"לא להאמין": סמוטריץ' מתפוצץ על מבקר המדינה - סרוגים

"לא להאמין": סמוטריץ' מתפוצץ על מבקר המדינה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, תוקף בחריפות את מבקר המדינה, יוסף שפירא, בעקבות הפרק אותו פרסם בדו"ח המבקר התוקף את פעילותם של הגרעינים התורניים

author-image
"לא להאמין": סמוטריץ' מתפוצץ על מבקר המדינה
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, תוקף בחריפות את מבקר המדינה, יוסף שפירא, בעקבות הפרק אותו פרסם בדו"ח המבקר התוקף את פעילותם של הגרעינים התורניים.

דו"ח מוטה

"הפרק בדו"ח מבקר המדינה העוסק במפעל הגרעינים התורניים הוא אחד המוטים והפוליטיים ביותר שנכתבו כאן מאז קום המדינה", מסר סמוטריץ' ל'סרוגים'.

לדבריו: "יותר ויותר פעמים בזמן האחרון נופל המבקר בפח ומשמש כלי ניגוח בידי צד פוליטי אינטרסנטי כנגד צד פוליטי אחר. על הדרך הוא גם מנסה לסרס עוד ועוד את יכולתו של הדרג הנבחר לקבוע את מדיניותו ולממש אותה".

לקרוא ולא להאמין

"פשוט לקרוא ולא להאמין", ממשיך סמוטריץ' ואומר כי "נדמה שהמבקר עובד אצל סתיו שפיר ואצל ארגון השמאל הקיצוני "מולד", שהדו"ח כולו מבוסס על מניפסט מוטה וחובבני שהוציא הארגון בדצמבר 2014 – חודשיים בלבד לפני שהמבקר החל בבדיקתו".

"החגיגות התקשורתיות של ארגון השמאל הקיצוני הזה היום עם פרסום הדו"ח מוכיחות את שילוב הידיים הזה יותר מכל. את סתיו שפיר אפשר להבין. פעילותה החברתית העניפה של הציונות הדתית היא לצנינים בעיניה. היא מעדיפה את הציבור הזה בהתנחלויות ביו"ש בלבד כדי שאפשר יהיה להאשים אותו בניתוק מהעם. כשהוא מתחבר לעם ופורס רשת של פרויקטים חברתיים בכל רחבי הארץ היא נכנסת ללחץ. את המבקר שמתגייס לעזור לה קצת פחות ניתן להבין".

טענות המבקר- עורבא פרח

בשלב הזה עובר סמוטריץ' לשבת את פעילות הגרעינים התורניים ואומר כי "מפעל הגרעינים המשימתיים הוא אחד מהמפעלים החברתיים המפוארים ביותר שהוקמו כאן בעשורים האחרונים. הוא החל בציונות הדתית והתרחב גם לגרעינים חילוניים, גרעיני עולים, דרוזים, ועוד. הרחבת פעילות הגרעינים היא יעד ממשלתי שעוגן בהחלטת ממשלה שהוביל השר אריאל בתפקידו כשר השיכון. השר אריאל הוביל גם את מימוש ההחלטה בסמכות וברשות. טענות המבקר ברובן הן עורבא פרח – אימוץ הסתה שמנהלים שפיר וחבריה בשמאל הקיצוני נגד המפעל החלוצי הזה. בהחלטת הממשלה מספטמבר 2013 נקבע שיתוקצבו הגרעינים בכל הארץ וכך אכן נעשה, ללא שום הבדל בין גרעינים דתיים, חילוניים, גרעיני עולים, גרעיני דרוזים ועוד".

נסיון לסרס את הדרג הנבחר

סמוטריץ' ממשיך להתייחס לדו"ח המבקר ואמר כי "הטענות של המבקר נגד מעורבות יועציו של השר בגיבוש ובמימוש מדיניותו הן המשך הניסיון השיטתי לסרס את הדרג הנבחר ולמנוע ממנו את היכ ולת לקבוע את המדיניות ולממש אותה, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית, המכבדת את רצון העם".

"מי אם לא יועציו של השר יממשו את מדיניותו?", תהה סמוטריץ', "את מי אם לא את אנשי המקצוע שעוסקים שנים במפעל הגרעינים הוא ייקח לידו כדי לייעץ לו ולסייע לו לפתח את המפעל המפואר הזה? את עובדי המשרד "המקצועיים" שמעולם לא ראו איך נראה גרעין ומה פעילותו?! אולי את היועץ המשפטי של המשרד שלא מבין כלום בנושא?! השר אריאל הקיף את עצמו באנשי מקצוע מהתחום וביחד הם פיתחו ושכללו את המפעל הזה כמו שראוי למפעל חשוב כל כך. בדו"ח המבקר יעטפו בתוך כמה ימים דגים והשר אריאל עוד יקבל פרס ישראל על חלקו במפעל הגרעינים המשימתיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
הגיע הזמן שהנוכלים במדינה הזו יקחו אחריות ויודו עכשיו באכזריותם ויפסיקו את ההסתה הפרועה הנגדו, להודות בטעות זה זה שבח ולא בושה. המדינה הזו מתעללת שנים רבות בנרדף ורק רוצה להיות עם שם טוב. נמאסתם, תפסיקו את הרדיפה הזו, כולם כמו מטורפים ולא חושבים כמה רוע והסתה הם עושים שנים על גבי שנים הם רק עושים הפסדים, ומרעילים.
| 16-05-2017 16:38
העלילו עליו כל מה שהם עשו לו, העו״ד דאגה להדריך אותה בבי״הד לעשות מעשה בהמה והחטיאה את העו״ד שעמד לצידה כל התהליך, ואמרה לה לפני הדיון לומר לו שלא ידאג כי הוא בורח, והאירגון תיכננו להוציאו ואחר כך הם ממציאים שהוא ברח, כרגיל הם והשקרים שלהם. הוא שואל אותה ואמרה שהיא לא רוצה ושנתיים אחרי שהוציאה גט בכפיה, ודעת תורה פסקו שאסורה לו, אומרת שהם רק רוצים להפריע לו להתחתן. איפה הם היו לפני שלוש שנים שכל העולם נלחמו בו והוציאו ממנו גט בכפיה. באיזה חוצפה אתם מתערבים ומרשים לעצמכם להרוס חיים של זוג גרוש, שעשר שנים לא ביחד, ואסור להם לחיות ביחד והיא לא רוצה אותו והאמא שלה מבטיחה להפריד כל הזמן, יש קנאים שרוצים להרוס את חייו. מצאו להם תירוץ לסגור, ומצד שני אמרו שיש אינטרס להפיל אותו, לא שופכים דם ברבים. בפרט לא בשקרים. המדינה מדליפה יום יום טענות שקריות נגדו רק בכדי לגרום לו הפסדים.
2
סמוטריץ - פשיסט קיצוני מחרחר מלחמה ושונא ישראל
ישראל | 16-05-2017 16:40
אוסף הבלים של פשיסט קיצוני שונא ישראל אשר רוצה להשליט עלינו את הקיצוניות הדוסית של המתנחבלים
3
יוסף שפירא הוא לא פרופסור
יהודי | 16-05-2017 16:40
וגם לא דוקטור
4
להעביר לפרקליטות. שיבדקו מי הצודק ומי הגונב.
שוד הקופה | 16-05-2017 16:45
5
סמוטריץ פשוט מדוייק
| 16-05-2017 16:46
אין עליך. כל מילה בסלע ישר כח
6
האם בנט מתכוון להטיל סנקציות על סמוטריץ
חני | 16-05-2017 17:58
בעקבות הוצאת הדיבה כנגד מבקר המדינה ?
7
לא ראוי
| 16-05-2017 19:17
לא ראוי ששמתם רק את תגובת סמוטריץ' בלי לתת רקע במה מדובר ומהם ההאשמות. זו אתיקה עיתונאית בסיסית
8
שלוש ההטעיות של סמוטריץ'
אסף | 16-05-2017 20:02
- הדוח לא מבוסס על הדוח של מולד, או על סתיו שפיר. נעשתה עבודת ביקורת מסודרת ישירות מול משרדי הממשלה. יש עדויות ומסמכים. - חלק גדול מהכסף הועבר לישובים במרכז הארץ, כמו תל אביב, ובניגוד להחלטת הממשלה שהקצתה את הכסף. - לא הקיף את עצמו באנשי מקצוע, אלא באינטרסנטיים מפלגתיים מזהות. שגם לא קיבלו שכר, בניגוד לחוק. הכל בדוח. צרפו לינק. אף מילה לא שלי
9
ועל הנכים שלא מעלים קצבתם הזעומה, על זה הוא לא מתפוצץ.
שמעון | 16-05-2017 21:29
הבית היהודי אכזרים בכל הקשור לחוקים חברתיים. בושה, זה בית של גויים לא יהודים.
10
הבנתי אותך. מותר לגזול לשם שמיים
תתבייש | 16-05-2017 22:54
אתה לא באמת דתי אלא גזלן
11
לא יכול להאמין שיש שפירא נאלח כזה. שונא תורת משה
דר נ. שפירא | 17-05-2017 7:09
עברנו את פרעה נעבור גם את שפירא הנוכל
12
התגובה רק לסרוגים?
דניאל | 17-05-2017 8:43
האם התגובה של סמוטריץ' תיצא מגבולות המגזר. תעלה לסדר יומה של כנסת ולא תירד עד שהאמת תיצא לאור. וזה ללא התלהמות מיותרת נגד המבקר המדינה שנבחר על ידי הכנסת. ועדה לביקורת המדינה תבדוק בצורה מסודרת:איך ומאיפה מבקר המדינה מקבל את הנתונים? מי בודק מהימנותם? בשביל זה בצלאל סמוטריץ' נמצא בכנסת. אם האשמה שהשר אורי אריאל חילק כספי ציבור למקורבים היא שקר, על כבוד השר להגיד את זה כבר היום.
13
חצוף ומשקר. לא מתאים לך, בצלאל (תקציב פתוח לכולם? הגזמת
מנחם (גרעין חילוני מופלא- לא מקבל גרוש. רק משלם מסים | 20-05-2017 18:01
אני וחברי גרעין חילוני מופלא- לא מקבלים ממך גרוש. רק משלם מסים, שאותם אתה מחלק למקורביך. ועכשיו מספר סיפורים. זה הזמן לחקירה פלילית
14
לא נעים לסמוטריץ לשמוע את האמת
סמוטריץ שב בשקט | 20-05-2017 18:43
אבל על מצבם של הנכים וניצולי השואה הוא לא מתפצץ. ושבממשלה מכהן שר מורשע שישב בכלא הוא לא מתפצץ.