אחרי החגים מתרחב הכול: הדרך הנכונה להוריד את הכרס של החגים

אם יש משהו שנותר לנקות אחרי חג הפסח, זה בטוח את הגוף שלנו שקיבל מנה יתרה של מצות, מתוקים ובשר שמשאירים מזכרות בצורת קלוריות נוספות וכפתור אחד לוחץ. אז איך חוזרים לא רק לשגרה, אלא גם לגזרה?

19.04.17 18:18  כ"ג בניסן תשעז
חוזרים לגזרה: הדרך הנכונה להוריד את הכרס של החגים

אחרי החגים שמח גם לכם! אם יש משהו שנותר לנקות אחרי חג הפסח זה בטוח את הגוף שלנו שקיבל מנה יתרה של מצות, מתוקים, בשר ועוד שלל מאכלים שמשאירים מזכרות בצורת קלוריות נוספות וכפתור אחד לוחץ שמזכיר ש'ממחר דיאטה'. אך רגע לפני הקבלות וההצהרות לעתיד קבלו ממה באמת כדאי לכם להתרחק ומה כדאי דווקא לאמץ.

בראיון שערכנו עם הנטורופתית שרה בר אשר, המרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון בדקנו מה אפשר לעשות חוץ מלכעוס על עצמנו ולהגיד ממחר דיאטה (כי כבר אמרנו את זה מאז המימונה).

על מה עדיף לנו לוותר ומה כדאי לנו לאמץ לתקופה הקרובה?

לוותר:

בראש הסולם- ג'אנק פוד אף מאכל שעונה לשם ג'אנק פוד לא ראוי להיכנס לגוף שלכם וכל שכן בתקופה הקרובה, כשהגוף צריך לחזור לשגרה. בני משפחת הג'אנק פוד כוללים: נקניקיות, צ'יפס תעשייתי ומטוגן, משקאות בעלי נוסחה סודית, ממתקים עם צבעי מאכל ומאפים שמכילים מרגרינה.

ארוחת ערב מאוחרת-  הקפידו, או לפחות השתדלו מאוד, לוותר על ההרגל המגונה לאכול צמוד לשינה. את ארוחת הערב הקפידו לאכו לא יאוחר מארבע שעות לפני שאתם הולכים לישון. זה טוב לעיכול, וזה טוב לאיכות השינה.

תשכחו מאוכל לפני השינה (צילום:שטארסטוק)

לאמץ: 

פעילות גופנית- אפשר לעשות פעילות גופנית במשך שעה, אך אפשר גם במשך חמש דקות ובלבד שתעשו פעילות גופנית בכל יום. המתעמלים החדשים יכולים להתחיל בפעילות גופנית שאורכת דקות ספורות ובכל שלושה ימים, שיוסיפו חמש דקות- זאת שיטה בדוקה שעובדת. תבחרו בפעילות הגופנית האהובה עליכם. כך שאם השכנה אוהבת לצעוד ואתכם זה משעמם, אל תלכו על זה.

מים – כל יום. אבל! כל יום, לשתות שני ליטרים של מים. כך שאין יום שבו התעוררתם בבוקר ועד שהלכתם לישון לא שתיתם שני ליטרים של מים. וזה כולל גם ימי צום. כך שביום שלפני הצום שותים וכשיוצא הצום שותים. עכשיו השאלה היא, למה שבכלל נתאמץ בשביל הנוזל חסר הטעם והצבע הזה? הסכיתו ושמעו: 1. המים מהווים את המרכיב העיקרי בתכולת התאים בגופנו. 2. הם משמשים ממיס לרוב החומרים בגוף. 3. הם נותנים לגוף את הנפח שלו. 4. רוב הפעילויות המטבוליות מתבצעות בסביבה מימית ובחלק מהפעילויות האלה המים גם משתתפים בתהליך הכימי. 5. המים משמשים כסביבה מתווכת לצורך הובלת חומרי מזון. 6. הם ממלאים תפקיד מרכזי בוויסות חום הגוף. 7. הם מרכיב הסיכה העיקרי במפרקים. מספיק טוב? נראה שכן. אז תשתו!

תשתו 2 ליטר מים ותראו ישועות (צילום:שטארסטוק)

חמש ארוחות ביום- הקפידו לאכול חמש ארוחות ביום. וכשאומרים ארוחות, לא מתכוונים שתפתחו חמש פעמים ביום שולחן עם לאפות, שווארמה, חומוס וחברים. אלא מדובר בשלוש ארוחות עיקריות ושתי ארוחות קטנות שיכללו בתוכם את שלושת אבות המזון.

למשל, אחר ארוחת הצהריים אתם יכולים לאכול פירות שמספקים פחמימות עם אגוזים שמספקים חלבונים ושמנים מזינים. 2. מי שרוצה לשמור על משקלו שיקפיד לאכול עד שלוש כפות שמן ביום. אך גם לא פחות מכך. תוכלו להמיר כף שמן בחופן אגוזי מלך, או בכף זיתים ללא גלעינים, או ברבע אבוקדו. 3. הקפידו לאכול בכל יום שלוש מנות פרי. זה לא משמין. זה פשוט בריא.

לאכול שלוש מנות של פרי -זה לא משמין זה בריא!(צילום:שטארסטוק)

אוכל של בית- גם אם אתם ממש לא בעניין של מטבח ובישולים, בכל זאת נמצא אתכם ביום חמישי ליד הכיריים והתנור. אין מנוס מבישולים לשבת. אז נכון, שמידי פעם אתם מזמינים אוכל מקייטרינג. ובכל זאת, זה לא קורה כל שבוע. גם אם אתם מאלה שקשה להם להיכנס למטבח, ברגע שנשאבתם לשם, קשה לעצור אתכם. לכן, תנצלו את ההזדמנות ותחשבו על ארוחות הצהריים של כל השבוע: תגדילו את כמויות ואת המבחר. מה שיקרה זה, שבשבת השולחן יהיה עמוס בשפע של תבשילים. פלטה אחת גדולה לא תספיק להכיל את הכל. ובמשך השבוע תיהנו מאוכל ביתי. ובמילים אחרות: 'מי שטורח ביום חמישי, אוכל כל השבוע'. יש לכם יותר זמן? תבשלו בימי שני וחמישי.

תבשלו בבית (צילום:שטארסטוק)

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות