היד הקשה של צה"ל נגד בצלם: פוסט בפייסבוק - סרוגים

היד הקשה של צה"ל נגד בצלם: פוסט בפייסבוק

בעוד שנגד מתנחלים ידו אלוף פיקוד המרכז הוציא עשרות צווי הרחקה, כשזה נוגע למלשינים של 'בצלם' נוקט דובר צה"ל בנשק יום הדין: פוסט חריף בפייסבוק

author-image
היד הקשה של צה"ל נגד בצלם: פוסט בפייסבוק
  התגובה החריפה - פוסט בפייסבוק (צילום יונתן זינדל/פלאש90)

צה"ל משתמש בנשק יום הדין נגד ארגון בצלם – פוסט חריף בפייסבוק.

אתמול הקרין הארגון סרטון בסינמטק בתל אביב, בו נראה לוחם צה"ל בעת פעילות מבצעית ביצהר. בהזמנה לאירוע כתב הארגון בפייסבוק פוסט המיועד להורים של הלוחם:

״להורים של הקצין עם נקודת החן מעל שפתו העליונה, שבפברואר השנה שירת ליד התנחלות יצהר: אם אתם רוצים להתמוגג מהילד הגיבור שלכם בזמן פעילות מבצעית, לכו לסינמטק בתל אביב, ביום שלישי השבוע בשבע בערב.

בנכם יככב שם: דורך את הנשק נגד אזרחים, החלטי, מתואם עם שני החיילים שאתו, יורה כאדון את הפקודות בערבית שבורה, מדווח למפקדיו, אל תוך הנייד, על כל פעולה: "אני עם שלושה צעירים, אחד מהם עם מצלמה, לא שזה מפריע לי יותר מדי".״

צה"ל מגיב בחומרה

היום, באופן חסר תקדים, הגיב דובר צה"ל וראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז על הדברים, בהודעה בפייסבוק המיועדת לבצלם: "לכל מוציאי דיבתנו רעה שלום.", כותב אלמוז, "לא תמיד אנחנו מגיבים כיוון שלעיתים כל מבוקשכם הוא קמפיין ופרסום בחינם גם באמצעות פרובקציה והחלטה שסרט או התבטאות חשובים יותר מכל, גם מהאמת."

"בשבוע האחרון הופצו צילומים של קצין צה״ל במהלך פעילות מבצעית באזור הישוב יצהר. מפקדי צה״ל וחייליו עושים לילות כימים להגנה על אזרחי ישראל וימשיכו לעשות כך."

את הקצין באירוע מגבה אלמוז: "יש הבדל מהותי בין צילום אירוע בעודו מתרחש, לבין יצירת אירוע בעקבות הגעה לנקודה בשטח עם מצלמה. אתם לרוב בוחרים באפשרות השניה וגורמים לחיכוך שלא היה נוצר קודם לכן. הקצין המופיע בסרט פעל כמצופה בגיבוי מלא של מפקדיו."

את הפוסט סיכם אלמוז במילים: "אתם תמשיכו לעשות סרטים כאילו בשם חופש הביטוי למרות שהביטוי מנותק מהמציאות ואנחנו נמשיך להגן על תושבי מדינה ישראל ולהבטיח את שלום אזרחיה בלי להכניס את צה״ל לויכוחים פוליטיים."

למה לא צווי הרחקה מנהליים?

בשנים האחרונות הייתה ידו של אלוף פיקוד המרכז קלה על ההדק, בכל הנוגע להוצאת צווים מנהליים למתנחלים. כ-100 צעירים ומבוגרים, חלקם מנוער הגבעות וחלקם סתם תושבי יצהר או ישובים אחרים הורחקו לפרקי זמן ארוכים מיהודה ושומרון בצו אלוף. רק בשבוע האחרון הודיע אלוף הפיקוד רוני נומה כי הוא מתכוון להוציא צו שכזה נגד תושב יצהר – אלקנה פיקאר, למשך ארבעה חודשים, וזה למרות שלא הוגשו ראיות או כתב אישום נגדו. ועוד עשרות צווים דומים שהרחיקו מתנחלים מיו"ש רק בגלל דרישות הצבא או השב"כ.

מול הפעלים של בצלם, שאפילו בצה"ל מודים כי הם מארגנים פרובוקציות מכוונות, כנראה יותר קשה להוציא צווי הרחקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לעומר - צווים מנהליים זה לא למי שעובר על החוק..
אבישי | 10-05-2017 21:37
זה למי שמסכן את המדינה ואי אפשר להרשיעו במסגרת החוקים הקיימים...עכשיו אחרי שזה הובהר לך תבין קצת את ההנחות יסד המופרכות שלך..ולא דיברתי על ניבול הפה כמובן...
2
החיילים שלנו מוסריים ותותחים!
גג | 11-05-2017 8:19
זה הצבא כגוף שהוא מושחט ורקוב מבפנים!