אור רייכרט לוגם: יקב בנימינה - נוצץ על השולחן - סרוגים

אור רייכרט לוגם: יקב בנימינה – נוצץ על השולחן

לקראת הפסח, מבקר האלכוהול שלנו אור רייכרט ממשיך בסדרת הטעימות מיקבים שונים – והשבוע יקב בנימינה. על איזה בקבוק אמר דיינו, ולמי העדיף לתת את החד גדיא

author-image
אור רייכרט לוגם: יקב בנימינה - נוצץ על השולחן

כתבה שנייה בסדרה, והפעם – יקבי בנימינה.

השנה, לקראת הפסח, אני מביא לכם יינות מייקבים שונים – ובכל טור, אשתדל להתמקד ביקב אחד. בטור הקודם דיברנו על יקב דלתון והפעם – בנימינה.

עברו השנים העצובות שיין היה קונדיטון, ורק יודעי דבר ידעו מהי עפיצות, או בכלל שיש מילה כזו. שנים שאנחנו התרגלנו לאחת משלוש האפשרויות, מיץ ענבים פשוט, יין זול וחמצמץ שלא אוחסן כראוי, או יין "פטישים". לא היה משהו אחר. יין הוא תרבות. ולמדינת ישראל אין לא תרבות שתיה ולא תרבות אוכל.

המאכלים הלאומיים שלנו הם לא שלנו, והמשקאות גם כן. כל עדה הביאה את המאכלים שלה, ונהיה בליל ראוי מחומרי גלם לא ראויים. בעוד שבארצות הניכר התפתחה תרבות שתיה ענפה, בין אם ביין או בין אם בשיכר, אנחנו ייבשנו ביצות ואכלנו יתושים.

יחידי סגולה שעלו עם הג'וק בראש להנחיל איכות קולינרית לעם היושב בציון, עמלו עשרות בשנים בכדי להביא את תוצרתם לידיעת הציבור, אבל לא תמיד היה ציבור שהקשיב.

חיבור של יין הוא לתרבות של העם ולהפך. אם זה ציונות (מימי הברון) או חיבור תנ"כי עמוק יותר. יקביי בנימינה חיים את כל הסיפורים בשילוב של ציונות ותנ"ך, ישן וחדש, והרכיבו את הפאזל לכדי סדרת יינות מרהיבה – "אבני החושן".

היקב שקם ארבע שנים לאחר קום המדינה, על חורבות מפעל לבשמים של רוטשילד (ששימש גם כסליק לחברי ההגנה ונשקם), מייצר כיום מגוון של סדרות יינות מכרמים לאורכה ורוחבה של הארץ.

קיבלתי לבדיקה את היינות מסדרת "אבני החושן", יהלום, ישפה, כרם מירב וכרם רמת סירין.

יהלום 2013

יהלום 2013 הינו יין המשלב 58% קברנה סוביניון, 16% שיראז, 14% מרלו ו12% פטי ורדו. כל כרם ממוקמת במקום אחר בארץ, והבלנד המעניין שמשלב גבוה ונמוך, מצפון הנגב ועד לרמת הגולן מביא לתוצאה סופית של יין בעל גוון אדום רובי-שחור בוהק, ארומות בולטות של דובדבן שחור, קסיס, פלפל לבן וקפה לצד אדמתיות ועשבי תיבול. זהו יין בעל גוף מלא, עושר טעמים וסיומת ארוכה ומורכבת.

חד גדיא: עם האוכל הכבד. הבשרים והכבשים, תבשילים של שעות ארוכות.

אחד מי יודע: היהלום בסדרה.

דיינו: לבקבוק כזה בכל ארוחה.

ישפה 2015

הבלנד הלבן מורכב מ50% שרדונה, 30% שנין בלאן, ו20% ויונייה.

הישפה, כמו האבן חן, מורכב מצבעים ורבדים שונים שכל אחד יכול לקבל ולראות ולהעצים צד אחר בו. כל אחד מהזנים תורמים ליצירת יין לא שגרתי.

ליין גוף מלא ועושר טעמים. ניתן לזהות ניחוחות של ווניל, כרמל ובריוש, עם טעמים חמאתיים, לצד ניחוח פירותי טרופי וחמיצות הדרית נעימה.

חד גדיא: מנות ראשונות. דגים, סלטים ולהוריד יופי את כאב הבטן שעונה לשם מצה.

אחד מי יודע: מורכבות פירותית ועשירה. שמח בחג.

דיינו: כוס אחת.

כרם רמת סירין 2013

"כרם רמת סירין", שבדרום מזרח הגליל התחתון הוא אידאלי לגידול הפטיט סירה. הוא יין בעל גוף מלא, אלגנטי, עשיר ועוצמתי. צבעו אדום רובי עז האופייני לזן.

ליין ניחוחות עשבוניים מתובלים של לבנדר טימין ופלפל שחור לצד פירות שחורים כמו פטל ושזיף בשל. היין מרוכז ומאוזן ובעל טאנינים רכים וסיומת ארוכה.

היין מתאים למטיבי לכת שיודעים לזהות מורכבות וליהנות מרבדים כבדים של זן חזק.

חג גדיא: למנת הדגל.

אחד מי יודע: הצבע המרהיב, הניחוחות החריפים והעזות החצופה.

דיינו: לא לחלק. חלקו מיץ ענבים לאלו שלא יודעים לשתות.

כרם מירב 2014

בניגוד לרמת סירין שמורכב מזן אחד, כרם מירב הוא בלנד של 40% פטיט סירה, 40% מרסלן, ו-20% שיראז.

מדובר ביין קטיפתי בעל גוף בינוני-מלא ואופי ים-תיכוני מתובל ומעניין. יין קל לשתיה, ומותאם לכל מי שאוהב יין לא מסובך מדי מחד אבל עם מורכבות שניתנת לאבחנה קלילה. היין מלווה בארומות עשבוניות של זעתר, אורגנו ולבנדר, לצד פירות יבשים בשלים כגון שזיפים, דומדמניות ותאנים עם טאנינים רכים וטעם סיום ארוך ומענג.

חג גדיא: לאורך כל הסדר.

אחד מי יודע: כולם. פשוט כיף.

דיינו: ייוצרו רק 4000 בקבוקים. אז קנו כמה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו