הטרגדיה בכנרת: נמצאו שתי גופות של נעדרים - סרוגים

הטרגדיה בכנרת: נמצאו שתי גופות של נעדרים

המאמצים לאיתור שלושת הנערים שנסחפו בכנרת נמשכו גם במהלך שביעי של פסח. אמש הותר לפרסום כי המשטרה זיהתה שתי גופות באזור בו טבעו הנערים

הטרגדיה בכנרת: נמצאו שתי גופות של נעדרים
  (יעקב לדרמן/פלאש90)

הטרגדיה בכנרת. המאמצים למצוא את שלושת הנעדרים שטבעו בכנרת נמשכו גם במהלך חג שביעי של פסח.

הערב הותר לפרסום כי במסגרת החיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, כלל המאמצים הובילו למציאת שתי גופות באזור בו התמקדו החיפושים. הנעדרים שזוהו: לירון כראדי בן 17 מנתניה ונחמן איטח בן 21 מביתר עלית.

ספינה מתאימה שנשכרה על ידי משטרת ישראל שעליה הותקן סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים הצליחו לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ולאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי.

בשלב הזה, טרם בוצע ווידוא סופי באשר לזהות הגופות. תהליך הזיהוי המקצועי, יתבצע בבסיס השיטור הימי בדגניה.

העובדה שהגופות נמצאו בתוך התיחום שסומן באמצעות ממצאי החקירה המורכבת, מוכיחה שסדר הפעולות לניהול החיפושים התבצע בצורה מיטבית. טרם הסתיימה סריקת כל השטח שתוחם. משטרת ישראל המפקדת על כלל מאמצי החיפוש בימים האחרונים מאז היעדרות הצעירים והזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים, תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים.

שלושת הנערים שנסחפו

בשבוע שעבר, ביום הראשון של חול המועד, נסחפו שלושת הנערים הנעדרים בכנרת, איתמר אוחנה, בן 19 מקריית שמונה, נחמן איטח בן 21 מביתר עילית ולירון כראדי בן 17 מנתניה, בזמן שצפו על מזרני-ים באגם.

במשך חמשת הימים האחרונים נעשו מאמצים לאתר את השלושה, בתחילה ניסו לחלצם, אך כעת כאמור מתמקדים החיפושים באיתור וזיהוי גופותיהם.

עם ישראל תעזרו לנו בתפילות

חננאל אוחנה, אחיו של איתמר, פרסם בשבוע שעבר קריאה בפייסבוק לציבור להתפלל לשלום אחיו: "חברים יקרים, אח שלי היקר לנו, טבע בכנרת והוא לא נמצא עד כה. אנא מכם קראו תהילים להצלתו, שישוב אלינו. חוסר הוודאות חונק ומתיש! איתמר אוחנה בן רחל. בקשה נוספת, ככל שיהיו יותר מתנדבים לעזרה בחיפושים כך יגדל הסיכוי למצוא אותו. בבקשה, עם ישראל, תעזרו לנו. אנו חסרי כוחות נפש".

כאמור, לחפ"ק החיפושים בעין גב הצטרפו כוחות מג"ב שהגיעו מאזורים שונים בארץ. לחיפושים במים הצטרפו מתנדבים בסירות דיג ובקייאקים. פרשים מסייעים בחיפושים המתמקדים בחופים המזרחיים של הכנרת: לבנון, חלוקים ודוגית. בהמשך תקלוט המשטרה מתנדבים רבים המעוניינים להשתתף בחיפושים. בפסח שעבר נערך בכנרת מבצע חיפושים רחב היקף אחר שוטר מג"ב טל קדושים ז"ל שנפגע ממדחף של סירה וטבע. אז הופעלו אמצעים ייחודיים של חיל הים שהביאו לאיתורו.

נחמן איטח, בן 21 מביתר עילית, היה עם בת זוגו על מזרן ים. השניים התהפכו, והצעירה חולצה על ידי אזרחים עם אופנוע ים. אחיו ובני משפחה אחרים טענו כי המשטרה התמהמהה בחיפושים אחריו: "זה חיי אדם". חבריו סיפרו על ילד טוב שאוהב לבלות עם החברים, ומיד עם היוודע דבר היעלמותו החלו חבריו של נחמן להתפלל לאיתורו. כוחות השיטור הימי חילצו אתמול לא פחות מ-80 איש שנסחפו ללב הכנרת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ברוך דיין האמת
.... | 18-04-2017 2:07
עצוב
2
מציאת הנערים
אתי | 18-04-2017 18:27
וואוו כואב הלב איזה גורל אכזר יהי זיכרם ברוך ולמישפחת תנוחמו מין השמיים