנף מכל סוג ומין – מחזה מרהיב!

השביל ייקח אתכם בין פינות חמד פסטורליות ולאורך תעלת מים, עד לכביש המוביל את בית הקברות הציורי של כנרת, שם טמונים שמות ידועים מימי העלייה הראשונה והשנייה. אל תוותרו על ביקור בקבר רחל המשוררת. לאחר הביקור, מחפשים את שביל סובב כנרת וממשיכים איתו דרומה עד לרכב.

איך להגיע: מחנים באתר "ירדנית" (הגעה מכביש 90, דרומית לטבריה), חוצים את הכביש צפונה ומגיעים לבית המוטור.

הפתעות בלב הארץ ליד תל אביב. מערות אפקה

לנופשים בתל אביב: מערות אפקה ועמק גלילות

נכון, המסלול הכל כך מדליק הזה, שאפילו תל אביבים מושבעים לא תמיד מכירים אותו, מתאים במיוחד לעונת החורף, אבל גם בימות הקיץ, אם תגיעו לכאן בשעות בין ערביים, יש סיכוי שתאמצו את המרחב הקטן והמיוחד הזה בכל פעם שאתם באזור.

למה מיוחד? כי מה הסיכוי שתחנו את הרכב שלכם בלב שכונת וילות צפופה ברמת אביב, תצעדו בדיוק שתי דקות (בדיוק!), ותגיעו אל הטבע?

ממלכת טבע אורבנית זו עונה לשם "עמק גלילות", והיא נותרה בתולית מהסיבה הפשוטה שבעבר האזור היה אסור לבנייה בשל הימצאות מכלי הגז העצומים שאכלסו את חלקו הצפוני של אזור זה.

למרות שאתם מוקפים בציוויליזציה, בדמות נתיבי איילון, כביש החוף ורמת אביב – השטח רחב ידיים דיו כדי לספק לכם טיול נחמד ומקום לפיקניק מוצל תחת עצי אקליפטוס.

הפתעות נוספות כוללות מערות קבורה עתיקות, ככל הנראה שומרוניות, שנחצבו בסלע הכורכר, אפיק נחל יבש וציורי, גבעה אחת גבוהה מאוד שחובה לטפס עליה (מישהו אפילו התקין בראש חבל קשור לעץ, כך שהטיפוס יהיה מדליק במיוחד) והמון פינות שקטות. שימו בלב: בקיץ מומלץ להגיע בשעות בין הערביים הנעימות.

איך להגיע: מחנים ברחוב דרזנר פינת רחוב גרונר ברמת אביב וצועדים צפונה עם השביל.

לנופשים בים המלח: טבילות בעין בוקק

רציתם טיול ליד הלובי? יותר קרוב מזה לא תמצאו: עין בוקק מציע מסלול קל, קצר ורטוב. מצד שני, בשל עובדה זו היא עלול להיות עמוס בשבתות יפות, לכן כדי לבקר בו בימי שישי או פשוט מוקדם בבוקר.

מדובר בנווה מדבר יפהפה המצוי מול מתחם בתי המלון המרכזי של ים המלח. ההליכה בו תפגיש אתכם עם נופי מצוקים, צמחיית נחלים מדברית ירוקה וכמובן – עם פלגי מים קרים וצלולים, כולל בריכות טבילה כיפיות ומפלונים קטנים לטובת הילדים. אתם כבר גדולים? יש פה גם מפל שגובהו 3 מטרים. שלא תגידו שלא דאגנו גם לכם.

איך להגיע: אפשר להגיע ברגל ממתחם מלונות עין בוקק או לחנות ליד תחילת המסלול (כביש 90). מכאן צועדים מערבה בשבילים המסומנים היטב (מתחילים במסלול שחור וחוזרים במסלול אדום).

מעיין קטן, חצי סודי ופסטורלי, מהסוג שמושך אליו אנשים טובים.

לנופשים בחיפה: נחל שיח

בשונה מערים רבות בישראל, חיפה היא כנראה מלכת הטבע האורבני. הסיבה נעוצה באופן ההתרחבות של העיר, שפשוט טיפסה עם השנים על גבי הכרמל, מה שהותיר פה ושם מובלעות נהדרות של טבע, בעיקר באזורים בהם מצויים ואדיות. ואל ואדי כזה תגיעו היום. רק אל תשכחו בגד ים (אל תספרו לילדים. פשוט הפתיעו אותם).

אז ברוכים הבאים לוואדי שיח, שבו מעיין קטן, חצי סודי ופסטורלי, מהסוג שמושך אליו אנשים טובים, כאלו שמגיעים להירגע משבוע העבודה, לקשקש עם זרים מוחלטים ובעיקר ליהנות מהחיים בצוותא.

מחנים ברחוב צדדי וחסר ייחוד, יורדים מערבה אל שביל צר ופוגשים חורש צפוף ויפה. ממשיכים עם השביל, ולאחר כמה מאות מטרים מגיעים אל שדרת ברושים. מימיכם פתח אדיר של מערת נזירים קדומה (הפתח חסום בדלת ברזל), ומשמאל – מעיין עין משוטטים. יש לו בריכת טבילה קטנה וגם פתח צר שממנו מגיעים אל מערה זעירה, שממנה נובעים המים. זה המקום לשלוף את נשנושי הפיקניק שלכם ולבלות שעה ארוכה.

רוצים להגדיל? המשיכו מערבה עם השביל ורדו אל בריכת מים גדולה ועמוקה, שניזונה מימי המעיין הזה (לעתים היא יבשה באופן זמני. קחו זאת בחשבון). לצדה מסתתר "בוסתן כיאט", שרידי בוסתן ששימש משפחה חיפאית עשירה לפני כ-100 שנים, ובו גם שרידי מזרקות ותעלות מים. מכאן חוזרים לרכב באותה הדרך (מדובר בעלייה שלא מתאימה לפעוטות).

איך להגיע: מחנים ברחוב לוטוס בחיפה, ליד בית מספר 12 או 14, ומחפשים את שביל הטיול שמסתתר ליד בית ספר.

מחפשים את הנופש בארץ המושלם? מעל 250 אפשרויות בכל מקום ובכל תאריך | לפרטים לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מהרו לליפתא
אילן מירושלים | 25-06-2017 14:36
אל תדחו את הביקור בליפתא לחופשה הבא. סכנה מרחפת מעל האתר - רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) רוצה לקחת אותו מהציבור למכור אותו לייזם ולהקים על פי התכנית שכונת יוקרה במקום. אז בקרו באתר והצטרפו ל-save lifta שרוצה להבטיח שגם בטיול הבא תוכלו לבקר באתר, גם ילדיכם ונכדיהם. קדימה לליפתא