בזמן שאתם מחכים לאייפון הבא: אפל מייצרת את רכבי העתיד

בזמן שאתם מחכים לאייפון הבא: אפל מייצרת את רכבי העתיד

אומנם אנחנו מכירים את אפל יותר בתחום המחשבים והסלולר, אך מסתבר שהמוצר הבא שענקית הטכנולוגיה משקיעה בו לאחרונה את מיטב כוחותיה, הוא דווקא לא האייפון הבא אלא הרכב הבא

author-image
לא רק אייפון: המוצר הבא של אפל הולך להפתיע בגדול
  תייצר את רכבי העתיד (צילום: שטארסטוק)

אחת לכמה שנים מודיעה חברת הענק 'אפל' על 'הדבר הבא שלה' שהולך לשנות את חיי הטכנולוגיה שלנו. רק שהפעם לא מדובר באייפון או אייפד חדש אלא במכונית. כמו שאתם מבינים ממש לא מדובר כאן בעוד מכונית רגילה שתקשט את הכביש.

אפל חשפה שמדובר במכוניות עם מערכות נהיגה אוטונומיות, בהן אין צורך בנהג שינהג באופן פיזי. לפי הודעת משרד התחבורה בקליפורניה, בשבוע שעבר הוענק כבר לאפל באופן רשמי היתר לעריכת מבחנים במכוניות האוטונומיות בכביש. בשלבים הראשונים הותר לה להעלות על כבישי המדינה 3 מכוניות לקסוס, בהן התקינה מערכות נהיגה אוטונומיות – אך בכל מכונית כזו חייבים לשבת שני נהגים בזמן הנסיעה.

בקרוב אפל תשלוט גם על הרכבים? (צילום:שטארסטוק)

ההפתעה של אפל צפויה מראש 

הכניסה של אפל לתחום הרכבים האוטונומיות לא מפתיעה במיוחד, מהסיבה שהשמעות על הפיתוח החדש באפל מסתובבים כבר שנתיים, מעבר לכך כיום כבר כמעט כל חברה בעלת נגיעה ישירה או עקיפה לתחום האינטליגנציה המלאכותית והראייה הממוחשבת כבר נכנסה לתחום הרכבים האוטונומיים.

אומנם לפי ההערכה המכוניות החדשניות לא יושקו לקהל הרחב לפי שנת 2020, אך יש כבר לאפל שלל מתחרות רציניות שעובדות גם הן על  פיתוח המכוניות האוטונומיות. ביניהן ניתן למצוא חברות כמו: גוגל, פורד, מרצדס, פולקסוואגן, מובילאיי שנרכשה על ידי אינטל, סמסונג ועוד. שוק המכוניות האוטונומיות עתיד להיות שווה כ-42 מיליארד דולר עד 2025 ו-77 מיליארד דולר עד 2035.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו