ואתם? איך תחגוג אתם את יום ירושלים?/ חשבון נפש - סרוגים

ואתם? איך תחגוג אתם את יום ירושלים?/ חשבון נפש

יום אחד בשנה אנחנו מציפים את סמטאות העיר העתיקה שרים ורוקדים, בשאר 354 ימות השנה לא נסתובב שם בכלל. פעם בשנה נוכיח לערבים מי בעל הבית, בעל בית ליום אחד. ומה בשאר השנה?

author-image
ואתם? איך תחגוג אתם את יום ירושלים?/ חשבון נפש
  באדיבות המצולם

במשוך היובל המה יעלו בהר

ביום רביעי נחגוג יובל שנים לשחרור ירושלים, יום ירושלים הוא חג לאומי אבל מעטים יציינו אותו, מחוץ לירושלים הוא מצוין כמעט ורק על ידי הציבור הדתי לאומי, בשאר המגזרים כמעט ואין מודעות ליום הזה. מערכת החינוך פועלת כסדרה, אין במות ארועים בערים וגם את צעדת ירושלים ביטלו לפני שנים רבות. גם הטקס הממלכתי אינו ממש טקס המציין את שחרור ירושלים וחזרתנו אל העיר העתיקה והר הבית, אלא הוא טקס אזכרה לנופלים במלחמה המתקיים בגבעת התחמושת. באזכרות, כידוע, אנחנו טובים…

50 שנה חלפו מאז מלחמת ששת הימים שני דורות צמחו מאז, דורות שלא גדלו בירושלים שבליבה חומה ומבחינתם מלחמת ששת הימים היא ארוע היסטורי, ארוע שמקושר בתודעה הציבורית לא עם שחרור חבלי ארץ וגאולת מקום המקדש אלא דווקא עם כיבוש, שליטה בעם זר והסתאבות.

ובאמת, תשומת הלב התקשורתית נמצאת הרבה יותר בארועי הנכבה, נכסה ואזכרה משותפת של חילים ומחבלים שיזם ארגון הזוי בשם "לוחמים לשלום" מאשר בחגיגות יום העצמאות ויום ירושלים. נכון, אפשר להאשים את התקשורת, ויש בזה הרבה מן האמת, אבל זאת תשובה קלה, קלה מידי ולא מספקת.

ואתה? איך תחגוג אתה את יום ירושלים?

בטח תלך למצעד הדגלים. תרקוד עם דגל בסמטאות הרובע המוסלמי תוך כדי שירת "עם ישראל חי" ונפנוף בדגל כחול לבן מול עיני הערבים. אין דבר שיותר מיצג את הפלונטר מאשר "הריקודגלים". יום אחד בשנה אנחנו מציפים את סמטאות העיר העתיקה שרים ורוקדים, בשאר 354 ימות השנה לא נסתובב שם בכלל. פעם בשנה נוכיח לערבים מי בעל הבית, בעל בית ליום אחד.

אם נחשוב על זה, זה פשוט מדהים, 50 שנה חלפו מאז מלחמת ששת הימים, אבל עדיין לא החלטנו מה עושים עם ירושלים ויהודה ושומרון, בעצם כן החלטנו, החלטות סותרות ומבולבלות:

החלטנו שהר הבית בידנו אבל אסרנו על יהודים להתפלל בו.

החלטנו שירושלים המאוחדת היא בירתנו אבל הנחנו לכל מדינות העולם לקבוע את שגרירותם בתל אביב.

החלטנו להתיישב במרחבי יהודה ושומרו אבל השארנו את השלטון הצבאי.

החלטנו על סיפוח מזרח ירושלים ואסרנו על יהודים לבנות שם.

אחרי 50 שנה הגיע זמן ריבונות

אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו, איך אנחנו יכולים לבוא בטענות לעולם? אם אנחנו נותנים לאנשי וואקף ירדנים לנהל את הר הבית, מה נאמר לפקידי ממשל אמריקאים שטוענים שהכותל המערבי לא בשטחנו? אם לרשות העתיקות אסור להזיז אבן בהר הבית מה נגיד לאונסק"ו?

אחרי 50 שנה הגיע זמן ריבונות, ריבונות אמיתית ולא ריבונות של ססמאות, ריבונות שמתחילה מהמוקד ומוכיחה, אנחנו כאן ונשאר כאן לנצח! אחרי 50 שנה הגיע הזמן לריבונות יהודית בהר הבית, יש לסלק את הוואקף הירדני להעביר את הר הבית לניהול יהודי וכמובן לאפשר לכל יהודי חופש פולחן מלא בהר הבית. ריבונות ישראלית בהר הבית, תראה לכל העולם, פעם אחת ולתמיד. ירושלים המאוחדת היא בירתנו האחת והיחידה.

לצערנו אין לנו היום מנהיג שיוביל מהלך כזה, לכן החובה מוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו, ביום ירושלים נעלה כולנו להר הבית, בקדושה וטהרה. וברגלנו ממש נממש את ריבונות ישראל על הר הבית, עליה של אלפי יהודים להר הבית תעשה רושם כביר. כלפי שמיא, כלפי מנהיגנו וכלפי העולם כולו.

==

אסף פריד, ממקימי הישוב נגוהות, קצין במילואים ועוסק במחשבים. עולה להר הבית מזה 26 שנה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איזו שטחיות ורדידות. "נראה לכל העולם". באמת.
נתי | 20-05-2017 23:26
מעניין איך אף אחד לא חשב על זה עד היום.
2
26 שנים רומס את כבוד הרבנות הראשית
אבי | 21-05-2017 8:02
ואת דעתם של רוב גדולי ישראל. נו. לא כזה כבוד גדול
אחד הבעיות הגדולות זה הר המור עם כל העם הארצים שמה
מנדל | 21-05-2017 10:47
כןלל רב טאו שאינו למדן ןלא ברור אם יכול לקרוא גמרא.
אלו שמתנגדים לעליה להר כופרים ב200 מצוות כולל "הגדולים"
מנדל | 21-05-2017 10:45
אלו המרגלים של דורנו.
3
אני לחמתי שם כצנחן ואינני מסוגל לחגוג.
אופיר | 22-05-2017 4:21
עד היום צרובה במוחי עמוק עמוק מותם של חברי. מעולם לא חזרתי לחגוג שם. הכותל הפך לנחלת אלה שלא לחמו. . השורפיים בובות חיילים בלג בעומר. הפכו את הכול לבית כנסת עם מחיצות ומריבות. ירושלים חזרה להיות לעיר ערבית. ריבונות ישראלית שאיננה קיימת בהר הבית ף