בנט: "העולם חייב לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה" - סרוגים

בנט: "העולם חייב לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה"

יו"ר הבית היהודי הוא השר הראשון בממשלה שמגיב לטבח הכימי בסוריה: "קורא לנשיא טראמפ להוביל את המאמץ נגד הטבח בסוריה" צייץ באנגלית בטוויטר

author-image
בנט: "העולם חייב לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה"
  (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

רצח העם בסוריה.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, הוא חבר הממשלה הראשון המגיב על הזוועות מסוריה. בנט צייץ באנגלית בטוויטר: "Children are choking to death. The world MUST ACT against the chemical massacre in Syria. I call upon President Trump to lead this effort."

ובעברית: "ילדים מורעלים למוות. העולם חייב לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה. אני קורא לנשיא טראמפ להוביל את המאמץ".

דקות לאחר מכן צייץ גם שר הפנים דרעי: "זוועה קורעת לב הבוקר בסוריה: עשרות ילדים הרוגים מנשק כימי. ישראל המעצמה והדמוקרטיה היחידה באזור, חייבת להוביל את העולם לשים קץ לטבח הנורא!"

כינוס דחוף של הקבינט

במקביל פנה בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לכנס דיון דחוף בנושא המתקפה הכימית בסוריה. הדיון אמור לעסוק בהיבט ההומניטרי, בהשפעות הבטחוניות על האזור, על משמעויות השימוש בנשק כימי ועל השמדת העם השיטתית המתרחשת ברגעים אלה בסוריה. לדברי השר, המתקפה על אזרחים תוך שימוש בנשק כימי מצריכה חשיבה מחודשת ביטחונית של הקבינט המדיני – בטחוני בישראל.

מוקדם יותר היום (ג') בסרוגים, פרסמנו על עשרות אזרחים בהם ילדים שנהרגו הבוקר בהפצצות אוויריות של משטר אסד בפרברי העיר אידליב שבצפון מערב סוריה. לפחות 110 הרוגים ועוד כ-500 פצועים בסך הכל בהפצצות בעיירה ח'אן שייחון בהן נעשה שימוש בנשק המכיל גז. גורמי הרפואה והתמונות של הנפגעים שאינם מדממים אלא מתו כתוצאה מחנק, והפצועים שסובלים מעילפון וקצף שיוצא מהפה, מראים על שימוש בנשק בלתי קונבנציונלי.

לאחר מכן הופצצו גם בתי החולים המטפלים בפצועים.

הילדים ההרוגים מנשק כימי – זהירות תמונות קשות לצפייה

נזכיר כי לאורך השנים הכחיש המשטר הסורי את ההאשמות על תקיפות כימיות באזורים בשליטת המורדים. המתקפה של ארה"ב בנשיאות אובמה, על המשטר של אסד נמנעה רק אודות לתיווך הרוסי שקיבל את עמדת הסורים לאי המצאות נשק כימי במדינה והשפיע על ארה"ב למנוע את המתקפה.

יש לציין כי גם ללא נשק כימי, נמשך הרצח במדינה השכנה. אתמול נהרגו 30 אזרחים בהפצצות של משטר אסד באזור א-רוטה בפרברי דמשק. מתחילת מלחמת האזרחים לפני שש שנים נהרגו כחצי מיליון אזרחים סורים, ועוד כשני מיליון נפצעו. 6 מיליון אזרחים עזבו את המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תראו תראו את מושיע העולם, לא יגיע לקרסולו של נתניהו !
הבנט הזה סיים לפתור את כל בעיות הבית היהודי | 05-04-2017 8:11
31 אלף ש"ח חובות לבית היהודי בזמן בנט ושקד על הוצאות אויליות, תפנוקים ופירסומים, בנט בחיים לא תגיע לרמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שקורץ מחומר אישיותי רב שעוצמה, אפילו האנגלית שלך כיליד אמריקה עילגת ומפגרת לעומת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלעדו בנט אתה ושקד אפסים מחוסלים פוליטית, נראה מי ירוץ אחרך בלעדי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיודע מצוין איזה סחורה עלובה אתה, בנט ושקד זה צמד אפילו את עמונה ותשעת הבתים לא הציל הוא יציל את העולם, תראו איך נראה הבית היהודי, בנט הוא עוילם גוילם. תראו את מי מינה למנכ"ל משרד החינוך, אוי לבושה, אבוהב השמאלני, זה יו"ר הבית היהודי אוי לנו ביחד עם שקד שכולם יודעים איך שדרג אותה,