עם תאריך פטירה: ילדים הכינו 'קבר' לתלמיד מהכיתה - סרוגים

עם תאריך פטירה: ילדים הכינו 'קבר' לתלמיד מהכיתה

תלמידי כיתה ה' באחד מבתי הספר היסודיים בקריית שמונה הכינו קבר לאחד מתלמידי השכבה, ואף הזמינו את שאר התלמידים להשתתף ב"הלוויה". עקב גילם, לא בטוח שהם יוזמנו לחקירה

עם תאריך פטירה: ילדים הכינו 'קבר' לתלמיד מהכיתה
  (צילום: מתוך ynet)

תלמידי כיתה ה' באחד מבתי הספר היסודיים בקריית שמונה הכינו קבר לאחד מתלמידי השכבה, ואף הזמינו את שאר התלמידים להשתתף ב"הלוויה".

על פי הדיווח באתר ynet, המקרה התרחש ביום שני האחרון כאשר שני תלמידי שכבת ה', שרבו עם התלמיד, החליטו להכין לו קבר בשטח בית הספר. התלמידים תחמו את ה"קבר" עם אבנים ואפילו הכינו דף עם תאריך הפטירה ופרטיו של התלמיד. בנוסף הם הזמינו מספר תלמידים כדי להשתתף ב"הלוויה" של אותו תלמיד.

הורה לתלמיד בכיתה, שמכיר את המשפחה, סיפר: "שני תלמידים פשוט הזמינו עשרה תלמידים להשתתף בהלוויה. הם שמו שם אבנים וכתבו בדף את הפרטים. גם אני בתור ילד רבתי, קיללתי, אבל אחרי שבוע הייתי חבר של אותו ילד. זו פשוט מזימה. אני בהלם".

אותו אב סיפר כי הילד הגיע הביתה עם שתי בנות וסיפר לאביו על שהתרחש: "הוא בכה מאוד, מדובר בילד מחונן, שמקבל מאה בחשבון, באנגלית. זה מקנאה". אותו הורה אמר כי האבא נסע להוציא אותו מבית הספר: "הוא לא ייכנס לשם יותר".

בית הספר שתלמידיו הכינו את ה"קבר" (צילום: אביהו שפירא, ynet)

"אני ממש הזדעזעתי כששמעתי על זה", אמרה אמא לילד בבית הספר. "היום זה הילד הזה, מחר זה עלולים להיות הילדים שלי. אני שלחתי את הילד שלי לבית הספר בחוסר ביטחון". אותה האם סיפרה כי פנתה למנהלת בית הספר בנושא וזו אמרה לה שהנושא בטיפול. "היא אמרה שהם מטפלים בזה בדרך שלהם, שאני לא קשורה כי הבן שלי לא לומד בכיתה הזו, אבל מה זה משנה בכלל? הבן שלי תלמיד בבית הספר הזה וזכותי לקבל תשובות".

אותה אם הוסיפה כי שוחחה עם אמו של התלמיד לו הקימו את הקבר. "היא הייתה בשוק. אני לא יודעת כמה היא מעכלת את זה. היא אמרה לי שהם יטפלו בזה ושהם לא ישתקו".

מפורום ועדי ההורים נמסר: "נראה שמדובר במקרה מזעזע. נדאג שייבדק ויטופל עד תום. אנו קוראים להורים לדבר עם ילדיהם ולפעול יחד עם צוותי ההוראה בביעור אלימות, חרמות ואיומים מסוג זה. ישנם מערכי שיעור לנושאים הללו. עשו בהם שימוש".

גורם במשרד החינוך אמר כי "לא נסבול אירועים כאלה ובשום אופן לא נעבור עליהם לסדר היום. כאשר נודע להנהלת בית הספר והצוות החינוכי על האירוע, הם פעלו באופן נחרץ ובלתי מתפשר. התלמידים המעורבים הושעו מלימודים, נשלחו הודעות על חומרת המעשה להורים שלהם, והמחנכת הטילה עליהם משימה חינוכית: נאמר לתלמידים שהם יוכלו לשוב ללימודים רק לאחר שייכתבו לתלמיד שנפגע מכתב התנצלות, כל אחד בנפרד, ורק לאחר שיכינו עבודה בנושא מניעת אלימות והשפעתו המזיקה של החרם החברתי על תלמידים ועל האקלים הבית-ספרי. כל התלמידים כתבו מכתב התנצלות והכינו עבודות. מאז האירוע בית הספר מקבל סיוע צמוד ממנהל שפ"י (שירות פסיכולוגי ייעוצי), ומאנשי מקצוע נוספים. הנושא מטופל באופן תקיף, במישור החינוכי, וימשיך לקבל טיפול לאחר חופשת הפסח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תאיר ראדה....החברה שנעלמה לחו"ל...חינוך הילדים חשוב-הור
ההורים לא יקחו סיכון | 31-03-2017 13:20
הורים לא להזניח...