בין חיוב לשלילה: הטעויות שעלולות להפיל לכם את המשכנתא - סרוגים

בין חיוב לשלילה: הטעויות שעלולות להפיל לכם את המשכנתא

מסירת פרטים לא מדויקים על עיסוק והכנסות, בקשת הלוואה בסכום גבוה מדי ובלבול לגבי פרטי הנכס עלולים למנוע מכם אישור עקרוני לקבלת משכנתא. מתכננים להגיש בקשה ולא יודעים מה לעשות? קבלו את כל הפרטים החשובים

author-image
בין חיוב לשלילה: הטעויות שעלולות להפיל לכם את המשכנתא
  (צילום: שאטרסטוק)

תהליך קבלת משכנתא מחייבת הגשה בקשה לאישור עקרוני. לאחר קבלת אישור עקרוני כבר ניתן לעבור בין הבנקים ולערוך משא ומתן על תנאי ההלוואה, אך ללא אישור מן הסוג הזה אי אפשר להתקדם. האישור מהווה אינדיקציה עבור הבנק לכך שאתם יכולים לעמוד בהלוואה והוא בעיקר אמור להגן עליו מפני מצב של הצטברות חובות.

כתוצאה מכך, יש כמה דברים שעדיף להימנע מהם כאשר מצפים לקבלת אישור משכנתא. הנה כמה דוגמאות:

1. מסירת פרטים לא מדויקים

הטעות הנפוצה ביותר היא מסירת פרטים לא מדויקים לגבי הנושא של עיסוק והכנסות. הבנק משתמש בנתונים האלה כדי לגבש עמדה מנומקת כלפי הבקשה שלכם לקבלת משכנתא, אבל יש לקוחות שמקלים בכך ראש. בין אם מדובר על טעות בתום לב או על ניסיון לחפש קיצור דרך, מסירת פרטים לא מדויקים לרוב תפיל לכם את המשכנתא עוד לפני שתקבלו את האישור העקרוני.

שימו לב בעיקר לכל מה שנוגע למסירת פרטים על מקום עבודה, תפקיד, הכנסה נטו ותקופת ותק. הוסיפו התייחסות להכנסות נוספות שאינן מעמל וגבו את כל הנתונים במסמכים רשמיים. כך תוכלו להגיע מוכנים לפגישות עם הבנק ובעיקר לקצר את תהליך האישור.

2. בקשת הלוואה בסכום גבוה מדי

עוד טעות שכיחה היא לבקש הלוואת משכנתא שלא עולה בקנה אחד עם ערך הנכס או עם אחוז המימון שמותר לכם לקבל. הגבלות בנק ישראל למשל קובעות מה יכול להיות נתח המשכנתא המקסימאלי בהשוואה לערך הנכס, ולכן אם תקבעו סכום גבוה מדי תיאלצו להתמודד עם סירוב.

הדרך למנוע את הבעיה היא פשוט להכין שיעורי בית. התייעצו עם אנשי מקצוע ועורכי דין וערבו גם את פקידי הבנק עצמם לפני שתמלאו טפסים לקבלת אישור. זכרו שהפקיד הוא לא זה שמאשר בסופו של דבר את המשכנתא, לכן ניתן להתייעץ איתו בלי לסכן את האישור העקרוני.

3. בלבול לגבי פרטי הנכס

הבנק דורש מכם למסור כמה שיותר פרטים על הנכס והוא מציין בצורה מפורטת את הנתונים הרלוונטיים. עם עורך דין כדי לקבל את האישורים הנחוצים. ודאו שאתם כותבים בצורה נכונה ולפי החוזה את כתובת הנכס, אופי השימוש בנכס, מספר החדרים, הקומה, תאריך רכישה, פרטי המוכרים וכדומה.

במידה ותמלאו את הפרטים הנכונים על גבי טופס הבקשה לאישור עקרוני לקבלת משכנתא, תוכלו להעביר את האחריות ואת העבודה הקשה לידיים של הבנק. התפקיד שלכם בהקשר הזה הוא לשים לב לאותיות הקטנות ולהימנע מטעויות בניסוח. התייעצו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו