החזרת הבנים: שום דבר מהחלטות הקבינט לא בוצע - סרוגים

החזרת הבנים: שום דבר מהחלטות הקבינט לא בוצע

מעליב ומביש. עולה רושם שראש הממשלה ושרי הקבינט לא מאמינים שבאמת אפשר להחזיר את הדר ואורון. הם לא מוכנים לקחת סיכונים בשביל להפעיל לחץ על חמאס

החזרת הבנים: שום דבר מהחלטות הקבינט לא בוצע
  לא עושים מספיק. גולדין ושאול (פלאש90, אלבום משפחתי)

הם מפחדים

קברו אותם בטור ארוך, לא בשורה. נפגעי ההפגזות בירושלים של שנת תש"ח. עברתי לידם השבוע בהר המנוחות, וניסיתי לדמיין את הלוויות שלהם. ירושלים הייתה אז סגורה ונצורה. אין יוצא ואין בא. מים ניתנו במשורה ומנות האוכל צומצמו לכדי רעב. בתוך כל זאת צריכים היו תושבי העיר ללוות למנוחת עולמים את יקיריהם שנהרגו בהפגזות הליגיון. בלתי נתפס.

בשלב מסוים נעצר מבטי על מצבה נמוכה ועלובה מבטון שעליה הונח שלט שיש קטן – "פ.נ. הילד שלום בחבוט ז"ל… בן שבע בנופלו בירושלים". חשבתי על הוריו, אסתר ויעקב בחבוט, שבתוך אווירת המצור והייאוש ששרו אז בעיר היו צריכים, ל"ע, ללוות את בנם הקטן למנוחת עולמים, וליבי חלל בקרבי.

עברנו את הדרך

מספר ניסיונות לפרוץ את המצור נכשלו. במציאות זאת צריך אולי היה להרים ידיים ולוותר. צריך אולי היה לנקוט בגישה ריאלית ולהבין שאין סיכוי. אבל, כנגד כל הסיכויים, בתחילת חודש כסלו, בטקס פתיחת הדרך לירושלים הודיע רץ אלמוני, "עברנו את הדרך והיא פתוחה".

על מעשה מופלא זה של פריצת הדרך לירושלים, כתב נתן אלתרמן את שירו האלמותי – 'דבר פורצי הדרך'

ההגיון גזר: "לשווא!"
הפחד סח: "נחתם דיננו!"
חשבון המלחמות השב,
ירק בבוז אל מול פנינו.
פלדה אנגלית ואש – ערבים
צווחו: "אתכם נכריע ברך!"
ולנו רק מניין רובים…
אבל עברנו את הדרך!

שום דבר מהחלטות הקבינט לא בוצע

ובחזרה אלינו. לפני שלוש שנים השארנו שני חיילים ברצועת עזה. משפחת גולדין אצילת הנפש נלחמת מאז באחריות ממלכתית, כדי להביא את הדר למנוחת עולמים. הם לא רוצים לשחזר את עסקת שליט, אלא מבקשים להפעיל לחצים על חמאס כדי שיבין שלא כדאי לו להחזיק בהדר ובאורון שאול. הם גם לא מבקשים לאיים בחיסולו של הניה אם לא יחזירו את הדר ואורון תוך 48 שעות. הם מבקשים אמצעי לחץ מינורים בהרבה.

הקבינט כבר קיבל שלוש החלטות בעניין זה. הראשונה היא מניעת החזרת גופות שלחמאס יש בהם עניין, השנייה היא פגיעה בתנאי הכליאה של אסירי החמאס, והשלישית היא צמצום האמצעים ההומניטאריים שנכנסים לרצועה.

שום דבר מהחלטות הקבינט לא בוצע. כלום. מעליב ומביש. עולה רושם שראש הממשלה ושרי הקבינט לא מאמינים שבאמת אפשר להחזיר את הדר ואורון. הם לא מוכנים לקחת סיכונים בשביל להפעיל לחץ על חמאס. הם מספרים כמה צה"ל חזק ועוצמתי ואיך מדינת ישראל איתנה, אבל מפחדים לשלול מאסירי חמאס את תנאי המאסר שלהם. הם לא מאמינים שאפשר לפרוץ את הדרך.

אפשר לפרוץ את הדרך

אדוני ראש הממשלה, אפשר לפרוץ את הדרך. המצב שלנו טוב בהרבה ממצבו של דור תש"ח, ואם הם, עם רק מניין רובים, עברו את הדרך, גם אנחנו יכולים. אפשר להחזיר את אורון והדר גם בלי המחירים של עסקת שליט.

צריך ללחוץ וללחוץ על חמאס, גם אם נשלם על כך מחירים. רק כך מתנהלת מדינה ריבונית בעלת עקרונות וערכים. מדינה שלא מוכנה לשלם מחיר על הערכים והעקרונות שלה, היא מדינה שאין לה ערכים ועקרונות.

==

הטור יתפרסם בעלון 'שבת בשבתו'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
רק תיקון מסויים...
| 30-04-2017 14:17
לא מדובר על "החזרת הבנים". למרבה הצער, הבנים האלה כבר נהרגו. אי אפשר להחזיר אותם. מדובר על החזרת גופותיהם.
יכול להיות שאורון חי!
לא ידוע! | 01-05-2017 9:33