איך זה שהמגזר לא מפחד מהחילונית איילת שקד? - סרוגים

איך זה שהמגזר לא מפחד מהחילונית איילת שקד?

השבוע פורסם סקר המלמד על כך שאם איילת שקד תעמוד בראש מפלגת הבית היהודי היא תקבל יותר מנדטים מאשר נפתלי בנט. מה יש בה באיילת שהופך אותה למנהיגה שזוכה להערכה כה רבה בציבור הדתי לאומי, על כל גווניו?

author-image
איך זה שהמגזר לא מפחד מהחילונית איילת שקד?
  (צילום: Emil Salman/POOL)

השבוע פורסם סקר המלמד על כך שאם איילת שקד תעמוד בראש מפלגת הבית היהודי היא תקבל יותר מנדטים מאשר נפתלי בנט.

עורכי הסקר הסבירו כי איילת, שאיננה דתיה, מביאה קולות מהמגזר הכללי ובכך היתרון שלה על פני המועמדים האחרים.

ברצוני לעמוד על נקודה מעניינת לא פחות. יש כאן תופעה של הערכה לאדם שאיננו מן המגזר שאיננו מבריח ציבור בוחרים דתי לאומי, למרות היות הציבור הדתי לאומי, ציבור מגזרי מאוד.

מה יש בה באיילת שהופך אותה למנהיגה שזוכה להערכה כה רבה בציבור הדתי לאומי, על כל גווניו?

אמינות: איילת מבטיחה לקיים,רק דברים שהיא מעריכה שבאפשרותה לקיים. היא לא מבטיחה הרים וגבעות ואחר כך אומרת 'לא הצלחתי'. גם כשאיננה מצליחה, היא אומרת ביושר 'לא הצלחתי' 'לא הכל בידיים שלי'.

ישרות: איילת שמה הכל על השולחן, אין אצלה אחד בפה ואחד בלב. היא תודה ביושר ותאמר 'לא הצלחתי'. היא לא תגיד לכל אחד את מה שהוא רוצה לשמוע ואחר כך תעשה את מה שהיא רוצה.

לא תתעלם: איילת איננה מתעלמת ממה שלא נח לה, היא תגיב, תסביר ולפעמים גם תאמר 'לא יכולה', 'אני חושבת אחרת' וכדומה.
ישנם אנשי ציבור החושבים שאם הם לא יענו לטענות המופנות אליהן,הטענות יעלמו מן השטח, טעות גדולה בידם. מי שלא מתייחס לדברים כואבים, לא יזכה ליחס הגון כשירצה לבקש את התמיכה מן הציבור.

מסרים פשוטים וברורים: עם כל המורכבות הנדרשת מנבחר ציבור בכלל ושר המשפטים בפרט, ועל אחת כמה וכמה משרה שאיננה מן המגזר, היא מצליחה להסביר את עמדתה בצורה מעוררת כבוד והערכה. דווקא בגלל הפשטות והבהירות שבדברים.

כבוד הדדי: נדירים הם הפוליטיקאים שמצליחים לעשות 'כותרות' גם שהם מדברים בכבוד לחולקים עליהם. איילת היא אחת מהן. לא תשמע ממנה אף מילת התלהמות או פגיעה, גם במי שהיא חולקת עליהם מכל וכל. גם על מי שתוקף אותה בצורה גסה ומכוערת. איילת תמיד תשיב בכבוד ולא תצא מכליה.

לא מנסה לחנך: ישנם פוליטיקאים החושבים שהם הוגי דעות, שמותר להם להביע דעה על רבנים ואנשי חינוך, ולתת להם ציונים. הציבור לא רואה בפוליטיקאים מנהיגים רוחניים,הוא רואה בהם מנהיגי ציבור ושליחי ציבור. הוא מצפה מהם לדעת לכבד את מנהיגיו הרוחניים,גם כאשר איננו מקבל את דעתם.

שורות אלו נכתבות לא בכדי להלל ולשבח, כי איילת איננה זקוקה לדברי הקצרים. זאת ועוד, מעולם לא ישבתי איתה לפגישת עבודה על נושא כל שהוא, כל מה שכתבתי הוא מהתרשמות שלי ושל רבים אחרים המדברים על הצלחתה המפתיעה ,דווקא בתוך הציבור 'שלנו'.

שורות אלו נכתבות בכדי לומר לחברי הכנסת בפרט ולמנהיגי ציבור בכלל. הציבור איננו טיפש, הציבור איננו מתרשם מן המתלהמים ומן המשמיצים ומהוגי הדעות. הציבור רוצה יותר מכל אמינות, ישרות, כבוד הדדי והתייחסות לטענות ומענות העולות מן הציבור.

זה ההסבר שלי לתופעה המדהימה שבה הציבור הדתי לא מפחד ממנהיגה שאיננה דתית,לא רק שאיננו מפחד ,אלא מעריך ומכבד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
מזעזע שכך כותב רב. ומה עם חילול שבת?
| 30-03-2017 11:17
גם תבן גם מספוא רב.
ערן | 02-04-2017 10:00
תעשה לי טובה רב עליק. טיפת יראת שמיים אין .
2
לאיפה הגענו???
ע | 30-03-2017 11:25
תגידו לי, לאיפה הגענו??? דתיים רוצים שמחללת שבת בפרהסיא תנהיג אותם, מכיוון שהיא אדם ישר ובעל מידות טובות... שכחו שאמנם "דרך ארץ קדמה לתורה", אבל זה רק בתנאי שיש "תורה". אם אין תורה, אין כלום, ומקסימום יש את דתו של אריסטו ששאף לתיקון החברה. כמובן, המצב של הציבור הדתי בהחלט תורם לעיוותים מעין אלו, וזאת מפני שהיושר והאמינות אינם הצד החזק של חלקים מהציבור הדתי, לבושתנו. אבל את האמת צריך לומר בקול גדול: מחלל שבת בפרהסיא (ובכלל, כל מי שאינו מקבל באופן מלא את הקב"ה ותורתו), אינו יכול להוביל ציבור דתי!
3
פשוט אוהבים להחניף לחילונים
גל | 30-03-2017 11:38
בברית האחים הקודמת העיקר לפגוע בחרדים ולהתחבר לחילונים.
4
אם היא תעמוד בראשות הבית היהודי זה יוכיח סוף סוף שזו לא
אבי | 30-03-2017 11:49
מפלגה דתית
5
בינתיים היא לא עשתה כלום
| 30-03-2017 12:30
6
און בן פלט ניצל בזכות שער מגולה.
שלום | 30-03-2017 13:30
אולי הציבור חושב שאם נכניס אישה נשואה שמסתובבת בגילוי ראש (אפי' בפני רבנים) זה יציל אותם ....
7
אז למה היא לא מתמודדת על ראשות המפלגה?
מעיין | 30-03-2017 14:48
לצערי עד היום ישנם רבים שמתייחסים אליה כ"צל" של נפתלי בנט וכ"בת טיפוחו", הגיע הזמן שהיא תעמוד בראשות הבית היהודי דבר שגם יצור מהפכה של ממש וגם, כפי שהסקר מורה, יביא לנו קהלים רחבים נוספים ויגדיל משמעותית את מספר המנדטים, שזה דבר שבנט, למרות כל הרעש וההתלהבות שהייתה סביבו בהתחלה, במבחן התוצאה לא הצליח לעשות.
8
כל מילה בסלע
גלעד | 30-03-2017 14:50
אולי היא לא שומרת שבת אך שמעתי מרבנים גדולים שישבו איתה על סוגיות של הישיבות וצהל שהיא דאגה להם יותר מבנט
9
נראה לכותב המאמר הטיפשי משעמם ביותר, כדאי שיפחדו
מהשמיים על שהביאו אחת כזו לביתם | 30-03-2017 15:39
שקד לעולם לא תהיה יו"ר הבית היהודי בוודאי לא ראש ממשלה, זאת שחיללה אין ספור פעמים שבת בפרהסיה למרות הבטחותה לציבור הדתי לאומי בעזרת רונצקי שהביא אחת כזאת שכל הקשור בפרהסיה שקד תשמור על השבת ולא כך, צפצפה אין ספור על מצביעה הדתיים לאומיים שרק בזכותם היא בממשלה התראיינה בפעם האחרונה לשישי בשבת עם איילה חסון פרשת משפטים בליל שבת שכל בוחרה הדתיים לאומיים יושבים סביב שולחן השבת, כך עשתה מספר שבועות קודם לכן התראיינה בליל שבת לתמר מורג ערוץ 1 לפני שאיילה חסון עזבה את ערוץ 1 התראיינה אצלה בליל שבת, תוכנית המעגל נדמה לי מס 4 עם דן שילון ערוץ 2 , ועוד ועוד פעמים, בשקד אין שום דבר מעבר לנוכלות גנבת דעת שותפה בקנית קולות מחרדים רק להתפקדות הראשונה בכסף ביחד עם בנט שרונצקי מגבה את השניים וכך גברו על אורלב, מופיע לישיבת ממשלה במכנסיים הדוקים הדוקים עם חולצה לא מכופתרת כנדרש, אוי לנו זו המייצגת את הבית היהודי, הציונות הדתית בפשיטת רגל מוסרית כך זאת לתשומת לבך, זאת שקבלה 40 אלף ש"ח מאברהם פורז איש מר"צ שינוי שמלאן שונא חרדים כששקד יו"ר ועדת גיוס החרדים בכפיה, מדוע אין שום דיווחים לשם מה היא מגייסת תרומות מחו"ל לאיזה צורך, זאת שבאה על רקע המחאה החברתית התעשרה תוך מס' שנים קנית וילה במעל 6 מיליון ש"ח בלב הבראנז'ה השמאלנית, אוי אוי איזה ייצוג, בתקוה שהבחירות לפריימריס בבית היהודי ידיחו את בנט ואת האישה הזו שני חיילים של נוני מוזס שמאלנים המחופשים לאנשי ימין, ללא הרף מתנגדים לנתניהו כדי להפילו אם יקרה בנט ושקד מחוסלים פוליטית, היזיקו באופן אישי לראש הממשלה לתפקוד הממשלה ולימין כולו.
10
כיפות סרוגות
קובי | 31-03-2017 8:44
מה אתם מתפלאים .כיום אין הבדל בין הכיפות הסרוגות (המזרחי) החילונים או הרפורמים זו אותה הדרך אותה צורת חשיבה ואותה השקפה
11
איילת נותנת תחושת של עוגן.
חיננית | 31-03-2017 9:01
זה עולה בערכו על כל מה שהפוליטיקאים כולם יחד עושים!
12
מי כתב את זה? העוזר הפרלמנטרי שלה????
ברוריא | 02-04-2017 11:22
אתם קוראים לזה עיתונות..?? זה נראה כמו פלייר מטעמם מטה שקד...
13
ב"מגזר" מפחדים ומפחידים רק ממי שדתיים יותר
מאן דאמר | 02-04-2017 12:10
וחילונים זה קדוש.
14
אילת שקד טובה
תרגעו ומהר | 02-04-2017 18:20
לפחות יותר מבנט. למרות שהיא חילונית היא הרבה יותר שפויה וימנית מכל שאר הח"כ מהבית היהודי (חוץ מסמוטריץ' ואריאל). אני רק בכיתה ז' ורואה את הדבר הברור הזה!
15
אני לא מאמינה שרב כותב את זה
אדוה | 03-04-2017 10:39
האם חילונית שמחללת שבת היא תהיה המנהיגה שלנו????
16
הרב אלי קפלן מעמותת כמוך לאנשים עם נטיות הפוכות,
קראו בגוגל ותבינו הכל, מה נתנה לו שקד בתמורה | 03-04-2017 11:35
עבור כתבה אוהדת כלפה, שקד אלופה בנוכלות ורמאות, שקד היא בלוף של הציונות הדתית, קיבלה מעל 40 אלף ש"ח מאברהם פורז איש מר"צ שינוי, שמאלן שונא חרדים, את התרומה הזו קיבלה שקד שהייתה יו"ר ועדת גיוס החרדים בכפיה, שקד ובנט שני חילונים שמאלנים בתחפושת ימנית שבאו להרוס את הציונות הדתית הדתית והימין מבפנים, איך יתכן שהם כל הזמן נגד ראש הממשלה בפרט ונגד הימין כולו, שקד ובנט אפילו לא באו להיות עם המפונים מעמונה ותשעת הבתים, את מי הם מייצגים, למה הציונות הדתית צריכה לקדם שני אנשים כאלה כשיש לה בלי סוף אנשים מצוינים, בע"ה בפריימריס הקרובים חייבים להדיח את בנט ושקד שלא הביאו מנדט אחד ולא יביאו מנדט חילוני אחד, בא הרב הזה ומקדם את שקד זאת המדליפה ללא הרף לידיעות אחרונות נוני מוזס תמורת כתבות אוהדות כלפה, מה הוא הרב קפלן קיבל בתמורה משקד, אין ספק שהאיש הזה קיבל משהו בתמורה, בנט ושקד שני החשים מבפנים יהרסו לגמרי את הציונות הדתית אם לא יודחו.
17
מעניין כמה היא שילמה על היחצנות הזו
רבי נח | 17-07-2017 2:18
בשביל דברים כאלה יש לה עמוד בפייסבוק, בזבוז זמן לקרוא שטויות כאלה .