חוצפן: שר החוץ הגרמני סרב לענות לטלפון מנתניהו - סרוגים

חוצפן: שר החוץ הגרמני סרב לענות לטלפון מנתניהו

ראש הממשלה נתניהו ביטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני זימר גבריאל בגלל פגישותיו עם 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'. לאחר מכן סרב הגרמני לשיחת טלפון מנתניהו

author-image
חוצפן: שר החוץ הגרמני סרב לענות לטלפון מנתניהו
  (צילום: מארק ניימן, לע"ם)

ביקור שר החוץ הגרמני בישראל הופך למשבר דיפלומטי.

פגישתם של שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, וראש הממשלה בנימין נתניהו בוטלה הערב (יום ג'), לאחר ששר החוץ הגרמני בחר לא להיענות לאולטימטום שהציב לו ראש ממשלת ישראל – ביטול הפגישות עם נציגי ארגוני "שוברים שתיקה" ו"בצלם".

"לא רציתי להיכנס למשחק הפוליטי בישראל, אבל זה לא אסון, היחס שלי ושל גרמניה לא ישתנה", אמר גבריאל לעיתונאים במלון המלך דוד בירושלים. "הייתי כאן הרבה פעמים, פגשתי פעמים רבות את ראש הממשלה נתניהו, יש לי יחסים טובים איתו ולכן הופתעתי מהביטול. אני מצטער מאוד על הביטול, זה חשוב להיפגש גם עם ארגונים לא ממשלתיים וצריך לדבר גם עם המוסדות הממשלתיים וגם עם אלו הלא ממשלתיים".

סרב לטלפון מנתניהו

בהמשך הערב, התברר כי המשבר החריף. נתניהו ביקש לשוחח בטלפון עם הגרמני, כדי להסביר את עמדתו העקרונית נגד ארגוני השמאל הקיצוני, אך שר החוץ הגרמני זיגמר סירב לקבל את השיחה.

בלשכת ראש הממשלה מסרו לסרוגים: "מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה.

אותם דיפלומטים לא יעלו על דעתם להיפגש בארה"ב או בבריטניה עם נציגי ארגונים, שקוראים להעמיד לדין חיילים אמריקנים או בריטים. צבא ההגנה לישראל וחייליו הם הבסיס לקיומנו. היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו."

 

מי שכן פגש את זיגמר גבריאל הוא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שאירח אותו במשכן הנשיא. "אדוני השר גבריאל, ברוך הבא לישראל. במהלך ביקורך אנו מצפים לדון בדרכים לפתח ולהרחיב את שיתוף הפעולה שלנו בכל התחומים, בביטחון, לוחמה בטרור, טכנולוגיה, אקדמיה ומדעים, חדשנות ומסחר".

הנשיא התייחס גם לשיח סביב ביקור השר הגרמני והדגיש כי כמדינה דמוקרטית, ישראל מורגלת בביקורת הנמתחת על התנהלותה מפעם לפעם אך הוסיף כי גם ביקורת דורשת זיקה למציאות. "הצבא שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם", אמר הנשיא לשר החוץ בפגישתם. "זהו צבא המורכב מהילדים של כולנו, אנחנו יודעים לעשות כל מה שנדרש על מנת לשמור על הצבא שלנו כמוסרי בעולם וכך נמשיך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מסרב לשוחח עם מי שמסרב להיפגש איתו
חוצפן?! פחחח | 25-04-2017 20:14
טוב שיש מי שמציב גבולות למשחקי הכוח 'ל ביבי שניסה להעביר סדרת חינוך פומבית לשר הגרמני -ונכשל
2
כשנשיא המדינה מגבה את הגרמני ומארח אותו מה הפלא?
נשיא בעמך לא תאור?? - חבל... | 25-04-2017 21:46
3
ביבי מסרב להוציא את ארגוני השמאל מחוץ לחוק-הכל הצגה,הוא
ביבי מריח בחירות | 26-04-2017 1:56
ביבי משחק אותה ימני כי מריח בחירות והוא עושה את זה כי אנשים כמוך נופלים בפח שלו. עשרות פעמים ביקשו הבית היהודי וח"כים בליכוד לחוקק את חוק העמותות לאסור מימון זר לעמותות. ברגע שיסגרו את הברז אין עמותות ולא היה לשר הגרמני עם מי להיפגש. אבל ביבי דואג לעמותות ולקיומן ופעם אחר פעם הוא דאג לדחות את הצעת החוק ולא להיא אותה אפילו להצבעה. מחשש שההצעה תעבור.
4
חבל שהתקשר אליו
לוי | 26-04-2017 15:58
למה להתרפס? ונא להתחיל לטפל ביד חזקה ולבנות את הארץ בגשם וברוח! בושה התנהגותו של הפרזידנט
5
גרמני נשאר גרמני
מומו | 03-05-2017 20:32
ימח שמו
6
גם הגרמנים יכולים
פנינה | 19-10-2017 6:02
כל מדינה יש לה את הפוליטיקה שלה אל לישכוח את פרשת טורקיה גם לגמנים יש כבוד עצמי